Repere

236

În Occident, consumul de carne a ajuns la punctul de saturație

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Consumul de carne, precum și carnea prelucrată au ajuns în piețele dezvoltate la punctul de saturație, cu Europa înregistrând o valoare stagnantă a ratei anuale de creștere (CAGR) pentru perioada 2009-2014, conform datelor Euromonitor International, tendință exacerbată de ritmul lent de creștere al dezvoltării economice și populației, îmbătrânirii consumatorilor și al schimbării preferințelor  de consum. Într-o piață din ce în ce mai competitivă și plină de tot mai multe provocări, inovarea produselor și ambalajelor alimentare pentru ocazii specifice de consum ar putea juca un rol important în strategiile de  creștere a mărcilor. În special, carnea procesată refrigerată poate crea noi momente de consum pe tot parcursul zilei pentru diferite tipuri de consumatori din Europa.

De ce este carnea procesată în declin în Europa? Creșterea consumului de carne prelucrată s-a încetinit în Europa în ultimii cinci ani, influențată nu numai de creșterea economică și a populației într-un ritm mai lent, ci și de factori ce s-au manifestat la nivel sectorial, cum ar fi scandalurile legate de industria cărnii (carnea de cal, gripa aviară, listeria, și așa mai departe), popularitatea în creștere a adoptării unor diete mai puțin bogate în carne, urmare a preocupărilor legate de mediu, norme etice și sănătate, precum și de creșterea în importanță a produselor ”privat-label” (mărcile comercianților), fenomen ce face ca producătorii să obțină profituri mai mici. Dacă producătorii vor să-și recupereze pe termen lung profiturile mai mari, acestea ar trebui să-și concentreze eforturile asupra inovării pentru ocaziile specifice de consum.   Cateringul la ora mesei ar trebui să fie în centrul inovării   Așa cum feliile de șuncă de Parma se pot califica foarte ușor ca un aperitiv pentru cină sau prânz în Danemarca sau Norvegia, o gamă largă de produse pe bază de carne sau pateu pot ajuta la introducerea unei mărci notorii pentru masa de prânz ori pentru gustări în Spania sau Franța. Alternativ, răspândirea produselor aromate încălzite în cuptor, precum bruschetta Aufstrich de la Campofrio poate constitui un avantaj competitiv pentru companiile care vor știi să profite de acest trend, prin crearea unei ocazii de consum alternative la cină, care ar putea fi deosebit de atrăgătoare pentru consumatorii din Europa Centrală, din țări cum ar fi Germania, Austria și Elveția.   Gramajele diferite pot ajuta la combaterea stagnării consumului de carne refrigerată   De creșterea consumului de gustări combinată cu preferința mai accentuată spre alimentele bogate în proteine au beneficiat companii cum ar fi Jack Link, care a înregistrat o valoare CAGR de 12% pe perioada 2009-2014, depășind semnificativ ritmul mediu de creștere a sectorului cărnii procesate din Europa. European manufacturers like Bordeau Chesnel in France have also jumped on the snacking bandwagon through the launch of products such as <i>&quot;mini chorizos&quot;,</i> bite-size reduced-fat versions of standard chorizo sticks.</span> Producătorii europeni, cum ar fi Bordeau Chesnel în Franța au înregistrat, de asemenea, creșteri semnificative ale vânzărilor de gustări prin lansarea de produse cum ar fi ”mini chorizo” cu conținut redus de grăsime. Creșterea segmentului gustărilor este, de asemenea, observat la carnea congelată prelucrată, și prin evoluția jucatorului italian din domeniu Bofrost care a lansat oferta sa de ”mini burgeri” (Mini Burger di Vitello) la sfârșitul anului 2014, un produs gata pentru a fi servit în cinci minute și descris ca un mod distractiv de a găti la care pot participa chiar și copiii.   Inovarea produselor și ambalajelor ar trebui să vizeze ocazii potrivite de gătit   Producătorii de carne procesată pot adăuga valoare brandurilor lor prin luarea în considerare a unor ocazii de gătit sau fript specifice. Fleury Michon, lider al segmentului de carne procesată în Franța, cu o cotă de piață de peste 10% în 2014, a beneficiat puternic de pe urma valorificării aceastei tendințe. Recenta lansare a companiei, cuburile de pui Fleury Michon, oferă confort în gătit, cu felii și cubulețe prefierte, care vin într-o dublu pachet cu un perforație pentru rupere ușoară. Inovațiile succesive ale Fleury Michon au susținut succesul acestuia, făcându-o una dintre companiile cu cea mai rapidă dezvoltare din segmentul cărnii refrigerate prelucrate în Franța. Lansările de produse destinate ocaziilor specifice ar putea fi, de asemenea, combinate cu inovarea în domeniul aromelor. Hamburgerii refrigerați din Prosciutto înregistrează o tendință de creștere în Italia, retaileri precum Coop și Eurospin jucând un rol principal în acest trend, inclusiv în cazul burgerilor cu prosciutto proaspăt lansați Rovagnati, care sunt percepuți a fi o alternativă mai sănătoasă de preparare, prin frigere, dar și una mai ieftină comparativ cu burgerii din carne. Cu o pondere de 40% a mărcilor private, în Europa în 2014, o cifră care a fost în creștere din 2008, există o nevoie clară pentru producătorii de carne procesată pentru a veni cu inovații astfel încât să rămână competitivi. Cateringul pentru ocaziile de consum specifice - fie că este vorba de mese sau gustări - permite producătorilor de carne procesată să se diferențieze de produsele retailerilor și oferă producătorilor posibilitatea de obține profituri mai mari, profituri aflate în scădere, în ultimii ani, în piețele mature.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2