Afacerile locale ale Metro Cash & Carry, prima reţea de comerţ modern care a venit în România în 1996, ar putea reveni pe creştere în anul financiar următor după ce în criză comerciantul german a pierdut aproximativ jumătate din cifra de afaceri în euro. În anul financiar 2013-2014 (anul financiar începe la 1 octombrie - n. red.) compania a obţinut local afaceri de 909 mil. euro. „România este o piaţă importantă pentru Metro Cash & Carry şi până la începutul crizei am avut o dezvoltare fantastică. În momentul în care a izbucnit criza însă, businessul a fost afectat. Vrem să ne adaptăm la contextul actual de piaţă şi rezultatele după primele şase luni (din anul financiar 2014-2015 ce începe la 1 octombrie - n. red.) sunt îmbucurătoare. Este însă prea curajos să afirm că businessul va reveni pe plus încă din acest an, dar în 2016 cred că se va întâmpla“, a mai declara Olaf Koch, CEO al grupului german Metro, cu afaceri anuale de peste 60 mld. euro. Gigantul german cuprinde pe lângă reţeaua Metro Cash & Carry şi hipermarketurile Real, galeria comercială Kaufhof şi magazinele electro-IT Saturn şi Media Markt. În România grupul este prezent cu 31 de magazine Metro Cash & Carry şi cu patru hipermarketuri Real. Iniţial au fost 24 de hipermarketuri, însă 20 dintre acestea au fost preluate de concurenţii de la Auchan, informează ZfCorporate.