215

Piața africană a laptelui, complexă, dar cu mare potențial de profit

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Piața africană a laptelui poate fi definită ca fiind complexă, dar cu mari posibilități de profit, prezentând oportunități uriașe pentru companiile care înțeleg complexitatea lor, potrivit companiei de cercetare a pieței Nielsen, citată de DairyReporter.   Firma de cercetare de piață, spune că puterea de cumpărare a consumatorilor din Africa este în creștere, iar atragerea acestora către noi produse este cea mai eficientă atunci când companiile combină dezvoltarea de produse specifice piaței locale și inovarea, cu un mix potrivit de mesaje și canale mass-media. Cercetarea sa a constatat că produsele special concepute pentru consumatorii africani aveau o rată de reamintire în rândul acestora de 40%, cu mult peste media de 10%. ”Înțelegerea comportamentelor, atitudinilor și influențelor este esențială pentru firmele care vor dori să pătrundă pe diversele piețe din Africa”, a spus Nielsen. ”Consumatorii nigerieni din centrele urbane, de exemplu, poate să împărtășească anumite puncte comune cu consumatorii urbani din Angola, dar cu siguranță ei nu sunt identici - acesta este motivul pentru care deținătorii mărcilor  care doresc să atragă cu succes către produsele lor, consumatorii din Africa ar trebui să adopte o abordare personalizată pentru fiecare segment în parte.” Conform studiului Emerging Market Insights Nielsen, 83% dintre consumatori africani sunt supuși mesajelor publicitare TV și doar 19% celor din mediul online. Când vine vorba de modul în care publicitatea îi motivează să achiziționeze un produs, 38% dintre consumatori au spus că activitățile de promovare la stand, precum oferirea de mostre sau ofertele speciale, i-a motivat să cumpere mai mult un anumit produs. La nivelul întregului continent, mai mult de o treime (34%) au spus ca au cumpărat mai multe produse de la companii despre care știau că au derulat programe de responsabilitate socială. Acest motiv a atins un nivel de 53% în rândul consumatorilor din Rwanda. FAO a recunoscut că investițiile în sectorul alimentar din țările africane au potențialul de a stimula respectivele economii în curs de dezvoltare, dacă se are în vedere sustenabilitatea respectivelor investiții. Companiile de produse alimentare și producătorii de ingrediente sunt din ce în ce mai interesați de țările africane, ca potențiale piețe și centre de producție în viitor, și multe companii multinaționale au a adoptat un model de afaceri care integrează micii agricultori africani în lanțurile lor de aprovizionare. “Mulți manageri de companii, economiști și investitori cred că Africa va continua să înregistreze o creștere organică impresionantă în următorii ani”, a declarat Nielsen. ”Expansiunea va fi cu siguranță condusă de către companiile care investesc în dezvoltarea de programe, produse și planuri care țin cont de diversitatea consumatorilor din Africa.” Sursa: dairyreporter.com

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2