După contracția înregistrată în perioada crizei, piața mezelurilor s-a stabilizat, primul semestru din 2014 aducând și un ușor avans, de 5%, comparativ cu aceeași perioadă din anul trecut. În ceea ce privește evoluția principalelor segmente, produsele fiert-afumate se mențin pe primul loc în vânzări, însă ritmul de creștere înregistrat de produsele crud-uscate este mai bun, cu salamul în postură de produs-vedetă.
Aceste tendințe se văd și în evoluția vânzărilor producătorilor. Astfel, pentru Salbac, salamurile crud-uscate au înregistrat o ușoară creștere, în timp ce preparatele fiert afumate o ușoară scădere volumică, după cum afirmă Angelica Șmil, directorul general Salbac. De altfel, compania tocmai a finalizat în luna august o investiție de 1,7 milioane euro care a vizat majorarea cu 25% a capacității de producție pentru salamurile crud-uscate. Compania estimează o valoare de 120 de milioane de euro a acestui segment, unde vânzările de salam de Sibiu înseamnă aproape 20 de milioane de euro, notează Wall Street. Caroli, liderul pieței de profil,a inregistrat în primele trei semestre din 2014 creșteri de volum în dreptul unor categorii precum șunca, specialitățile și crenvurștii. „Un alt trend puternic pe care l-am remarcat în această perioadă este creșterea în ritm accelerat a pieței de mezeluri feliate, care acum reprezintă doar 4% din volum. Este o schimbare firească, mai ales dacă facem o paralelă cu alte piețe, cum este Spania, unde produsele feliate ajung la 65% din piață”, declară Khaled El Solh, CEO Caroli Foods Group. Alte companii, precum Cris-Tim, Ifantis, Reinert sau Agricola, au lansat produse feliate, iar odata cu felierea s-a născut și o nouă generație de ambalaje, cele vidate, dar și un anumit trend în rândul consumatorilor. Nu în ultimul rând, există în piață și inovații de produs fără conservanți și coloranți artificiali, cum este brandul Vitality din portofoliul Cris-Tim. Lansat în urmă cu aproximativ doi ani, acesta are încă o gamă foarte restrânsă și o prezență redusă în retail. Ca o reconfirmare suplimentară a tendințelor din piață, compania intenționează să intre spre finalul anului în categoria salamului de Sibiu.