205
Piaţa locală se află astfel în fruntea clasamentului alături de ţări precum Rusia şi Franţa. În ceea ce priveşte Franţa, dominaţia hipermarketurilor este justificată de faptul că aici s-a născut primul hipermarket din Europa acum mai bine de jumătate de secol. De altfel, unele dintre cele mai mari lanţuri de hipermarketuri din lume - Carrefour, Auchan şi Cora - îşi au originile în Hexagon. Cu toate acestea, ponderea hipermarketurilor în totalul comerţului FMCG este de doar 24% în Franţa faţă de 31% în România, potrivit datelor companiei de cercetare de piaţă Planet Retail. „În România, dar mai ales în Bucureşti, un avantaj al hipermarketurilor este acela că sunt poziţionate pe artere principale, cu trafic“, a declarat pentru Ziarul financiar doamna Cătălina Aldea, consultant în retail management. Un alt avantaj al hipermarketurilor îl reprezintă oferta largă de produse (de până la 60.000 de articole, n.red.) în contextul în care românilor le place să aibă de unde să aleagă, adaugă ea. „Pentru români shoppingul, mai ales în weekend şi mai ales în provincie, este o activitate de relaxare, de socializare.“