112
Într-un articol apărut în cotidianul francez Le Figaro se arată că Autorité de la Concurrence este gata să încheie o anchetă ce s-a întins pe parcursul a trei ani, anchetă demarată ca urmare a sesizărilor cu privire la practicile de fixare a prețurilor de către unii dintre cei mai importanți producători de iaurt din Franța. În anchetă se afirmă că mai multe companii, printre care Lactalis, Yoplait, Novandie și Senoble au avut o serie de întâlniri în mai multe hoteluri, păstrându-se înregistrări secrete și fiind folosit un telefon înregistrat pe numele partenerului unuia dintre conspiratori pentru a se face schimb de ”informații sensibile”. Purtătorul de cuvânt al Autorité de la Concursul a confirmat pentru DairyReporter.com că o astfel de investigație era în curs, dar a refuzat să ofere detalii. ”Nu putem comenta pentru că este o anchetă în curs”, a spus purtătorul de cuvânt. ”Vom face o declarație atunci când ancheta este finalizată, dar pentru moment nu putem comenta”. Autorité de la Concurrence va încheia investigația ”în curând”, a adăugat purtătorul de cuvânt. Lactalis, Yoplait, Novandie, Senoble și unii producători mai mici de iaurt din Franța se presupune că a fi recurs la coordonarea unor creșteri de prețuri, la punerea în aplicare a unor astfel de creșteri de prețuri, precum și la dezvoltarea de argumente pentru a justifica acțiunea. Citând documente ale Autorité de la Concurrence, Le Figaro a raportat că societățile în cauză s-au întâlnit cu reprezentanții Autorité de la Concurrence, în noiembrie 2014, în încercarea de a dezamorsa situația. DairyReporter.com a contactat firmele Lactalis, Yoplait, Novandie și Senoble pentru a comenta acuzațiile. Novandie, compania din spatele brandului Mamie Nova, a refuzat sa comenteze. ”Managementul nu vrea să vorbească despre această situație”, a declarat un purtător de cuvânt. ”Nu în acest moment”. Lactalis, Yoplait și Senoble nu au furnizat nici un răspuns până la momentul publicării acestui articol.