Dupa 4 ani Romania a revenit pe piata Marii Britanii la cea mai importanta manifestare expozitionala de profil IFE (International Food & drink Event) Londra. In perioada 17-20 martie 2013 Romania a participat cu peste 50 de firme, etaland produsele romanesti in trei standuri grupate pe o suprafata totala de aproximativ 400 mp. Standurile au fost localizate in zona pavilioanelor nationale, in imediata apropiere a sectorului destinat produselor din carne, fapt ce a creat o vizibilitate sporita pentru firmele romanesti. Romania a venit la acest eveniment cu produse din domeniile: carne, panificatie, patiserie si dulciuri, apa minerala, ceaiuri, dulceturi, miere, condimente, vinuri, produse lactate si uleiuri vegetale. “In ciuda framantarilor interne si internationale pe tema sigurantei alimentare, vreau sa va informez ca din discutiile avute cu toti partenerii externi, cunoscatori ai industriei alimentare, a reiesit ca Romania a actionat corect si nu exista reprosuri pe aceasta linie. Mai mult, a fost salutat si faptul ca pentru prima oara in ultimii 20 de ani, industria a fost sustinuta de mediul politic, fapt ce a mai atenuat din efectele neincrederii consumatorilor” a spus Stefan Padure, Presedintele Asociatiei pentru Promovarea Alimentului Romanesc-APAR. “Am regasit in randul celor care au degustat produsele si “cititori de tabloide” care faceau afirmatii preluate din presa fara sa cunoasca subiectul, dar acestia nu erau in targetul delegatiei romane in ceea ce priveste parteneriatul de afaceri. Chiar daca prezenta vizitatorilor nu a fost la fel de mare ca la Anuga si Sial, rezultatele au fost peste asteptari, prin faptul ca intalnirile au fost in stil englezesc, avand un puternic caracter pragmatic”, a mai spus Padure la terminarea evenimentului. Pavilionul Romaniei a beneficiat de prezenta domnului Valentin Soneriu – secretar de stat la MADR, a ES Ion Jinga – ambasadorul Romaniei la Londra si a domnului Ioan Oleleu – vicepresedintele CJ Cluj. Editia IFE 2013 a inregistrat un numar de circa 30.000 de vizitatori, din care aproape 4.000 straini. In cadrul targului a fost lansat, pentru prima data, si programul “Meet the Buyer”, actiune dedicata activitatilor B2B. Asociatia pentru Promovarea Alimentului Romanesc-APAR reuneste un numar de peste 50 de membri care totalizeaza o cifra de afaceri la nivelul anului 2011 de aproximativ 1 mld euro si peste 10.000 de angajati. Obiectivele Asociatiei sunt de a promova intern si international alimentul romanesc. (Biroul de Presă APAR)