14.63% dintre publisheri si 21.67% dintre advertiserii si executivii din agentiile de media sustin ca inca au cunostinte limitate despre subiect sau nu il cunosc deloc. Conform rezultatelor unui sondaj privind statusul Programmatic Trading in Europa Centrala si de Sud-Est, Orientul Mijlociu si Africa (CEEMEA), Programmatic Trading nu mai este un termen "enigmatic", informeaza Iqads. Sondajul cuprinde perspectiva publisherilor, agentiilor de media si advertiserilor/clientilor si este disponibil pentru a fi descarcat pe site-ul dedicat, precizeaza un comunicat din partea ThinkDigital. Cercetarea a fost realizata prin chestionare online in luna mai 2014 de catre TailWind, compania specializata in Programmatic Trading si solutii Ad-Tech a TDG, impreuna cu AppNexus. La sondaj au participat peste 212 respondenti, executivi ai unor publisheri, advertiseri si agentii internationale de publicitate. Primele beneficii recunoscute de publisheri, respectiv de agentii si advertiseri sunt targetarea mai buna a audientei si abilitatea de a ajusta campaniile de advertising in timp real. Printre provocarile punctate de respondenti sta lipsa de intelegere a cumparatorilor despre modul in care functioneaza Programmatic Buying-ul. Tot la capitolul bariere, in studiu au fost nominalizate si lipsa calificarilor necesare in companii, lipsa bugetelor si preocuparile privind transparenta procesului. Totusi, 76.5% dintre respondentii din CEEMEA sunt de acord ca, mai devreme sau mai tarziu, Programmatic Trading va evolua intr-o parte vitala/importanta a advertisingului digital. Peste 60% dintre respondenti au declarat ca sunt dispusi sa adopte Programmatic Trading-ul in urmatorul an. (Mai multe, pe www.iqads.ro)