Noul îndulcitor este derivat din platforma Pure Circle ”Stevia 3.0” și cuprinde un amestec de glicozide obținute din steviol. Compania arată că noul îndulcitor are un gust aproape similar cu cel al zahărului. Olivier Kutz, director de marketing, EMEA, la Pure Circle, aflat la Health Ingredients Europe, în Amsterdam, unde compania și-a lansat produsul în această săptămână, a declarat pentru BeverageDaily.com: ”Este un uriaș pas înainte pentru noi, și este și o abordare foarte, foarte diferită. Credem că o abordare specifică a categoriei este calea de urmat. Nu ascundem faptul că este o adevărată provocare și pentru noi pătrunderea pe acest segment”. Kutz a declarat că Pure Circle a validat Sigma-D în trei dintre principalele sub-categorii din domeniul produselor lactate: iaurturi naturale îndulcite fără adaosuri de arome; iaurturile pe bază de fructe cu adaos de fructe; și, în sfârșit, subcategoria produselor lactate îndulcite. “Toate aceste categorii par să fie într-o rapidă expansiune. Dar, pentru noi pătrunderea pe aceste segmente este o adevărată provocare, fapt pe care nu-l ascund. Este o provocare cu privire la poziționarea produselor noastre”, explica directorul de marketing, EMEA, la Pure Circle. Kutz a declarat că producătorii de lapte, istoric vorbind, au comunicat mai mult cu privire la conținutul de grăsimi, și foarte puțin în ceea ce privește conținutul de calorii și zahăr. ”Dar comunicarea legată de conținutul de calorii ale zahărului din lapte începe să încurce un pic consumatorul - de exemplu, avem un produs care reduce cu 60% conținutul de zahăr, pentru a obține o reducere cu 30% a conținutului de calorii în produsul final”, a declarat acesta pentru BeverageDaily.com. Întrebat despre utilizarea stevia în produsele lactate lichide, Kutz a declarat: ”Accentul a fost pus până acum pe utilizarea stevia foarte mult la băuturi, iar mai recent, în condimente și sosuri – ketchup-ul Heinz, de exemplu, unde s-a obținut o reducere a zahărului de 50% (în Marea Britanie acest produs a înlocuit în preferințele consumatorilor un alt tip de ketchup cu conținut redus de sare și zahăr). “Laptele cu ciocolată este unul dintre produsele unde îndulcitorul nostru este utilizat. Dar să nu uităm nici produsele lactate pe bază de arome cu căpșuni. În general, vorbim despre produsele lactate non-fermentate, produsele lactate îndulcite - milkshake-uri, ș.a.md.”, a explicat acesta în continuare. Cum să comunicăm reducerea conținutului de calorii, folosindu-se stevia? ”Ceea ce noi i-am sfătui pe clienții este să facă publicitate la numărul total de calorii, pe ambalaj. Chobani Simply 100 este un exemplu, despre cum se poate comunica beneficiul furnizat de stevia, într-un mod simplu și clar. De asemnea, pe o altă linie de argumentare se poate merge scoțându-se în evidență originea naturală a stevia. E un mesaj simplu, dintr-o perspectivă de marketing pe care aș sugera-o clienților”, a spus Kutz. Pure Circle a declarat că mai mulți producători din domeniul lactatelor văd dezvoltarea produselor cu un conținut mai mic de calorii și cu îndulcitori de origine naturală ca pe o adevărată zonă de oportunitate a momentului, și consideră că Sigma-D se potrivește produselor lactate dulci și a celor acidulate mai bine decât alți îndulcitori pe bază de stevia care funcționează bine în băuturi răcoritoare carbogazoase, de exemplu. John Martin, director global la Pure Circle pentru dezvoltare tehnică și inovare, a declarat: ”Prin înțelegerea contribuției senzoriale a diferitelor glicozide și a modului în care acestea interacționează în diferite matrici de produse, vom putem ajuta la alegerea celei mai bune soluții pentru obiectivul stabilit”.