Tehnologii

232

Puterea soluțiilor digitale și viitorul înghețatei

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Digitalizarea este peste tot, oferind oportunități dar și provocări pentru fiecare industrie. Privind în special industria înghețatei: ce instrumente și soluții digitale sunt la îndemână și cum pot beneficia producătorii, s-au întrebat specialiștii de la Tetra Pak citați de DairyReporter?

Ca niște călătorii

Procesele de digitalizare sunt adesea descrise ca unele călătorii. Și nicio călătorie nu este aceeași – fiecare producător de înghețată se află într-un loc diferit pe autostrada digitală și toți au propriile nevoi și cerințe unice.

Operațiunile zilnice ale fiecărui client au provocări specifice - pe asta își bazează experții în înghețată de la Tetra Pak atunci când discută despre potențialul instrumentelor digitale. În esență, este vorba despre cooperare și este despre ascultare.

„Pentru a oferi valoare, trebuie să înțelegem operațiunile clientului și cum doresc aceștia să utilizeze datele pe care instrumentele digitale le pot furniza. Este important să cooperăm și să personalizăm, sau chiar să dezvoltăm, soluții împreună cu clienții noștri”, spune Elsebeth Baungaard, Manager de portofoliu de înghețată la Tetra Pak.

O abordare

Conceptul de digitalizare poate fi destul de copleșitor. Poate fi percepută ca o revoluție în care toate modurile de lucru consacrate trebuie aruncate pe fereastră. Dar chiar așa trebuie să fie?

„După cum vedem noi, utilizarea instrumentelor digitale nu trebuie să fie extrem de complexă sau complicată. O abordare „începeți mic” în care, de exemplu, vă concentrați pe o zonă definită a liniei de înghețată, poate fi o idee bună”, spune Baungaard.

Cum să începeți? Un prim pas poate fi pur și simplu să monitorizați diferite părți ale liniilor pentru a evita poziționările greșite care duc la o calitate proastă a produsului și pentru a vă asigura că totul funcționează fără probleme.

O altă opțiune este, desigur, să folosiți colectarea și analiza mai complexă a datelor chiar de la început. Dar, în rezumat, ar putea fi o idee bună să avansăm pas cu pas.

Adăugarea de valoare acolo unde contează

Soluțiile digitale nu sunt entități independente. Ele fac parte dintr-un context – cum ar fi echipamentul care face înghețată și oamenii care operează mașinile. În mod ideal, digitalizarea ar trebui să susțină eficiența operațională, să ajute la îmbunătățirea mediului de lucru și să permită învățarea și îmbunătățirile.

Acesta este motivul pentru care o înțelegere profundă a provocărilor producției de înghețată este atât de valoroasă atunci când implementăm instrumente digitale pe liniile de producție. Luați amprenta de carbon și obiectivele de sustenabilitate, de exemplu. Acest lucru este pe agenda fiecărui jucător din industria alimentară și a băuturilor.

Elsebeth Baungaard explică: „Dacă dorim să reducem risipa și consumul de energie și apă, trebuie să înțelegem unde ne aflăm astăzi. Avem nevoie de date. Prin colectarea datelor, putem învăța, acționa și atinge obiectivele. Desigur, digitalizarea este un factor favorizant aici. Acest lucru se întâmplă deja și, dacă privim câțiva ani înainte, tot mai mulți clienți vor dori date pentru a-și măsura amprenta de carbon.”

Perspectiva datelor

Datele pot oferi perspective în multe domenii diferite. Face posibilă obținerea tuturor detaliilor despre anumite cicluri de producție – timpi exacte, temperaturi și așa mai departe. Insight-urile pot fi folosite pentru a analiza, optimiza și eficientiza operațiunile.

Dar de unde știi ce este de fapt util? După cum vede managerul de produs Steen Gyldenloev, Tetra Pak poate ajuta la navigarea fluxurilor de informații și poate oferi ajutor în mod continuu.

„După instalare, facem sesiuni regulate de urmărire cu clientul pentru a ne asigura că primesc datele potrivite, conform specificațiilor pentru liniile lor de producție.

Considerăm că este sarcina noastră să ajutăm clienții să se relaționeze cu datele, să vadă beneficiile acestora și să înțeleagă că acestea sunt date în care pot avea încredere”, spune Gyldenloev.

„De exemplu, poate ajuta operatorii atunci când există o problemă pe linie. Avem soluții care oferă un mare ajutor atât în localizarea erorilor, cât și în identificarea zonelor de producție care ar putea fi optimizate în continuare.”

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2