Reducerea prețurilor la produsele lactate în 2017 a influențat pozitiv cifra de afaceri combinată a celor 20 de companii care, în 2017, au crescut cu 7,2%, potrivit ultimului raport al companiei RaboResearch, care a întocmit Global Dairy Top 20. Peter Paul Coppes, senior analist Rabobank, a declarat că, pentru al doilea an consecutiv, nu au fost înregistrați noi jucători pe lista Dairy Top 20, pragul de 5 miliarde de dolari fiind dificil de realizat din cauza unui număr mare de achiziții sau fuziuni. "Cu toate acestea, ordinea sa schimbat în 2017", a spus Coppes. Cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume, Nestlé din Elveția, conduce lista, dar diferența dintre numărul unu și numărul doi s-a redus. Lactalis, care a fost impulsionata de achizitiile de afaceri ale companiei americane de iaurt Stonyfield si Siggi, a trecut pe locul 2, înaintea firmei Danone, care a alunecat pe locul trei, după ce a renunțat la Stonyfield, si după achiziționarea companiei WhiteWave, reducând participația sa la Yakult și vânzându-și participațiile la asociația comună Al Safi Danone din Arabia Saudită. Fonterra și FrieslandCampina au schimbat pozițiile, respectiv al cincilea și al șaselea, cu Saputo și Yili schimbând și locurile 8 și 9, datorită achizițiilor lui Saputo, printre care Murray Goulburn din Australia. Singura companie care a urcat mai mult de un loc este DMK, o cooperativă germană, care a urcat de pe 15, până pe locul 13. Raportul menționează, de asemenea, că activitatea de fuziune și achiziție (M & A) din sectorul produselor lactate a crescut în 2017, alimentate de capitalul ieftin. Cu toate acestea, spre deosebire de alte sectoare alimentare și agrobusiness, tranzacțiile mari care au avut loc (Danone / WhiteWave și Saputo / Murray Goulburn), au avut un impact limitat asupra clasamentului în cadrul Global Dairy Top 20. Rabobank a declarat că sectorul produselor lactate influențează și alte sectoare în ceea ce privește consolidarea industriei ,prin achiziții la scară largă. Cu toate acestea, achizițiile de produse lactate tind să aibă un impact limitat în ceea ce privește dimensiunea și impactul financiar. Companiile chinezești trebuie să abordeze integrarea managementului non-chinez, având în vedere oportunitățile de creștere din întreaga lume, arată raportul. Creșterea colaborării dintre companiile chineze și cele străine, din China, are potențialul de a crea o conductă de talente de management la nivel mondial. Raportul constată că industria laptelui devine din ce în ce mai globală. Anterior, producția, prelucrarea și consumul de lapte au avut loc la nivel local, în special pe piețele dominate de consumul de lapte lichid. Iată mai jos clasamentul complet: