Creşterea cererii la nivel mondial necesită echilibrarea atentă a cererii şi ofertei, potrivit Raportului Tetra Pak – Indexul Lactatelor 2014Consumul global va creşte cu 36% până în 2014, înregistrându-se o diferenţă tot mai mare între pieţele de lactate dezvoltate şi cele emergente București (1 octombrie 2014) - Tetra Pak®, lider mondial în furnizarea de soluţii pentru procesarea şi ambalarea produselor alimentare, lansează astăzi cel de-al 7-lea raport Indexul Lactatelor. Raportul subliniază oportunităţile şi provocările pe care le creează cererea tot mai mare la nivel global, care, conform estimărilor, va depăşi oferta disponibilă în următorul deceniu. Compania a declarat că atât producătorii de pe pieţele de lactate mature cât şi cei din pieţele emergente trebuie să stabilească un echilibru atent între cerere şi ofertă, pentru a-şi asigura un succes sustenabil în afaceri. Raportul Indexul Lactatelor realizat de Tetra Pak arată că cererea globală de lapte va creşte cu 36% în următorii zece ani, în mare parte datorită creşterii populaţiei, prosperităţii şi urbanizării în Africa, Asia şi America Latină. Cu toate acestea, cererea şi oferta de lapte se află într-un dezechilibru la nivel mondial – cererea din ce în ce mai mare din pieţele emergente nu va putea fi susţinută din producţia internă, în vreme ce pieţele de lactate dezvoltate ce produc un surplus de lapte se confruntă cu provocări privind concurenţa pentru exporturi şi un consum intern în scădere. Dennis Jönsson, Preşedinte şi CEO al Grupului Tetra Pak, a comentat: „Creşterea semnificativă preconizată a cererii la nivel mondial reprezintă o mare oportunitate pentru companiile de lactate din pieţele dezvoltate de a exporta lapte praf sau produse lactate lichide UHT pe pieţele în creştere. Cu toate acestea, pentru a asigura succesul pe termen lung, aceşti producători trebuie să găsească un echilibru între „câştigurile rapide” obținute din exporturi şi necesitatea de a continua să crească pe pieţele interne.” Acesta a adăugat, „Între timp, companiile de lactate trebuie să facă faţă provocării de a garanta o aprovizionare sustenabilă cu lapte de bună calitate pe pieţele de import ţinând pasul cu cererea în creştere. Pieţe precum China şi Arabia Saudită realizează acest lucru prin mai multe metode: creşterea investiţiilor în fermele de lapte de la nivel intern, stabilirea de parteneriate cu producătorii străini consacrați şi diversificarea ofertei cu produse cu valoare adăugată. În principiu, acestea sunt măsuri care contribuie la realizarea unui echilibru esenţial în vederea asigurării la un viitor sustenabil al industriei laptelui.” Ediția din acest an a raportul include studii de caz despre trei piețe – China, Statele Unite ale Americii și Germania. Oportunităţi de export şi pentru România Cea de-a șaptea ediție a Raportului Indexul Lactatelor oferă o perspectivă nouă companiilor producătoare de lactate din România, care se vor confrunta în curând cu eliminarea cotei de lapte și creșterea concurenței la nivel european. “Având în vedere noul context european, respectiv eliminarea cotei de lapte, una dintre opțiunile pe care Albalact le are în vedere este explorarea unor piețe noi. Studii precum Tetra Pak - Indexul Lactatelor ne oferă informații valoroase despre tendințele industriei laptelui la nivel global și perspective de creștere pentru procesatori pentru anumite tipuri de produse și în anumite țări și regiuni. Avem un potențial de creștere, așadar analizăm și alte oportunități de a ne extinde operațiunile în viitor.”, declară Irina Măndoiu, Director Comercial Albalact. Până la finalul anului, piaţa laptelui procesat va creşte cu 3.2% faţă de 2013 Conform datelor Compass 2014, categoria totală de lapte simplu continuă tendinţa de scădere în 2014, aspect determinat de scăderea volumelor mari de lapte neprocesat. În schimb însă, cantitățile de lapte procesat sunt estimate a crește până la finele anului 2014 cu aproximativ 3,2% faţă de anul 2013. Deși laptele pasteurizat deține volume considerabil mai mari în cadrul categoriei de lapte procesat, se așteaptă o creștere mai mare în cazul laptelui UHT (ultrapasteurizat), cu un procentaj dublu fața de creșterea înregistrată de laptele pasteurizat. Unul dintre principalii factori care contribuie la dezvoltarea segmentului de lapte UHT rămâne în continuare laptele distribuit în programul “Laptele și cornul”, care reprezintă aproximativ 45% din volumele totale. În acelasi timp, laptele UHT sub marcă de producător este estimat să crească cu aproximativ 16%, de la 24% în categorie în 2013 la aproape 27% în 2014. Categoria de lapte pasteurizat este estimată de asemenea a crește până la finele anului 2014 cu aproximativ 2% față de anul trecut. Volumele cele mai mari rămân în laptele la ambalaj de carton, cu o cotă de cca 74% din total lapte pasteurizat, în creștere volumică de 5% față de 2013. Citiţi mai multe despre acest studiu Tetra Pak, inclusiv ediţiile anterioare la: www.tetrapak.com/dairyindex (NR: Pentru o bună vizualizare a graficelor, dați click pe imagini) DESPRE TETRA PAK Tetra Pak este liderul mondial în soluţii de procesare, ambalare şi distribuire a produselor alimentare lichide. Lucrând îndeaproape cu clienţii şi furnizorii noştri, oferim produse sigure, inovatoare şi în armonie cu protecţia mediului înconjurător, care satisfac în fiecare zi cerinţele consumatorilor din peste 170 de ţări. Având aproximativ 23000 de angajaţi în peste 80 de ţări, noi credem în asumarea cu responsabilitate a poziţiei de lider în industria de profil, pentru crearea unei creşteri profitabile în armonie cu protecţia mediului înconjurător şi cu o bună conduită socială. Motto-ul nostru „PROTEJEAZĂ CE E BUN™" reflectă viziunea noastră de a oferi alimente sănătoase şi disponibile oriunde. Mai multe informaţii despre Tetra Pak sunt disponibile pe www.tetrapak.ro