239
citata de business24.ro, concluzioneaza ca, in Romania, in ciuda previziunilor optimiste a retailistilor autohtoni, cresterea va avea o evolutie lenta, ajungand in 2025 la 50 %. Dupa cum se cunoaste, reprezentantii retailului afirma ca doresc sa atinga in cel mult 5 ani cota de 65 %, similar unor tari din Uniunea Europeana. Studiul arata ca brandurile nationale si cele secundare, denumite brandurile A si B, vor duce un adevarat razboi al preturilor. In urma acestui razboi, brandurile "B" vor fi obligate sa fie mai bune calitativ la preturi mai mici, iar retailerii isi vor folosi toate resursele in acest sens. In plus, tot mai multi retaileri intra in aceasta piata. Nu in ultimul rand, consumatorii sunt cei care sustin aceste branduri. Conditiile economice dificile i-au determinat pe multi dintre ei sa cumpere astfel de produse, iar acest obicei de consum va continua chiar daca tara va iesi din recesiune. In plus, pe masura ce sunt satisfacuti de aceste produse, ei le vor recomanda si altora.