Anul trecut, românii au depus la Protecţia Consumatorului 7.200 de reclamaţii, cele mai multe pentru lipsa preţurilor, a etichetelor, dar şi pentru că au cumpărat alimente alterate, scrie digi24.ro. „Responsabilitatea revine şi consumatorilor, cum citesc eticheta, cât de atenţi sunt şi dacă sesizează autorităţile”, spune Marius Dunca, președintele ANPC. „Aici nu pot să mă uit că nu văd. E scrisul mic, foarte mic”, spune unul dintre clienții unui magazin, care admite că se uită pe etichete, dar totuși cumpără acele produse, într-un reportaj realizat de postul DiGi 24 TV. După termenul de valabilitate, românii caută pe etichete aditivii alimentari, aşa-numitele E-uri. Însă deciziile le iau mai degrabă în funcţie de preţ decât de calitate. „O să râdeţi, consumatorii nu sunt foarte încântaţi când găsesc un produs care nu e la fel de sărat cum era obişnuit”, spune Corina Zugravu, medic nutriționist. „Românii întotdeauna o să prefere să cumpere un produs mai ieftin care este dubios din punct de vedere al calităţii”, spune Alexandru Rafila, consilier în Ministerul Sănătății. Este unul dintre motivele pentru care România înregistrează anual 220 de cazuri de trichineloză, comparativ cu o medie europeană de 14 cazuri.