572
Considerațiile simultane privind costul vieții și preocupările legate de schimbările climatice sunt predominante în rândul consumatorilor, schimbând modul și ce cumpără.
Costurile și schimbările climatice stimulează
Compania de consultanță Ernst & Young (EY) și-a publicat cel de-al 13-lea studiu de indice al consumatorilor viitori (FCI), identificând comportamentele în schimbare ale consumatorilor și modelele de cheltuieli pe fondul crizelor costului vieții și schimbărilor climatice.
Criza continuă a costului vieții pune accent pe bugetele consumatorilor deja întinse, iar schimbările climatice îi conduc pe consumatori spre achiziții mai durabile.
„Cel mai recent EY FCI dezvăluie creșterea prețurilor la alimente îi determină pe consumatori să acorde prioritate lucrurilor esențiale și să optimizeze bugetele pentru alimente”, a declarat Marie Bos, analist senior al industriei globale de consum la EY, pentru FoodNavigator.
FCI de la EY dezvăluie cele mai recente informații legate de industria alimentară, detaliind modul în care criza costului vieții îi determină pe consumatori să reevalueze modul în care cumpără alimente și băuturi și ce achiziții fac.
Patru cincimi (80%) dintre consumatorii globali rămân îngrijorați de finanțele lor, iar aproape jumătate (46%) și-au exprimat îngrijorarea extremă cu privire la schimbările climatice, a constatat Indexul, care a chestionat 22.000 de consumatori din 28 de țări.
Mai mult de jumătate (54%) dintre consumatorii globali plănuiesc să-și reducă achizițiile viitoare. Principalii factori care își reduc modelele de consum sunt nevoia de a economisi bani (73%). Rezultatele FCI dezvăluie legătura strânsă dintre economie și mediu, 67% dintre respondenți declarând preocuparea profundă pentru fragilitatea planetei ca motiv principal din spatele intenției lor de a-și schimba modelele de consum.
Peste jumătate (56%) dintre respondenți consideră că consumatorii ar trebui să oblige companiile să obțină rezultate sociale și de mediu mai bune. În comparație, 73% dintre respondenți afirmă că companiile trebuie să conducă schimbarea ecologică, iar 77% spun că guvernele trebuie să fie responsabile pentru conducerea acestei revizuiri climatice.
Aproape jumătate dintre consumatori (49%) consideră, de asemenea, că noi achiziții nu sunt necesare. Dintre cei întrebați, 80% dezvăluie că intenționează să cheltuiască mai puțin pe bunuri legate de socializare, 41% plănuind să rămână mai mult acasă, ceea ce reprezintă o creștere de 6% față de octombrie 2022.
Bugetele modifică obiceiurile de cheltuieli
Criza costului vieții a afectat cheltuielile consumatorilor din industria alimentară, arată rezultatele FCI. Cel mai recent val de date sugerează că consumatorii își reduc lista de necesități pentru a-și îndeplini bugetele întinse, optând pentru mărci mai puțin costisitoare și întrerupând abonamentele de livrare, ceea ce duce la creșterea traficului pietonal în magazine și la un accent mai mare pe mărcile magazinelor de către comercianți.
Peste jumătate (57%) dintre respondenții consumatorilor sunt îngrijorați de creșterea costului alimentelor și al bunurilor de uz casnic, 49% cumpără doar nevoile și 39% plănuiesc să cheltuiască mai puțin pentru serviciile de livrare a alimentelor în următoarele trei până la patru luni. Consumatorii se gândesc la ceea ce reprezintă valoarea și necesitatea. Sondajul a constatat că 29% dintre cumpărători evaluează ceea ce este esențial, indicând că aceste liste se scurtează.
Produsele cu etichetă privată își pierd puterea de cumpărare cu consumatorii, deoarece 64% dintre consumatori consideră că etichetele private își satisfac nevoile la fel de bine ca produsele de marcă, iar 61% spun că mărcile private îi ajută să economisească bani. „Pe măsură ce diferența de preț se micșorează între produsele cu etichetă privată și cele de marcă, consumatorii de alimente vor cumpăra în funcție de preț și nu vor menține loialitatea mărcii”, a spus Bos.
Coșurile de consum se schimbă, de asemenea, consumatorii spunând că vor cumpăra mai puține gustări. Jon Copestake, Global Consumer Senior Analyst la EY, a spus că acest lucru este „probabil un rezultat al creșterilor continue de preț în cadrul categoriei și al alimentelor proaspete care devin mai accesibile pe măsură ce inflația se stabilizează”.
În plus, aceste achiziții în evoluție sunt, de asemenea, probabil o reflectare a consumatorilor care doresc să fie mai sănătoși în general, a spus Copestake. Aproape o treime dintre consumatori, 32%, anticipează ca sănătatea lor fizică să se îmbunătățească.
Cu toate acestea, încrederea este vitală, deoarece consumatorii vor căuta mărci în care au încredere, iar 35% dintre consumatori spun că vor plăti suplimentar pentru produsele mărcilor lor alimentare de încredere, reprezentând o creștere de 10% față de februarie 2022. Pe măsură ce ne apropiem de sfârșitul anului 2023 , a comentat Bos despre importanța încrederii, „acest lucru va fi esențial în direcția trimestrului IV, deoarece companiile intenționează să investească mai mult în activități promoționale și marketing pentru a recâștiga acțiunile pierdute de marcile private și pentru a minimiza câștigurile viitoare”.
Experiențele personale legate de schimbările climatice influențează achizițiile
FCI dezvăluie, de asemenea, importanța schimbărilor climatice în obiceiurile de cumpărare ale consumatorilor, indicând faptul că consumatorii se gândesc să-și schimbe stilul de viață după ce au fost afectați personal de criza climatică.
Una dintre principalele constatări este că mai mult de jumătate (51%) dintre consumatori au fost afectați de modificările prețurilor produselor. Adaptându-se la nevoile lor legate de schimbările climatice, acești respondenți iau în considerare schimbarea alimentelor, deoarece criza de mediu a crescut costurile sau a redus disponibilitatea. Ca urmare, 29% au algata a făcut aceste alegeri și a trebuit să schimbe alimentele pe care le consumă. „Mai important, și povestea mai mare este cât de mulți consumatori se gândesc să schimbe alimentele pe care le consumă, care este la 42% la nivel global”, a spus Bos.
Consumatorii doresc să cumpere produse mai bune atât pentru ei, cât și pentru planetă. Cu toate acestea, consumatorii mai în vârstă sunt mai activi în adoptarea unor comportamente de stil de viață pentru a le reduce impactul, cum ar fi aducerea pungilor reutilizabile în magazinele alimentare și reciclarea sau reutilizarea ambalajelor după utilizare.
În comparație cu SUA și China, EY a constatat că consumatorii europeni au fost cei mai activi în ceea ce privește aceste comportamente specifice. Cu toate acestea, consumatorii mai tineri din generația Z au mai multe șanse să cheltuiască mai sustenabil și să verifice afirmațiile de mediu ale companiilor.
O altă schimbare majoră, a raportat EY, este nevoia consumatorilor de a cumpăra mai multă apă îmbuteliată, 27% dintre consumatori declarând că li se cere să cumpere mai multă apă îmbuteliată, în timp ce alți 32% plănuiesc să facă acest lucru.
Diferențele generaționale sunt, de asemenea, predominante în cumpărarea de apă îmbuteliată. „Consumatorii mai în vârstă sunt mai holistici, în timp ce consumatorii mai tineri sunt mult mai interesați să cumpere în mod durabil și să examineze cu atenție mărcile în ceea ce privește impactul sau eforturile lor de reformulare”, a spus Copestake. De exemplu, consumatorii în vârstă sunt mai predispuși să se angajeze în activități precum reciclarea și conservarea apei.
Impact asupra comercianților cu amănuntul de produse alimentare
Deciziile de cumpărare și stocare ale comercianților cu amănuntul de alimente vor avea, de asemenea, schimbări semnificative. „Acest lucru va afecta deciziile de stocare și cumpărare”, a spus Bos.
FCI vede că 88% dintre consumatori fac eforturi pentru a risipi mai puține alimente. În plus, 39% plănuiesc să cheltuiască mai puțin pe gustări, iar 34% dintre consumatori plănuiesc să cumpere mai multe alimente proaspete.
„Comercianții cu amănuntul vor trebui să se alinieze la aceste comportamente în gestionarea categoriilor, strategiile de cumpărare, planogramele și formatele de vânzare cu amănuntul pentru a deveni mai sustenabili în general”, a spus Bos.
Peste trei sferturi (78%) dintre consumatori au spus, de asemenea, că doresc ca companiile să joace un rol mai important în asigurarea unui viitor durabil, deoarece consumatorii simt că pot face doar atât de multe. „Aici este o oportunitate de a reduce impactul lor durabil”, a detaliat Bos.