Marketingul poate fi complex, consumator de timp și costisitor. Însă putem descoperi cele mai bune sfaturi și trucuri pentru a comercializa cu succes o marcă de alimente și băuturi cu un buget restrâns, informează FoodNavigator.
Lansare cu furie
În anii 1980, marca britanică de produse alimentare Pret A Manger s-a lansat cu furie. Abordarea sa fericită și vorbăreață a marketingului nu a mai fost văzută până acum, ceea ce i-a permis să iasă în evidență pe o stradă aglomerată.
„La fiecare punct de contact – fie că este vorba de un afiș de recrutare, de pe un șervețel sau de pe site-ul lor – ai un sentiment real al personalității mărcii Pret A Manger din tonul vocii lor”, spune Heather Atchison, fondatoare și director de consultanță de brand, Destul de spus. Deci, cum poate marca ta să fie următorul Pret?
Cum să-ți comercializezi cu succes marca?
În primul rând, decideți cine și care este marca dvs. „Construiți o listă, chiar dacă este doar în capul vostru, a ceea ce sunteți și a ceea ce nu sunteți”, a spus Rachel Kettlewell, fondatoarea mărcii de gem Fearne & Rosie, pentru FoodNavigator.
„Fii clar ce te face pe tine și asta te va ajuta să-ți asigure marketingul într-un mod care să fie fidel brandului tău. Deci, de exemplu, Fearne & Rosie au început pentru că eram profesor și am vrut să ofer gemuri mai sănătoase pentru cluburile de mic dejun din școli.”
Odată ce v-ați stabilit marca, identificați piața țintă. Identificarea pieței țintă vă va permite să aveți o comunicare directă cu clienții.
„Identificarea publicului vă permite afacerii dvs. să-și concentreze eforturile de marketing și [bani] pe grupurile care sunt cel mai probabil să cumpere de la dvs.”, spune Raven Dreibelbis, fondatorul firmei de marketing, Raven Creative.
Faceți față concurenței
Această abordare ar putea ajuta, de asemenea, la concurența cu mărcile importante. „În economia actuală, întreprinderile mici pot concura cu întreprinderile mari prin marketing către grupuri de public definite”, spune Dreibelbis.
„Concentrarea pe nevoile consumatorului actual vă ajută afacerea să dezvolte o strategie de marketing eficientă, economisind în același timp timp și bani pe parcurs.”
Este important să aveți o strategie de comunicare strânsă, adaptată intereselor dvs. demografice. A avea un recurs prea larg riscă să nu atragă pe nimeni.
De exemplu, dacă clienții mărcii dvs. sunt probabil mai în vârstă, atunci probabil că veți folosi un limbaj diferit față de clienții dvs. sunt generația Z.
„Vizarea unui anumit public poate părea exclusivist, dar nu înseamnă că elimini oameni care nu se potrivesc criteriilor tale”, spune Dreibelbis.
Cum să-ți promovezi marca atunci când bugetele sunt strânse?
Comercializarea mărcii dumneavoastră înainte de lansare este o modalitate excelentă de a crește gradul de conștientizare și de a încuraja interesul față de cine ești și ceea ce faci. Rețelele sociale sunt o modalitate ușoară și fără costuri de a face acest lucru.
„Marketingul nostru a început organic cu Instagram”, spune Kettlewell de la Fearne & Rosie. „Când am început contul nostru de afaceri, am contactat oamenii pe care i-am urmărit în contul meu personal și le-am explicat ce am făcut, ce încercam să fac, de ce este important și am întrebat dacă ar fi bine să le trimit câteva mostre. .”
Interacțiunea cu clienții și chiar cu alte mărci pe rețelele sociale poate ajuta la dezvoltarea mărcii dvs. Comunitatea start-up-urilor cu alimente și băuturi este de susținere istorică, oferind feedback și sfaturi.
„Este încă primul loc în care încep când testez noi concepte sau împărtășesc idei noi”, spune Kettlewell de la Fearne & Rosie. Dar există puține comparații cu puterea de marketing de a fi văzut pe rafturi.
Brandingul este incredibil de important
„În primii câțiva ani, ne-am concentrat pe crearea de liste de retail și pe stabilirea locului nostru pe rafturi”, a declarat Huib van Bockel, fondatorul mărcii de băuturi, Tenzing, pentru FoodNavigator. „În loc să ne aruncăm în campanii publicitare majore, am investit mult în eșantionare, punând Tenzing în cât mai multe mâini posibil.”
Aici brandingul devine incredibil de important. Vrei să atragi clienții care poate nu te-au văzut sau au auzit niciodată de tine până acum. Așa că fii îndrăzneț. Fie că este prin culoare, design de ambalaj sau branding.
Și asta nu înseamnă strident, dar înseamnă puternic. Trebuie să fii recunoscut, chiar dacă este prin omiterea oricărei mărci din designul ambalajului tău. Ai văzut bere To Ol 1 Ton of Blueberries în magazine?
De fapt, s-ar putea să ai fără să-ți dai seama. Cum intrebi? Ei bine, pentru că această nouă ofertă daneză vine în sticle și cutii fără cuvinte, cu nimic altceva decât nori albi pufosi pe un fundal negru.
„Am citit undeva că 70% din deciziile de cumpărare se iau la raft. Așadar, investiția în ambalaje și promoțiile la raft va oferi cel mai puternic ROI”, spune Kettlewell de la Fearne & Rosie. „Ambalajul dumneavoastră este un atu de marketing.”
Sfaturi de top pentru marketingul mărcii
Faceți o listă cu valorile mărcii
Identificați ceea ce vă face unic – acest lucru vă va ajuta să vă evidențiați din mulțime
Identificați-vă piața țintă, astfel încât să știți cu cine vorbiți
Dezvoltați personalitatea și tonul vocii mărcii dvs. Este distractiv, sofisticat, îndrăzneț și perturbator etc.? Răspunsul la această întrebare va dicta modul în care vorbiți clienților
Creați povestea mărcii. Acest lucru îi va ajuta pe clienții dvs. să-și amintească și să se identifice cu dvs
Creați aspectul mărcii, logo-ul și sloganul
Noroc! (Foto: Freepik)