Sole-Mizo România, parte a grupului ungar cu acelaşi nume care este condus de Gerbrant de Boer-fost şef al Friesland în România, a avut anul trecut o cifră de afaceri de 99,6 mil. lei (circa 24 mil. euro) cu aproape 50 de angajaţi, arată datele de la Ministerul de Finanţe. Vânzările au fost anul trecut în creştere cu 12% pe piaţa locală, iar compania a raportat profit, noteaza Ziarul financiar. Grupul ungar a intrat în 2009 pe piaţa din România, iar în acel an a avut afaceri de 16 mil. lei (3,7 mil. euro), potrivit aceleiaşi surse. Sole –Mizo face import şi distribuşie de produse lactate şi prin rezultatul de anul trecut a intrat în top 15 cei mai mari jucători din această industrie, dominată de Danone, FrieslandCampina şi Albalact. Piaţa lactatelor din România este evaluată la 800 mil. euro, iar pe piaţă mai activează şi alţi importatori şi distribuitori precum Delaco Distribution sau Muller Dairy, care fac câteva zeci de milioane de euro pe piaţa românească. De Boer, 44 de ani, cunoaşte piaţa locală de lactate foarte bine, el fiind artizanul preluării Napolact de către olandezii de la Friesland şi apoi al unor tranzacţii de 17 mil. euro care i-au dus pe olandezi pe primul loc în industria laptelui. (Mai multe, pe www.zf.ro)