Ca urmare a evoluției epidemiei de Covid-19 în România, dar, mai ales, a decretării, acum două luni de zile, a Stării de Urgență, fapt care a determinat în bună măsură blocarea economiei, am dorit să vedem care ar trebui să fie strategiile adoptate de managerii companiilor care activează în sectoarele autohtone de carne și lapte.
Pentru a avea o imagine cât mai apropiată de realitate, ne-am adresat președinților principalelor asociații profesionale, care ne-au împărtățit viziunea lor. Le vom publica pe rând, începând cu această zi, seria răspunsurilor fiind deschisă de domnul Sorin Minea-Președinte Romalimenta:
”Pentru a depăși problemele de acum, singura șansă pentru managerii companiilor de procesare a cărnii este aceea de a miza pe calitate, concomitent cu reducerea cantității.
Consumatorul este mai atent la banii lui și la ce cumpără, și nu îl poți fideliza decât dacă îi oferi un produs cu un raport corect între preț și calitate, cu accent pe a doua componentă.
În același timp, și prin asta repet un lucru la care fac referire de mult timp, managerii trebuie să-și îndrepte producția spre specializare.
Nu mai merge demult cu pretenția că le poți face pe toate, că poți acoperi toată plaja de produse din potențialele opțiuni ale consumatorilor.
De aceea, firmele din occident pot oferi prețuri foarte mici, în comparație cu multe companii românești, pentru că au doar câteva repere pe care le produc în volum mare și la o calitate constantă, peste medie.
Asta, e o cale de scădere a costurilor de producție. O altă cale este legată de distribuție. Firmele de procesare a cărnii din România trebuie să se axeze mai mult pe distribuția teritorială, zonală, locală, a produselor, iar, în acest fel, se vor putea reduce și mai mult costurile, oferind eficiență mărită”.