Repere

464

Statista: Ce părere au cu adevărat consumatorii despre nutriția personalizată?

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Nutriția personalizată a fost salutată drept viitorul unei nutriții eficiente. Dar cum simt cu adevărat consumatorii despre asta? Și este cu adevărat viitorul alimentației sănătoase?

Ce este alimentația personalizată?

Nutriția personalizată a câștigat o mare atenție în ultimii ani și s-a dovedit deja a fi extrem de profitabilă pentru companiile care o oferă ca serviciu. De fapt, platforma de business inteligence, Statista, a evaluat piața globală de nutriție personalizată la o valoare estimată de 8,2 miliarde de dolari SUA în 2020 și se așteaptă ca această cifră să se dubleze până în 2025.

Dar cum simt consumatorii cu adevărat despre nutriția personalizată? Și este aceasta o tendință care va continua să crească sau să se estompeze în obscuritate așa cum au trecut atâtea tendințe de sănătate?

Nutriția personalizată, denumită uneori nutriție de precizie, este sfaturi dietetice individualizate sau ghiduri de nutriție bazate pe o combinație de factori genetici, de mediu și de stil de viață ai unui individ.

Factorii care dictează sfaturile nutriționale includ obiceiurile alimentare, starea de sănătate, fenotipul, microbiomul intestinal și genotipul. Nutriția personalizată se concentrează pe promovarea sănătății.

Care sunt beneficiile nutriției personalizate?

Beneficiul principal al nutriției personalizate este că da, ați ghicit, este personalizată. Aceasta înseamnă că o persoană este sfătuită cu privire la ce să mănânce în funcție de cerințele dietetice specifice și luând în considerare orice afecțiuni de sănătate preexistente și alergii.

„Beneficiul cheie al nutriției personalizate este că este unică pentru toată lumea”, a declarat Klaus Grunert, directorul Observatorului Consumatorului, pentru FoodNavigator. „Avem tehnologia și inovația disponibile pentru a oferi consumatorilor sfaturi specifice despre sănătatea lor, în funcție de alimentele pe care le consumă. În loc să ofere consumatorilor o abordare universală a sfaturilor de sănătate, nutriția personalizată ia în considerare datele individuale pentru a oferi sfaturi direcționate, care sunt optime pentru ei și sănătatea lor.”

De asemenea, se crede că nutriția personalizată satisface nevoia consumatorilor de a-și înțelege mai bine propria sănătate și cerințele alimentare.

„Nutriția personalizată este diferită pentru fiecare”, explică Grunert. „Dacă consumatorii consideră că sfaturile disponibile actuale nu sunt potrivite pentru ei și nevoile lor, alimentația personalizată ar putea fi o soluție bună și necesară. Dar unii oameni pot afla cum să mănânce sănătos fără un astfel de sfat.”

Care sunt criticile la adresa nutriției personalizate?

În ciuda beneficiilor foarte clare ale nutriției personalizate, aceasta a ridicat unele îngrijorări în rândul consumatorilor. Una dintre cele mai importante dintre aceste preocupări este cea legată de protecția datelor.

Un raport recent publicat de EIT Food Consumer Observatory, a constatat că „majoritatea consumatorilor sunt preocupați de câte date sunt colectate, cine va avea acces la acestea și că acestea sunt păstrate în siguranță”.

Raportul, cofinanțat de Uniunea Europeană, continuă să sfătuiască industria că „confidențialitatea datelor trebuie să fie reglementată foarte strict și clar, iar consumatorii trebuie să fie asigurați că acest lucru se întâmplă”.

O alta preocupare in ceea ce priveste alimentatia personalizata este costul. Plățile unice mari, urmate de un cost continuu de abonament, au făcut ca mulți să creadă că nutriția personalizată este accesibilă doar consumatorilor bogați. Cu toate acestea, este de așteptat să se schimbe în timp.

„Unul dintre barierele în calea adoptării de către consumatori a instrumentelor de nutriție personalizate este într-adevăr prețul perceput”, spune Grunert.

O problemă: Accesibilitatea prețurilor

„Participanții la studiul Observatorului Consumatorului au considerat că instrumentele erau inaccesibile, dar pe măsură ce prețurile scad și inovația se dezvoltă, companiile vor trebui să depună eforturi pentru a schimba această narațiune a inaccesibilității economice, fiind mai transparente cu prețurile și rezultatele în avans.”

Dar, până când costul nutriției personalizate nu va scădea și nu există nicio garanție că va fi, va continua să fie inaccesibil pentru consumatorii cu venituri mici. Aceasta este o problemă specială, deoarece consumatorii cu venituri mari sunt probabil să aibă deja o dietă mai bună în comparație cu consumatorii cu venituri mici și, prin urmare, sunt mai puțin probabil să necesite asistență nutrițională suplimentară.

Potrivit Bibliotecii Naționale de Medicină, „venitul scăzut este asociat cu un aport alimentar de proastă calitate. În comparație cu cei cu venituri mai mari, persoanele cu venituri mai mici consumă mai puține fructe și legume, mai multe băuturi îndulcite cu zahăr și au o dietă de calitate generală mai scăzută.”

Raportul Observatorului Consumatorului a constatat, de asemenea, că consumatorii sunt atenți că nutriția personalizată ar putea fi doar un „chick de marketing”.

„Consumatorii trebuie să creadă că știința nutrițională le sprijină și că acesta nu este un truc care va fi discreditat”, a concluzionat raportul.

Viitorul nutriției personalizate

Deși există preocupări legate de nutriția personalizată, este un sector care se așteaptă să crească în următorii ani.

„Mărcile ar trebui să se aștepte la mai multă dezvoltare în ceea ce privește personalizarea”, spune Rick Miller, director asociat alimentar și băuturi pentru nutriție specializată la Mintel. El continuă să explice că, „tehnologieeste motorul inovației viitoare și abordează problemele emergente de sănătate.”

Cu toate acestea, recentele reduceri de locuri de muncă la brandul de nutriție personală, Zoe, ar putea fi un semn că tendința de nutriție personalizată stagnează.

„După ce a cunoscut o creștere uriașă în 2023 și previziunile de creștere umflate, echipa a fost supra-extinsă și costurile trebuie reduse”, a spus Jonathan Wolf, co-fondator și CEO al Zoe, în timp ce discuta despre reduceri pe pagina sa de LinkedIn.

„Este clar că există o înțelegere generală în rândul consumatorilor cu privire la potențialul alimentației personalizate de a-și îmbunătăți sănătatea”, explică Grunert. „Dar fără progrese ale industriei în comunicare, transparență sau educație, așa cum au menționat consumatorii în studiul Observatorului Consumatorului, sectorul s-ar putea afla la o răscruce pentru progres.

Pentru ca nutriția personalizată să fie încorporată în dietele zilnice, consumatorii nu caută doar soluțiile, ci și informațiile de susținere și reasigurarea care le însoțesc.” (Foto: Dreamstime) 

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2