220

Studiu: Consumatorii se îndepărtează de alimentele de lux

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Consumatorii se îndepărtează de la alimentele de lux în favoarea unor mese mai consistente. Dar, ce a declanșat această nouă tendință și ce înseamnă aceasta pentru industrie? Iastă sinteza unui studiu publicată de FoodNavigator.

Evoluție continuă

Tendințele în domeniul alimentației și al băuturilor sunt în continuă creștere și evoluție. Dar comportamentul recent al consumatorilor indică o schimbare mai semnificativă a modului în care consumatorii mănâncă și beau. De ce? Pentru că toate reprezintă o îndepărtare de la mesele fine și către simplitate și confort.

Mai întâi a venit tendința alimentară nostalgică, evidențiind dorința de vremuri mai simple, înainte de incertitudinea pandemiei globale, crizei climatice și tulburările geopolitice actuale. La aceasta i s-a alăturat tendința de mâncare confortabilă, oferind căldură și confort în aceste vremuri dificile. Acum, tendința de mâncare rustică a fuzionat, aducând cu sine o întoarcere la alimente mai neprelucrate, neprocesate.

„Produsele rustice câștigă importanță, de la brânzeturi artizanale și băuturi spirtoase în loturi mici până la aluat autentic”, a declarat un purtător de cuvânt al producătorului de alimente, Tip Top Foodservice.

Deci, ce alimentează creșterea popularității tendinței de mâncare rustică și ce înseamnă aceasta pentru industria alimentară?

De ce tendința de mâncare rustică se dovedește populară în rândul consumatorilor?

La fel ca în cazul alimentelor confortabile și al tendințelor de nostalgie, se pare că tendința de mâncare rustică, inclusiv supe, caserole și paste coapte, câștigă popularitate pe măsură ce consumatorii caută stabilitate în vremuri incerte, care au început odată cu pandemia globală.

„Pandemia a avut un impact uriaș asupra obiceiurilor alimentare”, a declarat Charles Redfern, fondatorul producătorului de alimente organice Organico RealFoods, pentru FoodNavigator. „A fost o perioadă în care era foarte puțin de făcut, ceea ce a determinat multe gospodării să-și revizuiască cărțile de rețete și să gătească de la zero. Și mesele acelea au fost evident mai relaxate și mai rustice.”

Iar acest tip de gătit acasă a rezistat întoarcerii la birouri și socializării, deoarece alimentele rustice sunt rapid și ușor de făcut, atunci când timpul este limitat.

„Cărțile de rețete care susțin mesele într-o oală și într-o tavă, care sunt ușor de făcut, consistente și au o atmosferă rustică sunt foarte în vogă”, spune Redfern.

În plus, se alimentează în tendința de creștere a sănătății și a bunăstării, deoarece mulți consumatori asociază mesele pre-preparate cu ultraprocesare, care a primit presă negativă în ultimele luni.

Spre minim procesate

„Stilurile rustice și texturile groase sunt adesea folosite pentru a transmite alimente „procesate minim””, a declarat pentru FoodNavigator un purtător de cuvânt al companiei de analiză a pieței, Mintel. „Produsele care pot prezenta mai multe ingrediente intacte, cum ar fi semințele, cerealele integrale sau alte alimente integrale, vor evoca percepții sănătoase.”

Un alt motiv pentru îndepărtarea de la mesele rafinate și la mesele mai rustice este accesibilitatea, care rămâne un factor major pentru consumatori, pe măsură ce criza costului vieții continuă.

„O sărbătoare cu o singură oală este o economie bună”, spune Redfern de la Organico RealFoods. De asemenea, permite consumatorilor să gătească cantități mai mari, creând resturi pentru prânz sau cină pentru ziua următoare.

„Întotdeauna are sens să gătești puțin în plus pentru a doua masă”, adaugă Redfern.

Și asta duce la o tendință poate mai puțin cunoscută, gătitul haos. Gătitul haos este o combinație de alimente de pe tot globul. Și motivul pentru care este considerată ca parte a tendinței de mâncare rustică? Orice merge.

Acest lucru înseamnă că, în esență, nu există reguli și oamenii pot pune împreună ingredientele pe care le au la dispoziție în dulapuri, fără a se conforma unei anumite bucătării.

Popularitatea sa este, de asemenea, alimentată de influenți de pe rețelele de socializare, care încearcă să se depășească reciproc cu cele mai ciudate preparate făcute din cele mai neobișnuite combinații. Până în prezent, #ChaosCooking a strâns peste două milioane de postări pe TikTok.

Va dura tendința de mâncare rustică?

Tendințele alimentare se schimbă și evoluează tot timpul și, în timp ce unele au putere de rezistență (sănătatea intestinală nu merge nicăieri!), altele trec încet în obscuritate (cake pops și cronuts).

Deci, marea întrebare este, va fi noua tendință de mâncare rustică una care să mențină cursul sau să dispară așa cum au făcut mulți alții? Ei bine, se pare că răspunsul este că rusticul este aici pentru a rămâne. De ce? Pentru că se leagă cu mai multe alte tendințe alimentare populare, care se dovedesc populare în rândul consumatorilor.

În plus, aceste tendințe combinate indică o schimbare a comportamentului general al consumatorilor, care alimentează aceste tendințe.

„Mâncărurile rustice par să fie în ascensiune, alimentate de o apreciere tot mai mare pentru ingredientele reale și furnizorii de loturi mici”, spune Redfern.

Și multe mărci se angajează deja în această tendință, Marks and Spencer lansând produse, inclusiv Passata italiană rustică, iar Carrefour lansând legume rustice sotate în stil rustic.

Dar mărcile pot merge mai departe, ajutând consumatorul să creeze mese mai rustice.

„Evidențierea în ambalaj și în marketing, unde sunt necesare doar câteva completări pentru a crea o masă, va ajuta”, a declarat Isabelle Shilling, analist de cercetare pentru Mintel, pentru FoodNavigator.

„Localizarea componentelor mesei împreună în magazin, inclusiv ca parte a pachetelor de rețete, rămâne o altă modalitate relevantă de a evidenția modul în care un produs permite Eu gătesc pentru a crea un fel de mâncare cu puține ingrediente.”

Abordarea directă a preocupărilor consumatorilor cu privire la alimentele ultraprocesate este, de asemenea, esențială.

„Există o oportunitate ca variantele mai puțin procesate și alimentele congelate fără conservanți să câștige favoarea”, spune Shilling.

Ea subliniază, de asemenea, importanța ca producătorii de alimente să se orienteze către alimente „curate cu etichetă” și să evidențieze când un produs este cu etichetă curată. Acest lucru va ajuta la atragerea acelor consumatori care aleg alimente mai rustice din motive de sănătate. (Foto: Dreamstime) 

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2