529
Potrivit StoreBrands.com, cercetările Specialty Food Association dezvăluie că majoritatea consumatorilor sunt dispuși să viziteze retaileri suplimentari pentru a găsi produsele pe care le doresc.
Un nou raport de la Specialty Food Association a dezvăluit perspective asupra comportamentului consumatorilor în timp ce cumpără articole unice.
Mai mult de 4 din 10 cumpărători fac călătorii la un magazin secundar care caută produse alimentare de specialitate care nu sunt livrate de băcanul principal, conform rezultatelor unui sondaj efectuat de Asociația pentru Alimente de Specialitate (SFA).
Vorbind cu 1.000 de consumatori, 44% dintre respondenți au spus că fac o călătorie suplimentară la alt magazin pentru a găsi produse pe care magazinul lor obișnuit nu le are în stoc.
„Dacă magazinul meu preferat ar avea o selecție mai largă de produse alimentare de specialitate”, au spus 41% dintre cumpărătorii chestionați, „aș fi mai puțin probabil să fac excursii la cumpărături în altă parte”.
SFA estimează că aceste călătorii suplimentare, împreună cu altele făcute către magazinele specializate, reprezintă 1.200 USD în vânzări per gospodărie pe an, vânzări pe care comercianții cu amănuntul le-ar putea păstra.
Cifrele au fost dezvăluite în raportul SFA Understanding the Real Value of Specialty Foods, care a discutat cu consumatorii împreună cu 100 de retaileri.
Raportul notează că vânzările de produse de specialitate au crescut de la 88 de miliarde de dolari în 2013 la aproximativ 207 de miliarde de dolari în 2023, o creștere de 149%.
Cu alimentele și băuturile de specialitate reprezentând acum 21,6% din totalul vânzărilor de produse alimentare din magazinele din centru în cele 63 de categorii măsurate de SFA, acestea nu mai sunt considerate produse de nișă, ci un motor semnificativ de creștere în sectorul alimentar.
„Există o percepție generală că alimentele de specialitate valorează în mod inerent mai mult, fie în preț, fie în timpul petrecut de cumpărători pentru a le procura. Această cercetare actualizată dovedește că percepția este corectă”, a spus Bill Lynch, președintele SFA.
„Acest lucru are implicații semnificative pentru mulți membri SFA și pentru industrie în ansamblu. Într-o perioadă de incertitudine economică și prețuri fluctuante, sperăm că această cercetare ajută producătorii de alimente, cumpărătorii, brokerii și distribuitorii să înțeleagă impactul pozitiv pe care îl au produsele de specialitate asupra comercianților cu amănuntul."
Raportul a mai constatat că alimentele de specialitate pot ajuta la creșterea profiturilor retailerului. Pe lângă vânzările generate de reținerea mai multor călătorii, alimentele de specialitate sunt disproporționat mai profitabile la raft, potrivit raportului.
Produsele alimentare de specialitate generează o marjă brută de rentabilitate în dolari care este de 3-4 ori mai mare pe unitate decât produsele principale, ceea ce, susține raportul, ajută la echilibrarea „întoarcerii oarecum mai lente de la produsele de specialitate”.
Având în vedere prețurile medii mai mari ale produselor de specialitate și ratele marjei brute, aceste articole oferă mai mult de două ori rentabilitatea investiției în stoc (ROI) pentru comercianții cu amănuntul: 50,1%, comparativ cu 19,8% pentru articolele non-specializate, potrivit datelor acestui raport. (Foto: Freepik)