Stiri

492

Tendințe în Social Media Marketing pentru retail și FMCG în 2024

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Cumpărăturile sociale, aplicațiile de mesagerie, conținutul video și inteligența artificială vor fi probabil parte integrantă a strategiilor de marketing pe rețelele sociale în 2024, notează European Supermarket Magazine.

Extinderea eforturilor

Potrivit unui nou studiu al Emplifi, pe măsură ce firmele de bunuri de larg consum și comercianții cu amănuntul își construiesc obiectivele pentru 2024, echipele de marketing și experiența clienților vor trebui să-și extindă eforturile de comerț social, să exploreze noi modalități de a-și valorifica canalele sociale, tehnologia de mesagerie și chatbot, să-și diversifice. amestec de conținut video social și crește investițiile în instrumente de inteligență socială.

„În 2023, marketingul pe rețelele sociale s-a confruntat cu provocări fără precedent din cauza creșterii ChatGPT, a concedierilor din industrie în cadrul tehnologiei și a schimbărilor majore ale platformei, cum ar fi transformarea Twitter în X și introducerea Threads de către Meta”, a comentat Zarnaz Arlia, CMO, Emplifi. „Pe măsură ce mărcile au traversat aceste perturbări, experiența clienților rămâne un accent crucial pe fondul creșterii așteptărilor consumatorilor.”

ESM explorează cinci domenii în care companiile de retail și FMCG își pot intensifica marketingul pe rețelele sociale în 2024.

1. Cumpărăturile sociale câștigă tracțiune

Potrivit Emplifi, cumpărăturile sociale urmează să devină un element „esențial” al strategiilor de comerț online, deoarece mărcile își propun să optimizeze tranziția de la descoperirea produselor la cumpărare în domeniul rețelelor sociale.

Cumpărătorii din ziua de azi folosesc rețelele sociale nu numai pentru a afla despre anumite produse, ci și pentru a le achiziționa și, prin urmare, va fi important pentru mărci să creeze o experiență de cumpărături sociale fără probleme, fără probleme.

Având în vedere că aproape 90% dintre consumatori indică faptul că evaluările și recenziile influențează semnificativ deciziile lor de cumpărare, încorporarea conținutului autentic din recenzii reale de produse alături de un link de cumpărare în aceeași postare pe rețelele sociale poate îmbunătăți inițiativele de comerț social ale unei mărci.

2. Mesageria și chatbot-urile văd o adopție crescută

Cercetarea Emplifi indică faptul că mai mult de 50% dintre clienți așteaptă un răspuns într-o oră atunci când postează o întrebare pe canalul digital al unei mărci, indiferent de ora din zi, ceea ce i-a determinat pe marketerii și echipele de asistență să exploreze noi modalități de a interacționa cu clienții.

Ca atare, se așteaptă ca aplicațiile de mesagerie și chatbot-urile bazate pe inteligență artificială să aibă o adoptare mai mare în 2024, oferind echipelor de marketing și de asistență pentru clienți canale de comunicare eficiente 24/7 la scară largă.

Alături de aceasta, echipele de asistență pentru clienți apelează din ce în ce mai mult la rețelele sociale pentru a răspunde întrebărilor și preocupărilor clienților. Pe măsură ce consumatorii se adresează pe platformele sociale cu întrebări și întrebări despre produse, echipele de asistență pentru clienți alocă mai mult timp pentru a interacționa cu clienții pe canalele lor preferate.

3. Formate video diversificate de Catch The Eye

Potrivit Emplifi, mărcile care își diversifică conținutul video pe rețelele de socializare – inclusiv videoclipuri scurte și lungi – sunt susceptibile să obțină un angajament mai mare și să rezoneze mai puternic cu publicul țintă.

În cursul anului 2023, platformele video precum Instagram Reels și TikTok au câștigat în popularitate – Instagram Reels a depășit toate celelalte tipuri de conținut din aplicație, generând cu 55% mai multe interacțiuni decât postările cu o singură imagine, în timp ce creșterea utilizatorilor TikTok a crescut și ea, cu mărcile care au experimentat până la un creșterea de cinci ori a numărului de urmăritori. Acest lucru se va accelera probabil în 2024.

4. Mărcile îmbrățișează „Inteligenta socială”

Înțelegerea comportamentului clienților a fost de multă vreme o artă delicată, iar mărcile apelează din ce în ce mai mult la rețelele sociale pentru asistență.

Mărcile pot obține o înțelegere cuprinzătoare a clienților lor și pot gestiona eficient reputația mărcii în timp real utilizând instrumente de ascultare socială cu analiză a sentimentelor, urmărirea afișărilor, mențiunilor și interacțiunilor sociale - active care probabil vor câștiga în importanță în anul următor, potrivit Emplifi.

5. Inteligența artificială generativă pentru a susține eforturile de asistență pentru clienți

Potrivit Emplifi, aplicațiile Generative AI (GenAI) și instrumentele bazate pe inteligența artificială sunt setate să joace un rol crucial în eforturile de asistență pentru clienți, sporind productivitatea în acest domeniu.

În mod remarcabil, mărcile sunt deja martorii unor rezultate remarcabile cu chatbot-urile bazate pe inteligență artificială, atingând rate de potrivire de până la 97% atunci când răspund la întrebările clienților.

În plus, AI poate fi utilizată pentru a optimiza sarcinile de zi cu zi – eficientizarea interacțiunilor, automatizarea sarcinilor de rutină și furnizarea de răspunsuri fulgerătoare.

Pe măsură ce instrumentele de inteligență artificială continuă să avanseze, se anticipează o adoptare mai largă de către echipele de asistență pentru clienți și experiența clienților care caută să creeze eficiență în întreaga organizație.

„Este un act de echilibru între utilizarea tehnologiei de ultimă oră și menținerea unei abordări centrate pe om”, a adăugat Arlia. (Foto: Freepik)

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2