229
(Comunicat IFFA 2019) Aditivii tehnologici eficienți sunt utilizați, atât în fabricarea produselor tradiționale din carne, cât și a noilor produse înlocuitoare. Din punctul de vedere al consumatorului, există multe discuții despre calorii, înlocuitori de grăsimi și observăm o evoluție a paradigmei, de la "mai rapid, mai ieftin și mai mult" la o calitate superioară și o mai mare conștientizare a alimentelor. Condimentele și ierburile, de asemenea, sunt, pentru mulți consumatori, simbolul rafinamentului gustului. Când vine vorba de condimente și gust pentru produsele din carne, motto-ul este: "Trezește tradiția și încearcă ceva nou". Tendințele se schimbă tot mai rapid și, împreună cu acestea, și preferințele pentru anumite arome. Sectorul se bazează pe cunoașterea extensivă a mirodeniilor și a ideilor inovatoare, fiind puse în practică în produsele vândute cât mai repede posibil. Extractele de spice au devenit, în ultimii ani, o alternativă bună la condimentele brute în multe domenii și sunt prezentate de diverse companii. Extractele de spice sunt derivate din condimentele brute și conțin uleiuri și arome esențiale și grase, precum și substanțe fierbinți, picante sub formă concentrată. Ele sunt folosite pentru condimente și pentru adăugarea de culori. O gamă largă de sosuri aromate, paste și marinate de carne, bazate pe ambele uleiuri și emulsii, vor fi expuse la IFFA. Carnea preîncărcată și marinată din ierburi, produsă atât în industria prelucrătoare, cât și de către măcelarii artizani s-au dovedit pe piață în ultimii ani. Și cota de piață a produselor de confort a continuat să crească. Tot mai mulți oameni cumpără mâncăruri gata, inclusiv mâncăruri laterale, să mănânce acasă. Multe alimente sunt consumate astăzi ca o gustare în incintă sau din ce în ce mai mult, în mișcare - mâncărurile gustative sunt foarte mult pe trend. Aceasta este o zonă în care companiile de plante medicinale și de condimente oferă adesea rețete și idei noi, precum și ierburile și condimentele în sine. Schimbarea paradigmei către o calitate mai bună și o conștientizare mai etică a alimentelor de către consumator se manifestă și ea în cererea crescândă de condimente produse ecologic. Furnizorii reacționează la acest lucru și își construiesc constant oferta de produse ecologice. Modul în care arată produsele din carne este, de asemenea, o caracteristică importantă de vânzare. Ierburile și mirodeniile pot ajuta în acest sens și sunt din ce în ce mai folosite pentru a îmbunătăți aspectul produselor din carne și pentru a le condimenta în exterior. Pentru aceasta s-au dezvoltat coloranți solubili în apă. Când vine vorba de coji de cârnați, este posibil să se transfere mirodenii și culoarea - ca și efect afumat - direct pe suprafața produsului din carne în timpul procesului de gătire. Cea mai recentă utilizare a aditivilor Cantități mici de aditivi se adaugă la produsele alimentare pentru a obține sau îmbunătăți anumite calități. Acestea sunt folosite pentru a produce un impact pozitiv asupra fabricării, depozitării, procesării sau calităților unui produs. Fără aditivi, gama noastră de produse alimentare ar fi de neconceput în forma sa actuală. Evoluțiile actuale în prelucrarea cărnii includ, de exemplu, injecția de saramură pentru a îmbunătăți textura și pentru a crește randamentul șunca fiartă. Mai mult, oamenii lucrează acum și la îmbunătățirea elasticității cârnaților de fiert și la stabilizarea produselor emulsifiate. Cunoașterea impactului componentelor individuale este deci crucială pentru calitatea produsului. Fiecare ingredient individual are propriile caracteristici speciale și influențează senzația în gură, precum și textura și consistența. O zonă foarte interesantă este cercetarea efectelor reciproce ale ingredientelor individuale, în special între hidrocoloizi, proteine și emulsifianți. "Etichetarea curată" a fost de mulți ani o tendință persistentă în industria cărnii. Aceasta este o expresie clară a cererii - atât în rândul consumatorilor, cât și în rândul comerțului cu amănuntul - pentru produsele care sunt cât mai libere de aditivi. În consecință, industria furnizoare a dezvoltat compuși care nu conțin numere E și necomplicați în ceea ce privește substanțele declarabile. Efectul de stabilizare al acestor sisteme se bazează pe ingrediente funcționale care nu trebuie declarate ca aditivi. "Etichetarea curată" este o problemă care este la fel de actuală pentru condimentele și sosurile de grătar, așa cum este pentru produsele mai tradiționale. Companiile asistă clienții cu soluții individuale și oferă, de exemplu, produse fără fosfați, fără soia, fără cazeină, fără lactate și, într-adevăr, produse fără alți derivați de lapte. Noi modalități de combatere a fraudei alimentare Folosind analiza izotopilor, este acum posibil să se determine originea geografică și autenticitatea ierburilor și condimentelor. Pentru a face acest lucru, sunt necesare baze de date și exemple autentice din zonele de creștere definite pentru scopuri de referință. Ca rezultat, de exemplu, chilli sau paprika care a fost falsificat cu coloranți Sudan poate fi acum detectată fără îndoială prin analiză. Plantele străine pot fi identificate prin ADN-ul lor. Datorită noilor metode analitice, frauda alimentară (falsificarea sau înlocuirea) devine din ce în ce mai dificilă pentru a scăpa. Și alternativele vegetariene sau vegane la produsele din carne au ajuns definitiv în mainstream-ul societății. Substituturile de carne au apărut din nișa piețelor ecologice și a magazinelor de produse de sănătate și și-au găsit drumul pe rafturile magazinelor și supermarketurilor cu discount. Bazându-se pe competențele lor principale, legate de produsele destinate fabricării și prelucrării cărnii și produselor convenționale, industria de aprovizionare și-a extins lanțurile pentru a include și linii vegetariene. Multe companii sunt implicate activ în transformarea proteinei pe bază de plante în produse gustoase de înlocuire a cărnii pentru flexitari, vegetarieni și vegani. În acest proces, construcția de emulsii de grăsime face posibilă înlocuirea grăsimilor vegetale cu grăsimi animale. La IFFA, între 4 și 9 mai 2019, la Frankfurt am Main, furnizorii de top din Germania și din străinătate se vor prezenta în cadrul noii săli de expoziții și produselor lor referitoare la grupa de produse Ingrediente, plante medicinale, mirodenii, aditivi, 12.1. Acestea includ, între altele, Futarom Savory Solutions Germania, Almi GmbH, Moguntia-Werke Gewürzindustrie, Meat Cracks Technologie GmbH, Raps GmbH, Pacovis Deutschland GmbH, AVO-Werke August Beisse GmbH, Europrodotti SPA, Van Hees GmbH, CHRISTL Gewürze GmbH și multe altele. Toate semnele pentru o IFFA de succes sunt bune. Messe Frankfurt așteaptă peste 1.000 de expozanți din aproximativ 50 de țări. Pe o suprafață de aproximativ 120.000 de metri pătrați, expozanții vor prezenta tehnologii, tendințe și soluții inovatoare pentru toate etapele prelucrării cărnii, de la fabricație până la cea mai înaltă tehnologie. Informații complete și bilete pentru IFFA pot fi obținute la adresa: www.iffa.com