Stiri

304

Tendințe pe piața produselor Clean Label

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Șapte din zece consumatori spun că este important ca alimentele și băuturile să fie 100% naturale, se afirmă în ultima analiză efectuată de FMGCGurus pe piața alimentelor clean label și publicată recent.

Aceasta este doar o scădere de cinci procente în comparație cu persoanele care au spus acest lucru, când influența pandemiei asupra sănătății și siguranței și alegerea produselor a fost mai evidentă. Acest lucru evidențiază modul în care consumatorii sunt mai atenți la listele de ingrediente, dorind să evite ingredientele pe care le consideră dăunătoare sănătății lor și mediului mai larg.

Pretențiile naturale sunt asociate cu diverse beneficii pentru individ și pentru mediul mai larg, ceea ce va încuraja comerțul sus într-un mediu recesional.

Expresia natural este ceva subiectiv și poate fi interpretat diferit, ceea ce înseamnă că mărcile trebuie să valideze afirmațiile făcute pe ambalaj. La urma urmei, principiul de bază care conduce cererea pentru produse cu etichetă curată este dorința de transparență maximă în ceea ce privește originea și sursa ingredientelor, astfel încât oamenii să cunoască povestea produsului din spatele lor.

În cele din urmă, naturalețea este asociată cu realitatea și autenticitatea, consumatorii dorind să evite ingredientele pe care le consideră artificiale și chimice, pe care le simt lipsite de valoare nutritivă și care pot fi dăunătoare pentru ei înșiși și pentru mediul larg.

În plus, consumatorii asociază naturalețea cu ingrediente recunoscute, adică expresia este sinonimă cu încredere.

Consumatorii doresc să ia o decizie în cunoștință de cauză cu privire la profilul nutrițional al produselor în câteva secunde înainte de a decide dacă să cumpere sau nu un produs. Acest lucru înseamnă că consumatorii adoptă noțiunea cu cât mai puține ingrediente, cu atât mai bine, dorind să vadă liste de ingrediente simplificate și diverse mențiuni fără a fi pe ambalaje.

În plus, afirmațiile pe bază de plante și vegan-friendly vor atrage cei care urmează astfel de planuri alimentare și cei care consideră afirmațiile sinonime cu puritatea. În același timp, este esențial ca orice reformulare a produsului și raționalizarea ingredientelor să fie asociată cu puritatea și ceva care îmbunătățește calitatea produselor, spre deosebire de mărcile care elimină ingredientele vitale ca formă de exercițiu de reducere a costurilor într-un moment în care prețul materiilor prime continuă să crească.

Consumatorii sunt atenți la listele de ingrediente, deoarece caută să-și îmbunătățească obiceiurile alimentare, să evite relele dietetice și să caute asigurarea că s-a acordat atenție maximă în formularea produselor.

În același timp, a existat o scădere a proporției de oameni care consideră că etichetarea nutrițională oferă claritate și o creștere semnificativă a proporției de oameni care cred că astfel de informații ar putea fi simplificate în continuare.

Drept urmare, etichetarea nutrițională are o influență mai mică asupra alegerilor de alimente și băuturi, arătând că există o oarecare neîncredere față de etichetare.

Consumatorii pot fi uneori sceptici cu privire la practicile și politicile mărcilor, de multe ori simțind că nu au interesul lor cel mai bun la inimă și pot face afirmații înșelătoare de a percepe un preț premium. În vremuri de incertitudine financiară, aceste sentimente de scepticism tind să crească.

Un exemplu este că consumatorii pot crede că mărcile pot face etichetarea nutrițională în mod deliberat complexă și confuză pentru a disimula utilizarea anumitor ingrediente în formulare. Cazurile importante de zahăr ascuns în produse sunt ceva care a modelat aceste percepții. Consumatorii pot accepta ca un produs nu este cel mai sanatos.

Cu toate acestea, aceștia sunt mai puțin acceptați atunci când simt că au fost induși în eroare cu privire la profilul nutrițional al unui produs, ceea ce înseamnă că industria trebuie să caute să adopte noțiunea de îmbunătățire continuă atunci când vine vorba de simplificarea informațiilor despre produse pe ambalaje. (Foto: Freepik) 

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2