198
Obiceiurile de consum se schimbă într-un ritm rapid la nivel global, iar Europa este lider pe multe din tendințele emergente. În privința laptelui, consumul este în scădere în toată Europa de Vest, fapt determinat în mare măsură de imaginea din ce în ce mai negativă a băuturilor prelucrate și a tehnologiei UHT, afirmă oficiali ai Tetra Pak. Într-un interviu acordat în exclusivitate publicației DairyReporter, de Cristina Dumitru, Lider de Comunicare și Marketing pentru Europa și Asia Centrală- Tetra Pak, ea vorbește despre tendințele din industria de ambalare, internetul obiectelor (IO), Industrie 4.0, economia circulară și extinderea pieței brânzeturilor. După cum se știe, Tetra Pak pune un accent deosebit pe sustenabilitate, venind cu produse pe măsură. Exemplele includ Tetra Brik Aseptic Crystal, Tetra Brik Aseptic Edge, Tetra Gemina, iar, de curând, firma a lansat o noua versiune a lui Tetra Brik Aseptic 1000 Edge cu Bio-based LightCap 30. Apt pentru certificarea Vinçotte Acesta este primul pachet de carton aseptic, apt pentru a primi cea mai înaltă clasă de certificare Vinçotte (agenție de acreditare cu sediul în Belgia, recunoscută pentru evaluarea conținutului din surse regenerabile și de ambalare a produselor), pentru utilizarea de materiale regenerabile. Ambalajul este confecționat dintr-un film și un capac din plastic bio, fabricate la rându-le din polimeri derivați din trestie de zahăr. În interviu, Cristina Dumitru a spus că, în timp ce dezvoltarea de produse și inovarea rămân esențiale pentru companie, una dintre inițiativele strategice este extindea ofertei Tetra Pak pentru segmentele care cresc rapid, cum ar fi brânzeturile. "Principalul motor care alimentează dezvoltarea noastră rapidă este faptul noi vedem industria alimentară cum se schimbă într-un ritm extrem de rapid și producători de produse alimentare care abordează în mod constant oportunități și provocări fundamentale", a spus Dumitru. "Printre acestea se numără noile tendințe demografice și ale modelelor de consum, creșterea costurilor și a presiunilor competitive, creșterea cererilor de siguranță alimentară, precum și creșterea gradului de conștientizare a consumatorilor față de mediu. De aceea, noi lucrăm în permanență, pentru a sprijini clienții să răspundă la schimbări prin extinderea portofoliului nostru în procesul de prelucrare (tehnologii noi) și ambalare (noi mașini de ambalat, noi pachete și formate)”. Laptele UHT are o imagine din ce în ce mai negativă Ea a adăugat că, din cauza imaginii negative a băuturilor prelucrate și a tehnologiei UHT, consumul de astfel de băuturi, în Europa Occidentală, scade. În același timp, trebuie ca toată lumea să se asigure că tehnologia UHT și ambalajele din carton rămân relevante pe piață: "Tehnologia aseptică, descrisă ca fiind cea mai mare inovație a secolului 20, a fost și va fi un factor-cheie pentru siguranța alimentară și va juca un rol-cheie în segmentele emergente, mărind durata de depozitare a produselor fără a fi nevoie de a adăuga conservanți. Între timp, noi metode de filtrare, îmbunătățite, UHT, contribuie la creșterea în continuare a calității produselor", a spus ea. "Ambalajul de carton rămâne opțiunea cea mai durabilă pe piață. Amprenta sa de mediu sporește relevanța acesteia în fața grupurilor de consumatori din ce în ce mai pretențioși, iar pachetele de carton multistrat oferă o protecție superioară împotriva luminii, asigurarea integrității și calității produsului alimentar ambalat. "Suntem în prezent în cel mai perturbator val de tehnologie pe care l-am resimțit vreodată. Pentru a răspunde nevoilor în creștere ale producătorilor de produse alimentare, pentru optimizarea performanței și a siguranței produselor alimentare și de asigurare a calității,Tetra Pak a investit timp de 40 de ani în furnizarea de tehnologie adaptată la nevoile fiecărui producător”."Noi contribuim la economia circulară, prin utilizarea surselor regenerabile de energie, prin aprovizionarea responsabilă cu materiale și prin creșterea gradului de reciclare”, a adăugat ea, pentru sursa citată.