Aceasta este cea mai mică sumă cheltuită de un locuitor al ţărilor Uniunii Europene în comerţul modern, de aproape două ori mai mică decât cea lăsată de un polonez şi de trei ori sub cea cheltuită de un austriac sau un francez. Totuşi, ponderea sumei în totalul salariului este printre cele mai mari. Aceste date indică faptul că puterea de cumpărare este printre cele mai mici de pe bătrânul continent şi că pe piaţa locală lanţurile internaţionale mai au spaţiu de dezvoltare, având momentan o cotă de circa 55% faţă de peste 80% în Occident. La polul opus se află ţările nordice şi cele din Occident, astfel în Norvegia un locuitor cheltuie lunar în comerţul modern circa 442 de euro. Aceasta este cea mai mare sumă cheltuită în Europa, potrivit datelor oferite de compania de cercetare de piaţă Planet Retail. Pe poziţiile următoare în topul cheltuielilor din comerţul modern se află ţări din Occident, cu economii dezvoltate, precum Austria, Germania sau Franţa. În aceste ţări, spre deosebire de România, comerţul modern are o pondere de peste 80% în totalul comerţului. Mai mult, România este una dintre cele mai sărace ţări din Uniunea Europeană, cu un salariu mediu net lunar de 385 de euro, de două ori mai mic decât al ţărilor din regiune şi de până la opt ori mai mic decât în Occident. Preţurile însă sunt doar cu 40% mai mici decât în Occident, motiv pentru care cea mai mare parte a salariului merge către mâncare, produse de îngrijire personală, respectiv cheltuieli de bază. Astfel, lunar, unui român îi mai rămân puţini bani pentru vacanţe, spectacole sau educaţie. La polul opus, în Occident cheltuielile cu mâncarea reprezintă mai puţin de 15% din salariul lunar, informeaza Ziarul financiar.