Inca de la inceput, cand Unilever a ales sa intre pe piata de inghetata, am stiut ca este o piata extrem de fragmentata, cu multi jucatori locali, care actioneaza fie regional, fie cu ambitii de a fi distribuitori la nivel national. E o piata in care sunt prezente foarte multe produse. Practic, sunt marci dezvoltate de catre acesti producatori locali, care, in timp, au devenit notorii, atat in zonele in care activeaza, cat si la nivel national. Dintre producatorii internationali, doar compania Nestlé mai este prezenta pe piata din Romania alaturi de Unilever. De aceea si regulile jocului sunt destul de diferite in piata de inghetata fata de alte piete, cum ar fi cea de bere care este dominata de companii multinationale. Un jucator local se conduce dupa alte reguli sau dupa o alta filosofie decat companiile multinationale. Asa cum spuneam mai devreme, piata de inghetata este foarte fragmentata, are o sezonabilitate ridicata, dar cel mai important factor care o influenteaza practic este consumul redus. Din estimarile noastre, consumul este undeva intre 1,6 si 2 litri/cap de locuitor. Pot sa spun ca este un consum extrem de de scazut in comparatie cu cel inregistrat in alte tari care nu au un climat nici macar temperat ca Romania, iar aici ma refer la tarile nordice, unde consumul de inghetata este mult mai ridicat. De exemplu, in Finlanda, consumul este de 14 l/cap de locuitor. In Romania, consumul este puternic influentat de sezonul cald si, din pacate, inghetata nu este inca perceputa ca un desert care poate fi consumat in orice perioada a anului. (Mai multe, pe www.revista-piata.ro)