După cercetări îndelungate, Valio a optat totuși pentru schimbarea grăunțelor de chefir cu agenți acrire, care, declară reprezentanții firmei, dau Valio Chefir LGG ”textura sa unică”. “Valio este o companie cu o vechime de peste 110 ani, iar cercetarea a jucat întotdeauna un rol important în operațiunile noastre”, a declarat pentru DairyReporter.com, Kati Kostamo, director de marketing la Valio. ”Noi am studiat nevoile consumatorilor și ne-am dorit încontinuu să dezvoltăm produsele noastre în conformitate cu cerințele acestora – lucru care este de asemenea, valabil și în cazul Valio chefir light. Prin utilizarea agenților moderni de acrire ajungem la un gust mai moale și la o textură mai fină pentru chefirul nostru – consumatorii din Finlanda dorindu-și un chfir cu un gust mai blând”, a spus Kostamo. Produsul este comercializat în prezent la cutii de un litru, nu conține lactoză și conține Lactobacillus rhamnosus GG (LGG), vitamina D, calciu, precum și proteine. Chefirul simplu nu conține, de asemenea, adaos de zahăr, în vreme ce variantele cu piersici și zmeură conțin doar 4g de adaos de zahăr la 100 ml – cantitate mai redusă comparativ cu gustările alternative disponibile pe piața finlandeză de gen. Kostamo consideră că produsul este ”o opțiune interesantă” pentru consumatori. ”Chefirul Valio este o alternativă este o alternativă bună la orice alte gustări - nu doar la cele ”nesănătoase”, a spus Kostamo. ”De exemplu, piața iaurtului este în scădere și noi credem că chefirul este o alternativă interesantă la iaurt. Chefirul este foarte popular în multe țări în acest moment. În Statele Unite ale Americii, chefirul este de așteptat să devină la fel de popular ca iaurtul grecesc, în special în rândul consumatorilor preocupați de achiziționarea de alimente sănătoase. În Finlanda, consumatorii și-au dorit gustări alternative cu mai puțin zahăr. Având în vedere toate aceste noi credem că chefirul își va găsi utilizatorii și fanii săi pe piața finlandeză a lactatelor”,a menționat acesta.