112

Vânzările de alimente private label au scăzut la nivel european

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Potrivit raportului „Private Label in Western Economies” realizat de compania de cercetare IRI si citat de Modern Buyer, Vânzările de alimente private label au scăzut la nivel european, cu 0,1 puncte procentuale in 2014, comparativ cu anul anterior, atat in valoare cat si in volum, fiind estimata la 38,7% din totalul vanzarilor in valoare, respectiv 48,9% din totalul vanzarilor in volum. Este prima data de la declansarea crizei economice cand cota de piata a marcilor proprii este in scadere.

Pe principalele piete din Uniunea Europeana, situatia se prezinta astfel: Marea Britanie: Alimentele Private Label detin cea mai ridicata cota in vanzari. Dupa o stabilizare a pietei, in 2014, s-a inregistrat o crestere usoara a marcilor proprii: 0,2% a cotei in valoare, respectiv 0,3% in volum. Franta a fost singura tara in care cota de piata a Private Label a scazut. In 2014, scaderi s-au inregistrat in Italia, Spania si Olanda. In Spania scaderea a fost de 0,7% in valoare si 1,2% in volum. In Olanda, marcile proprii au experimentat aceeasi tendinta de declin a cotei de piata in hipermarketuri si supermarketuri ca si in alte tari europene (-0,2% in valoare si -0,7% in volum). Germania reprezinta o exceptie, cu o crestere a cotei private label in retailul alimentar si in drogherii (0,7% a cotei in valoare si 1% in volum), precum si in totalul pietei. In Grecia, cota de piata a marcilor proprii este inca mica, situandu-se la circa 15,4% din valoarea pietei. Acest lucru se datoreaza unui “razboi” agresiv dus de brandurile nationale cu marcile proprii ale retailerilor, fapt care a dus la scaderea preturilor, drept urmare consumatorii pot cumpara de cele mai multe ori brandurile nationale la acelasi nivel de pret cu al produselor retailerilor. (Detalii pe www.modernbuyer.ro)

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2