Pe principalele piete din Uniunea Europeana, situatia se prezinta astfel: Marea Britanie: Alimentele Private Label detin cea mai ridicata cota in vanzari. Dupa o stabilizare a pietei, in 2014, s-a inregistrat o crestere usoara a marcilor proprii: 0,2% a cotei in valoare, respectiv 0,3% in volum. Franta a fost singura tara in care cota de piata a Private Label a scazut. In 2014, scaderi s-au inregistrat in Italia, Spania si Olanda. In Spania scaderea a fost de 0,7% in valoare si 1,2% in volum. In Olanda, marcile proprii au experimentat aceeasi tendinta de declin a cotei de piata in hipermarketuri si supermarketuri ca si in alte tari europene (-0,2% in valoare si -0,7% in volum). Germania reprezinta o exceptie, cu o crestere a cotei private label in retailul alimentar si in drogherii (0,7% a cotei in valoare si 1% in volum), precum si in totalul pietei. In Grecia, cota de piata a marcilor proprii este inca mica, situandu-se la circa 15,4% din valoarea pietei. Acest lucru se datoreaza unui “razboi” agresiv dus de brandurile nationale cu marcile proprii ale retailerilor, fapt care a dus la scaderea preturilor, drept urmare consumatorii pot cumpara de cele mai multe ori brandurile nationale la acelasi nivel de pret cu al produselor retailerilor. (Detalii pe www.modernbuyer.ro)