Reţelele din comerţul cu dominantă alimentară au avut în primele zece luni din acest an aproximativ 153.000 de promoţii şi reduceri în cataloagele pe care le publică periodic în România, cu peste 11% mai multe decât în aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit calculelor ZF pe baza datelor oferite de compania de cercetare de piaţă Focus Market Research. La jumătatea acestui an numărul de promoţii crescuse cu 8% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2015, semn că retailerii au pariat tot mai mult pe oferte în a doua parte a anului. Avansul vine într-o perioadă în care efectul de bază al reducerii TVA la alimente s-a dus, iar consumul de astfel de produse şi-a temperat creşterea. Astfel, lupta pentru consumator şi pentru cotă de piaţă s-a înteţit. La 1 iunie 2015 a avut loc reducerea TVA la alimente de la 24% la 9%, măsură care s-a văzut rapid în consum. Astfel, Institutul Naţional de Statistică a anunţat creşteri de peste 20% la vânzările de alimente, creşteri ce aminteau de anii de boom, respectiv de 2007-2008.