213
(Comunicat) Macroul, somonul și păstrăvul domină clasamentul preferințelor românilor în materie de pește, în vara lui 2018, potrivit estimărilor Alfredo Seafood. Dintre specii, Macroul și somonul cumulează 50% din vânzările înregistrate în ultimele trei luni, urmați de păstrăv, merluciu și doradă, cu circa 20%. Vânzările de pește au înregistrat o creștere ușoară, de aproximativ 10%, în vara lui 2018 comparativ cu aceeași perioadă a anului 2017, cu un top al consumului dominat de macrou și somon, cu 50% din totalul vânzărilor. Pe următoarele locuri se clasează păstrăvul, dorada și merluciul, cu aproximativ 20% din vânzări, din punct de vedere valoric. Raportat la cantitățile vândute, topul diferă doar în ceea ce privește locul secund, ocupat de păstrăv. “În perioada verii am observat o creștere a consumului de pește, datorată mai multor factori. Un motiv care stă la baza acestei tendințe este temperatura ridicată care a avantajat dietele mai ușoare, în care tipurile de carne mai grasă, de regulă roșie, sunt înlocuite cu pește și pui. Nu în ultimul rând, diversificarea gamelor de pește Gata de Gătit a favorizat majorarea consumului prin eliminarea unei bariere importante: percepția românilor că peștele este dificil de pregătit. De asemenea, vacanțele în țări unde predomină bucătăria mediteraneeană, care are multe preparate pe bază de pește și fructe de mare, deschide apetitul românilor pentru a încerca diferite rețete odată reîntorși acasă”, a declarat Mihai Cristian Dărmănescu, fondator Alfredo Seafood. În ceea ce privește consumul de pește în perioadele caniculare, acesta este recomandat și de medici, deoarece este mai ușor de digerat decât carnea de pui, porc sau vită. De asemenea, carnea de pește are în compoziție numeroși nutrienți, printre care: acizii grași esențiali Omega-3 și Omega-6, vitaminele A, B12, D și E, minerale ca potasiul, fierul, iodul, fosforul și seleniul, precum și foarte multe proteine. Toate acestea ajută organismul să facă față perioadelor cu temperaturi extreme. Potrivit reprezentanților Alfredo Seafood, macroul, somonul și păstrăvul au devenit soiurile de pește campioane în preferințele românilor din considerente ce țin atât de creșterea preocupării pentru o alimentație sănătoasă, cât și de ușurința cu care se pot pregăti produsele din gama Gata de Gătit, fie că sunt întregi sau gata filetate. O altă tendință actuală la nivelul pieței este și majorarea vânzărilor pentru gamele Gata de Gătit, precum și intrarea în marile lanțuri de retail a unor produse de calitate superioară, cum este fileul de somon superior sashimi cut, folosit la preparatele tradiționale asiatice, printre care se numără sushi, sashimi, maki etc. Aceste produse se adresează cunoscătorilor și, cu precădere, consumatorilor care preferă bucătăria asiatică și anumite feluri de mâncare specifice acesteia. Somonul superior sashimi cut este un produs de calitate foarte bună, atât datorită ambalării în vid care îi păstreză prospețimea, textura și savoarea, cât și a cărnii, fileul din somon salar superior. Specificul său constă în îndepărtarea oaselor și a pielii, precum și în tăierea cărnii din partea centrală a fileului, care este cea mai valoroasă din punct de vedere nutritiv, dar și cea mai gustoasă. Alfredo Seafood a introdus acest produs în portofoliu din luna august, comercializându-l în rețeaua Mega Image Concept Stores, sub denumirea de File Somon Superior Sashimi Cut. ### Alfredo Seafood este una dintre cele mai importante mărci din România, sub a cărei denumire sunt importate şi distribuite produse din peşte şi fructe de mare. Brandul a fost creat de Mihai Cristian Dărmănescu şi lansat în anul 2013. Succesul Alfredo Seafood se datorează experienţei şi relaţiilor internaţionale cu marii producători de peşte din lume, a celor trei linii de procesare și ambalare automatizate şi de înaltă productivitate din fabrica din Bucureşti și a unui sistem logistic de transport optimizat. Produsele cu marca Alfredo Seafood sunt distribuite în cele mai importate lanţuri de hypermarketuri şi supermaketuri din ţară. Printre acestea se numără: Kaufland, Carrefour, Mega Image, Metro, Cora, Profi, Auchan etc. şi în peste 3.000 de magazine din comerţul traditional, precum și în rețeaua HoReCa. Produsele sunt transportate, procesate, ambalate și distribuite în condiții adecvate de păstrare a aromei și texturii cărnii, de la recoltarea din fermele piscicole internaționale sau capturare.