250
NanoPack a dezvăluit rezultatele proiectului său finanțat din fonduri europene, privind ambalarea activă a alimentelor, pentru extinderea duratei de valabilitate a brânzeturilor, pâinii și a cireșelor. Rezultatele proiectului de abia finalizat au fost prezentate la Congresul mondial AIPIA (Asociația industriei ambalajelor active și inteligente), în perioada 18-19 noiembrie, la Amsterdam. NanoPack dezvoltă ambalaje antimicrobiene bazate pe o combinație de nanomateriale naturale și uleiuri esențiale care prelungesc termenul de valabilitate al alimentelor și reduc risipa alimentară. Vorbind pe această temă, Ester Segal, profesor asociat la Institutul de Tehnologie din Technion-Israel, a declarat că Proiectul NanoPack, finanțat de UE, a efectuat o serie de teste antimicrobiene pe noul său film. Procesul a inhibat creșterea mucegaiului în pâine cu cel puțin trei săptămâni, creșterea duratei de valabilitate a cireșelor proaspete cu 40% și extinderea termenului de valabilitate a brânzei cu 50%. „În cadrul conferinței am prezentat rezultatele noastre industriei ambalajelor alimentare, comunității științifice, comercianților cu amănuntul și consumatorilor, întrucât suntem pregătiți să lansăm un film de ambalare flexibil comercializabil comercial”, a spus Segal. Filmul a urmărit înlocuirea sau reducerea la minimum a conservanților alimentari și a fost utilizat cu sau fără condiții de atmosferă modificate. Pentru realizarea acestui nou film activ se folosesc nanotuburi Halloysite. Nanotuburile eliberează încet uleiurile antimicrobiene din film, în spațiul capului alimentului ambalat. Acestea încetinesc în mod activ oxidarea, modificările de umiditate și creșterea microbiană, îmbunătățind siguranța alimentelor și crescând termenul de valabilitate al produsului alimentar ambalat, după cum informează DairyReporter.