Însă, ANPC, ANSVSA și Ministerul Sănătății au decis ca în această perioadă ”de grație” să întreprindă acțiuni de informare și îndrumare a agenților economic. Concomitent, ANPC derulează acțiuni destinate consumatorilor dar, iată, separat, până pe data de 23 februarie și un ONG va desfășura o astfel de campanie care se numește ”Cotește eticheta”. Mai precis, este vorba despre Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – Info Cons care a lansat campania de educare a populatiei „Citeste eticheta”, și ce se derulează începând de ieri și până pe data de 23 februarie 2015. Campania detaliază directiva Comisiei Europene intrata in vigoare la sfarsitul anului trecut, care obliga producatorii de produse alimentare sau nealimentare sa specifice pe eticheta o serie de informatii. Directiva stabileste principii generale privind etichetarea alimentelor, dar prevede si cerinte specifice care includ: -O prezentare mai clara si armonizata a alergenilor in lista ingredientelor care intra in componenta produselor alimentare preambalate;-Informatii obligatorii privind alergenii continuti de produsele alimentare care nu sunt preambalate, inclusiv in cazul restaurantelor si al cafenelelor etc.; Reprezentantii InfoCons au lansat o campanie de informare a consumatorilor din Bucuresti, atat prin panouri publicitare, cat si cu echipe mobile, care se vor deplasa cu masini si pe biciclete. „Ceea ce este scris pe eticheta de pe produs trebuie sa spuna adevarul despre continutul acestuia ”, a declarat pentru Național presedintele ANPCPPS Romania – Info Cons, Sorin Mierlea. Subliniem că, în ediția print a revistei Fabrica de Lapte veți putea citi un amplu articol legat care are ca temă punerea în aplicare a Regulamentului 1169.