Treceți probioticele și produsele eficiente din punct de vedere clinic în locul celor „curate și naturale”: cele mai recente cercetări ale McKinsey privind viitorul bunăstării oferă o imagine instantanee a modului în care consumatorii din întreaga lume, din toate zonele și generațiile, își abordează sănătatea și bunăstarea și tipurile de sănătate, intervențiile pe care le prioritizează.
În acest episod din The McKinsey Podcast, partenerul McKinsey, Anna Pione, se alătură directorului editorial Roberta Fusaro pentru a discuta despre ce este în tendințe, de ce și unde este nevoie de inovație.
În al doilea segment, partenerul principal al McKinsey, Gayatri Shenai, spune că nu a reușit să recunoască strigătul de ajutor al unui coleg. Podcastul McKinsey, al cărui text a fost transmis redacției Meat.Milk., a fost găzduit de Roberta Fusaro și Lucia Rahilly.
Înțelegerea spațiului de wellness al consumatorilor
Roberta Fusaro: Am atât de multe întrebări pentru tine astăzi. De exemplu, motivul pentru care am devenit dependent de trackerul meu de fitness. Dar să începem cu cifrele. McKinsey a publicat recent cea mai recentă cercetare despre viitorul bunăstării. Am discutat cu 5.000 de consumatori din SUA, Marea Britanie și China despre cum se gândesc la bunăstare. Ce căutam să măsurăm cu acest raport?
Anna Pione: Am început această cercetare în 2020, pentru că am primit o mulțime de întrebări de la investitori și companii despre acest concept de wellness. Este ceva care ar fi susținut? Este ceva în spatele căruia ar trebui să se gândească să investească?
Așa că am decis să lansăm această cercetare pentru a înțelege cu adevărat modul în care consumatorii din întreaga lume își abordează sănătatea și bunăstarea și cum au evoluat acestea, ce caută și, prin urmare, cum companiile și mărcile își pot evolua mai bine ofertele pentru a satisface nevoile consumatorilor.
Roberta Fusaro: Care sunt principalele categorii în care investesc consumatorii și cât de mult investesc?
Anna Pione: Observăm o mulțime de investiții din partea consumatorilor și vedem că prioritizarea continuă să crească. Segmentăm starea de bine în șase dimensiuni diferite: sănătate mai bună, fitness, somn, mindfulness, aspect și nutriție.
Roberta Fusaro: Este bunăstarea o problemă în mod egal pentru cetățenii de pe tot globul sau există diferențe regionale uriașe?
Anna Pione: Știam că consumatorii tratează din ce în ce mai mult starea de bine ca pe o prioritate. Ceea ce ne-a surprins și continuă să ne surprindă în fiecare an este cât de prioritară este. Doar pentru a vă oferi câteva cifre împotriva, anul acesta, 82% dintre consumatorii din SUA, 73% din Marea Britanie și 87% din China au raportat că starea de bine este o prioritate de top sau foarte importantă în viața lor.
Și ceea ce ni se pare și mai izbitor este că atenția continuă să crească. Mai mult de jumătate dintre consumatori spun că acordă prioritate sănătății mai mult decât în urmă cu un an.
Roberta Fusaro: Aceste priorități de sănătate și cheltuielile pentru sănătate variază în funcție de vârstă sau demografie? Vedem diferențe între, să zicem, Generația Z și millennials și baby boomers?
Anna Pione: Toți consumatorii pe care i-am intervievat se gândesc la starea lor de bine și le acordă prioritate. Acestea fiind spuse, ceea ce am văzut în mod constant în cercetarea noastră este că milenii sunt generația cea mai entuziastă atunci când vine vorba atât de cheltuieli, cât și de participare la diferite tipuri de oferte de produse și servicii. Dar în acest an, ceea ce ne-a interesat cu adevărat să vedem a fost că Generația Z a devenit cu adevărat proeminentă și credem că acesta este un grup de urmărit în viitor.
Roberta Fusaro: Interesant. Raportul este bogat cu date despre tendințele actuale și identifică șapte domenii în care observăm progrese tehnologice și interes sporit și inovație a consumatorilor. Avem doar atât de mult timp astăzi, așa că ne concentrăm pe patru dintre aceste domenii în special:
îmbătrânirea sănătoasă, gestionarea greutății, sănătatea intestinală și somnul. Cât de mult o prioritate a consumatorilor este îmbătrânirea sănătoasă, pe baza rezultatelor cercetării noastre?
Îmbătrânire sănătoasă
Anna Pione: Îmbătrânirea sănătoasă este o prioritate foarte mare. Ceea ce am văzut este că acest lucru contează atât din perspectiva societății, cât și din perspectiva consumatorilor. Dintr-o perspectivă societală, raportul de dependență a bătrâneții se va fi triplat între 1950 și 2050. Institutul de Sănătate McKinsey sugerează că creșterea calității vieții, în același timp gestionarea bolilor legate de vârstă, va fi esențială și că, pentru a face acest lucru, noi" chiar va avea nevoie de o abordare holistică pentru a muta acul. În ceea ce privește consumatorii, vedem că peste 60% dintre oameni au spus că este extrem sau foarte important să achiziționeze produse de longevitate, iar 70% plănuiesc să cumpere mai multe produse în viitor.
În ceea ce privește consumatorii, vedem că peste 60% dintre oameni au spus că este extrem sau foarte important să achiziționeze produse de longevitate, iar 70% plănuiesc să cumpere mai multe produse în viitor.
Roberta Fusaro: Care sunt tipurile de intervenții sau produse despre care vorbim?
Anna Pione: Vedem multe din acest lucru în spațiul suplimentar, în special. Produse precum CoQ10 ar putea fi orientate mai mult către un demografic mai vechi, în timp ce diferite tipuri de suplimente ar putea fi orientate către consumatorii mai tineri care urmăresc longevitate. O vedem și în spațiul de frumusețe și în diferite tipuri de servicii care sunt mai de ultimă oră în spațiul de sănătate.
În special atunci când vizează un consumator mai în vârstă, ceea ce am considerat că este lucrul esențial de reținut este să ne concentrăm pe starea de nevoie sau pe aspirația a ceea ce se realizează prin ofertă versus procesul în sine. În timp ce pentru un consumator mai tânăr, concentrarea pe prevenire tinde să fie un unghi mai eficient pentru a ajuta consumatorii să simtă că nevoile lor sunt îndeplinite.
Roberta Fusaro: Sunt curioasă dacă cercetarea sugerează de ce vedem o mică creștere în rândul consumatorilor mai tineri în atenția acordată acestui subiect. Este mai bine marketing?
Anna Pione: Ipoteza noastră și ceea ce am auzit de la consumatori ar sugera că ar putea intra în joc un anumit element al pandemiei de COVID-19. A existat un șoc masiv în viața multor oameni și într-un asemenea mod încât i-a făcut pe oameni mult mai conștienți de sănătatea lor și de ceea ce ar putea face pentru a fi proactivi în a-și lua sănătatea în propriile mâini și a trăi o viață lungă și sănătoasă.
Acesta este ceva care a luat amploare chiar înainte de COVID-19. Dar ceea ce am văzut în timpul pandemiei a fost că multe dintre aceste concepte au luat cu adevărat stăpânire și s-au accelerat într-un mod pe care nu l-am văzut anterior.
Roberta Fusaro: Care sunt implicațiile pentru companiile care încearcă să ajungă la consumatori cu aceste produse care îmbătrânesc sănătos? Cum ar trebui să privească aceste date și ce ar trebui să facă diferit?
Anna Pione: Există câteva implicații. Una este să-și revizuiască portofoliul de produse și servicii și să se gândească la ce tipuri de oferte au și unde ar putea exista lacune din perspectiva îmbătrânirii sănătoase sau longevității pe care le-ar putea aduce pe piață.
Al doilea se gândește într-adevăr critic la modul în care își gestionează mesajele și comunicările către consumatori – în special, din nou, pentru un consumator mai în vârstă, mesajele despre modul în care îmbătrânesc nu sunt una care rezonează cu adevărat. Este mult mai mult despre ce vei ajuta acel consumator să facă și care sunt lucrurile pe care îl vei ajuta să se îmbunătățească în viața lui. Asta tinde să rezoneze.
Roberta Fusaro: Știu că nu vreau să mi se reamintească în mod constant că îmbătrânesc, așa că este perfect logic. Anna, conform raportului, unul din trei adulți se luptă cu obezitatea în Statele Unite. Ce au arătat cercetările în ceea ce privește importanța sa?
Gestionarea greutății
Anna Pione: Acesta a fost unul care a apărut de nenumărate ori în cercetarea noastră ca o stare de nevoie care este critică pentru consumatori. Este unul care, din nou, contează atât din perspectiva societății, cât și din perspectiva consumatorilor. În sondajul nostru, vedem că 60% dintre consumatori caută o soluție de gestionare a greutății și peste jumătate dintre ei caută să slăbească zece sau mai multe kilograme.
Acesta este un lucru pe care oamenii îl au în frunte și vor să-l prioritizeze, dar este foarte greu să acționezi în acest sens și să faci acele schimbări. Și aici vedem oportunități pentru companii și mărci de a interveni și de a ajuta consumatorii să-și atingă obiectivele.
Roberta Fusaro: Despre ce fel de oportunități vorbim? Ce intervenții de slăbire rezonează cu oamenii?
Anna Pione: Fitness-ul a fost întotdeauna în fruntea listei în ceea ce privește lucrurile pe care oamenii le încearcă atunci când caută să slăbească și asta este ceva ce am văzut în trecut și ne așteptăm să continue. Este o legătură foarte stabilită între cele două categorii.
Din punct de vedere istoric, celelalte tipuri de intervenții din categorie au fost ceva mai mature. Am văzut lucruri precum programele de slăbire și suplimentele de slăbire ca categorii mult mai stabilite, mature - destul de mari, dar nu într-un stadiu de creștere.
Poate acum cinci până la zece sau mai mulți ani, am văzut câteva oferte noi pentru lucruri precum curățarea cu sucuri care au devenit mult mai populare și ușor accesibile, precum și truse de masă mai sănătoase.
Ceea ce s-a schimbat mai recent este medicamentele prescrise. A existat o evoluție reală a categoriei în ultimii doi ani. Când am făcut cercetările noastre, ofertele de slăbire pe bază de rețetă, cel puțin în SUA, au fost cele mai apreciate în ceea ce privește eficacitatea.
Va fi interesant să căutați ofertele complementare de produse și servicii care ar putea apărea pentru a ajuta consumatorii să-și satisfacă nevoile de sănătate și nutriție în timp ce iau medicamente pe bază de rețetă GLP-1, precum și suplimente: lucruri precum batoanele nutritive care ajută consumatorii își îndeplinesc nevoile macro, servicii de coaching pentru stilul de viață care îi ajută pe consumatori să se asigure că primesc nutrienții potriviți sau rutine de fitness în jurul medicamentelor lor.
În paralel, aici aș lega câteva dintre tendințele pe care le-am văzut în cercetarea noastră, cum ar fi consumatorii care folosesc biomonitorizarea pentru a-și înțelege cu adevărat sănătatea și pentru a-și adapta activitățile pentru a-și optimiza mai bine acest lucru, precum și personalizarea și, în special, AI generativ [gen AI] ca instrument pentru a ajuta companiile să personalizeze mai bine ofrandele lor. Una dintre cele mai mari manifestări ale acestui lucru este în categoria wearables.
Materialele purtabile sunt incredibil de populare în acest moment, deoarece vă urmăresc sănătatea, starea de fitness și somnul. Ceea ce am văzut în cercetarea noastră este că consumatorilor le-ar plăcea să aibă un corp care să-i ajute cu nutriția sau cu gestionarea greutății, dar pur și simplu nu există oferte pe piață astăzi care să fie la fel de ușor de utilizat precum cele pentru sănătate. , fitness și somn.
Dacă companiile pot veni cu un fel de ofertă portabilă care să-i ajute pe consumatori cu nutriție într-un mod semnificativ, care este mult mai pasiv decât ceea ce este pe piață astăzi, ar putea fi cu adevărat interesant și ar putea ajuta cu adevărat oamenii să mute acul.
Celălalt lucru care ar putea fi interesant și pe care deja începem să îl vedem este să împletim recomandări echipate cu gen-AI în lucruri precum planuri de dietă, regimuri de antrenament și planuri de fitness pentru a ajuta cu adevărat la adaptarea acestor planuri pentru consumatorii individuali.
Sănătatea intestinală
Roberta Fusaro: OK. Ne voi muta la una dintre celelalte categorii sau subiecte ale noastre: sănătatea intestinală. Sincer, nu a fost o problemă pe care mă așteptam să o găsesc în raport. Nu sunt sigur de ce. Cred că nu mă gândesc prea mult la sănătatea intestinală. De ce este acesta un subiect popular acum?
Anna Pione: Este foarte interesant de observat că sănătatea intestinală și suplimentele digestive sunt unele dintre subcategorii care înregistrează o creștere mai puternică în mod constant în acel spațiu. Dacă ne întoarcem la datele sondajului nostru, peste 80% dintre consumatorii din China, Marea Britanie și SUA consideră că sănătatea intestinală este importantă și peste 50% anticipează ca aceasta să devină o prioritate mai mare în următorii câțiva ani.
Peste 80% dintre consumatorii din China, Marea Britanie și SUA consideră că sănătatea intestinală este importantă și peste 50% anticipează ca aceasta să devină o prioritate mai mare în următorii câțiva ani.
Ceea ce vedem în SUA și China este că suplimentele probiotice sub formă de vitamine sau pastile sunt cea mai populară formă de tratament. În Marea Britanie, este mai mult o abordare bazată pe nutriție, așa că vedem consumatorii acordând prioritate alimentelor bogate în probiotice, cum ar fi iaurtul sau kombucha.
Pe măsură ce ne gândim la cum ar putea arăta categoria în viitor, ceea ce vedem este că destul de multe companii vin pe piață cu testare a microbiomului la domiciliu, care ajută la informarea consumatorilor cu privire la sănătatea intestinală și nevoile lor unice.
Și apoi leagă asta cu mai multe oferte bazate pe sănătate pentru a satisface aceste nevoi. În multe cazuri, aceste companii colaborează îndeaproape cu profesioniștii medicali pentru a ajuta la informarea recomandărilor lor, iar asta se leagă din nou de tendința pe care am observat-o cu privire la importanța și influența tot mai mare a recomandării medicului atunci când vine vorba de consumatorii care decid ce produse să cumpere.
Dormi bine
Roberta Fusaro: Excelent. Deci acum dormi. Este ceva la care mă gândesc constant și de care nu mă satură niciodată. Și îmi imaginez că alții se simt așa. Ce ați văzut în cercetare?
Anna Pione: Da, acesta este foarte mult „fă cum spun, nu așa cum fac eu”, pentru că voi fi primul care recunosc că cred că somnul este atât de important și nu-i acord prioritate atât de mult pe cât ar trebui. in viata mea. Provocarea pe care am văzut-o cu consumatorii care își abordează somnul și una cu care sunt sigur că amândoi suntem bine familiarizați este doar numărul mare de factori care pot afecta un somn bun.
Ai dietă, exerciții fizice, cofeinizare, timpul petrecut pe ecran, stres și alți factori de stil de viață. Am văzut că este foarte greu pentru orice marcă să aducă pe piață o ofertă care să îi ajute pe consumatori să mute acul peste toate aceste lucruri. Sunt atât de interconectați.
Aici suntem entuziasmați și spunem că nu este ceva care este neapărat complet dezvoltat pe piață astăzi. Există o oportunitate imensă, dacă o companie este capabilă să ajute cu adevărat consumatorii să-și dea seama într-un mod mult mai holistic și cuprinzător.
Roberta Fusaro: Care sunt câteva exemple de intervenții sau tratamente care devin din ce în ce mai populare? Cum încep companiile să abordeze problema somnului?
Anna Pione: Vedem câteva subcategorii relativ mature pe piața somnului. Gândiți-vă la lucruri precum suplimente de melatonină sau saltele. Există deja destul de multe categorii care sunt considerabile ca scară și au un număr de jucători.
Probabil că mai este loc pentru inovație; am putea vedea companii care vin cu oferte noi sau diferite care încearcă să modifice ceea ce este disponibil și fie trimite mesaje consumatorilor, fie încorporează noi științe care îi ajută să-și satisfacă nevoile.
De asemenea, am văzut multe lucruri care îi ajută pe consumatori să creeze mediul cel mai propice pentru un somn bun: o cameră întunecată fără distrageri, tipul corect de iluminare sau lipsa acestuia. Așadar, observăm o mulțime de inovații interesante în spațiu, și este una pe care o considerăm atât de convingătoare, deoarece somnul este a doua dimensiune cea mai prioritară în spatele sănătății și din cauza cât de mult consumatorii au exprimat că ceea ce este disponibil pe piață astăzi nu este deloc. suficient pentru a le satisface nevoile.
Roberta Fusaro: Luând cercetarea în ansamblu, care dintre tendințe vi s-a părut cel mai surprinzător? Anna Pione: Ceea ce ne-a surprins cu adevărat când am făcut prima cercetare în 2020 a fost că „curat și natural” învingea produsele susținute clinic în multe subcategorii. În cazul suplimentelor la nivel global, de exemplu, consumatorii au avut mai multe șanse să spună că ar acorda prioritate eficienței curate și naturale în detrimentul eficienței clinice, dacă ar fi forțați să aleagă între cele două. Ceea ce am fost surprinși în ultimii ani este faptul că pendulul s-a înclinat într-adevăr în cealaltă direcție. Cercetările mai recente pe care le-am văzut se îndreaptă către eficacitatea clinică și sprijinul științific fiind cele mai importante priorități pe care le au consumatorii.
Roberta Fusaro: Vreo ipoteză pentru ce este așa?
Anna Pione: Este doar o recunoaștere de către consumatori a faptului că doresc ca produsul pe care îl duc să funcționeze. Și că o iau pentru un motiv întemeiat. Există câteva subtendințe care stau la baza acestui lucru.
Unul este că mediul inflaționist din ultimii doi ani a făcut consumatorii din ce în ce mai conștienți de ceea ce își cheltuiesc banii. Vor să se asigure că funcționează. Cealaltă subtendință pe care o vedem este că există un element al unui standard de bază al ingredientelor curate.
Vedem, mai ales în spațiile de supliment și frumusețe, că ceea ce se așteaptă consumatorii sunt aproape mai multe mize de masă în acest moment. Dar apoi, atunci când se gândesc la ceea ce îi va motiva să cumpere acest brand în detrimentul altuia, eficiența clinică va muta acul.
Îngrijire la domiciliu
Roberta Fusaro: Da. Are sens. Rezultate de bază. Ce se schimbă cu tendința de îngrijire la domiciliu și testare la domiciliu? Simt că s-a discutat de ani de zile.
Anna Pione: Acest concept de îngrijire la domiciliu este unul care mă entuziasmează în mod deosebit. Dacă vă gândiți la cum arăta îngrijirea la domiciliu înainte de pandemie, era o stare de nevoie mult mai restrânsă, specifică. Aveți medicamente fără prescripție medicală și apoi aveți lucruri precum teste de insulină sau manșete pentru tensiunea arterială.
În timp ce dacă un consumator ar avea o afecțiune specifică și recomandarea unui medic specific de a o monitoriza, ar avea-o. Ceea ce am văzut că se schimbă – și din nou, acesta este un altul pe care pandemia l-a influențat puternic – este că consumatorii folosesc îngrijirea la domiciliu ca mijloc de a-și gestiona și controla sănătatea în mod mai proactiv.
Vedem acest lucru cu utilizarea tot mai mare a telemedicinei. Acesta este din nou unul în care, știți, înainte de pandemie, telemedicina a existat, dar pandemia a normalizat-o într-adevăr și i-a făcut pe consumatori mult mai confortabil să își acceseze sănătatea prin telemedicină pentru servicii în care avea sens să facă acest lucru.
Cealaltă zonă pe care am văzut-o într-adevăr în prevalență este acest concept de testare la domiciliu. Tocmai am observat o creștere reală a testelor pentru lucruri precum bolile cu transmitere sexuală, precum și nevoile de sănătate preventive - lucruri precum testarea microbiomului sau testarea diferitelor nevoi de vitamine.
Gen AI și wellness
Roberta Fusaro: Care este impactul genului AI asupra tendințelor de wellness despre care am vorbit aici?
Anna Pione: Gen AI este atât de interesantă, în ceea ce privește cât de repede a evoluat și cât de repede au apărut cu adevărat diferitele tipuri de aplicații și cazuri de utilizare în ultimii doi ani. După cum am menționat mai devreme, cea mai imediată și clară traducere a genului AI în spațiul de wellness este în unele dintre aceste dispozitive conectate și servicii de coaching bazate pe aplicații, astfel încât permite această hiperpersonalizare.
Ați putea vedea câteva aplicații interesante în viitor, care sunt puțin mai puțin în față și în centrul atenției consumatorului. Dacă ați putea utiliza gen AI în dezvoltarea de medicamente, suplimente sau produse fără prescripție medicală care sunt mai eficiente sau mai disponibile pentru consumatori și dacă utilizați tehnici gen AI pentru a accelera procesul de cercetare sau de testare clinică, ar putea fi, de asemenea, cu adevărat interesant.
S-ar putea să o vedem și în spațiul de frumusețe, unde gen AI ar putea ajuta consumatorii să elimine unele puncte de fricționare cu privire la tipul de îngrijire a pielii să recomande sau ar putea face serviciile virtuale de încercare mai sofisticate - lucruri de genul acesta.
Tendințele în sănătatea femeilor
Roberta Fusaro: McKinsey a făcut o mulțime de muncă în domeniul sănătății femeilor. Cum se leagă această cercetare cu studiile anterioare pe care le-am făcut?
Anna Pione: Un lucru care a reieșit cu adevărat în cercetările noastre mai recente este cât de critică este sănătatea femeilor pentru peisajul general al sănătății consumatorilor, mai ales din perspectiva investitorilor și a mărcii. Am văzut că spațiul de sănătate al femeilor a fost deservit și subfinanțat din punct de vedere istoric.
Dar, mai recent, am observat mult mai multă atenție, interes și conștientizare a importanței diferitelor subcategorii - de la menopauză și îngrijirea menstruației până la sarcină și fertilitate și sănătatea generală a femeilor.
Menopauza, în special, este una care mă entuziasmează cu adevărat. Am văzut o mulțime de suplimente și oferte noi atât pentru asistența medicală, cât și pentru mai multe fațete care se confruntă cu consumatorii, pentru a ajuta oamenii în acea etapă a vieții lor.
Din punct de vedere istoric, acesta este ceva care a afectat femeile pentru o perioadă foarte lungă de timp într-un mod foarte concentrat și intens în acest fel, pentru care nu au existat multe lucruri care să-i ajute prin acel proces.
Este o piață cu adevărat deservită, iar acum vedem mult mai multă disponibilitate de a discuta, de a investi în spatele și de a normaliza prin ceea ce trec femeile în această etapă. Prin urmare, s-a deschis o mulțime de oportunități pentru mărci de a veni și de a satisface acele nevoi ale consumatorilor.
Roberta Fusaro: Acestea sunt lucruri critice, critice. Anna, mulțumim că ți-ai acordat timp pentru a vorbi cu noi astăzi. Încă o să vă trimit offline pentru a vorbi despre trackerul meu și despre ce pot face pentru a îmbunătăți numărul de pași pe care îi fac în fiecare zi.
Anna Pione: Încântată să vorbesc cu tine despre asta.
Roberta Fusaro: Chiar apreciez că te-ai alăturat podcastului astăzi.
Anna Pione: Mulțumesc. A fost o placere.
Recunoașterea semnelor de stres
Lucia Rahilly: În continuare, partenerul principal al McKinsey, Gayatri Shenai, împărtășește umilința de care a fost nevoie pentru a recunoaște că un coleg era în criză.
Gayatri Shenai: În timpul pandemiei, lucram la un proiect și aveam un coleg dintr-un birou european în echipa mea. Totul părea să fredoneze foarte bine. A fost un proiect de vis.
Îmi amintesc de unul dintre cei unu-la-unu cu acest membru al echipei, în care ne-am informat despre cum mergeau lucrurile, cum se simțea el și ce puteam face diferit. Și mi-a mărturisit că stă noaptea să se gândească la proiect. L-am dat deoparte în acel moment, gândindu-mă, știi, tipul ăsta ia lucrurile prea în serios. Îndrumarea mea pentru el a fost să mă relaxez puțin. L-am încurajat să nu ia lucrurile atât de în serios, să se relaxeze. În retrospectivă, din păcate, ceea ce mi-am dat seama a fost că nu reușisem să prind firul unei provocări de sănătate mintală.
Nu a fost mult mai târziu când m-a sunat și mi-a spus: „Trebuie să plec. Trebuie să mă opresc din muncă. Mă confrunt cu aproape deloc somn în ultimele două săptămâni și îmi dau seama că trebuie să caut ajutor profesionist.”
Motivul pentru care această poveste rămâne cu mine este că, în calitate de lider care se mândrește că este un dezvoltator de oameni, că este mai întâi oameni, chiar și eu am greșit. Și trebuie să mă opresc și să reflectez la cât de multe învăț încă despre sănătate și bunăstare și despre puterea de a pune întrebări față de a face presupuneri.
Cel mai mare sfat pe care îl am pentru lideri este să pună întrebări, să cerceteze și să caute resurse, pentru că în mod colectiv, putem avea un răspuns mai bun decât poate orice individ. (Foto: Freepik)