172
Consumatorii prefera brandurile curajoase care abordeaza subiecte delicate din societate, iar o mare parte dintre acestia sunt dispusi sa cumpere produsele care ii surprind, a declarat Denisa Apreutesei, manager al departamentului Cercetare calitativa al firmei de cercetare iSense Solutions, in cadrul conferintei Retail Arena organizata de wall-street.ro. Potrivit studiilor din ultimii ani, din ce in ce mai putini angajati sunt confortabili cu rutina lor, procentul a scazut de la 23% in 2017, la 14% in 2018 si 2019. “Totul este pus sub semnul rutinei. Rutina nu ii mai face pe consumatori sa se simta confortabili, si este o oportunitate buna pentru branduri sa ii ajute pe consumatori sa iasa din rutina, pentru ca brandurile se pot bucura de mai multe avantaje. In primul rand, 62% dintre consumatori sunt mult mai deschisi sa afle informatii despre voi, in momentul in care sunt surprinsi de felul in care comunicati si va si cumpara. Peste jumatate dintre consumatori sunt dispusi sa cumpere produsele care ii surprind. De asemenea, sunt mult mai atenti la ce are o marca sau o companie sa le spuna”, a declarat Denisa Apreutesei, cercetatoare in cadrul iSense Solutions. Atunci cand o companie sau o marca ii surprinde in mod placut, 62% din respondentii studiului sunt mai deschisi sa afle informatii despre companie sau brand, 52% sunt mai deschisi sa cumpere produsele sau serviciile marcii respective, iar 43% sunt mai atenti la ce are marca sau compania sa le spuna. Conform studiului, 77% vor ca brandurile sa ii binedispuna mai mult, in crestere comparativ cu anul anterior, cand doar 71% isi doreau acest lucru. Astfel, 84% din respondenti (88% din categoria 18-23 de ani) ar alege mai degraba un brand care ii binedispune prin felul in care comunica, comparativ cu 79%, in 2018. “Ce ar trebui sa facem in acest sens? Sa fim cat mai atenti si sa ne implicam consumatorii in ceea ce facem, sa simta ca fac o echipa cu noi si sa gasim tot felul de modalitati, cat mai interactive si distractive, astfel incat sa putem interactiona cu ei”, a exemplificat Denisa Apreutesei. “Dorinta consumatorilor de a cheltui bani pe experiente creste de la an la an, lucru care ne poate ajuta sa ne gandim la diverse concepte de recompensare”, a declarat reprezentanta iSense Solutions. Numarul consumatorilor care prefera sa cheltuiasca banii pe obiecte a scazut in ultimii ani, de la 67% in 2017, la 55% in 2018 si 56% in 2019. In schimb, 44% si-ar cheltui banii pe experiente, fata de 45%, in 2018 si 33%, in 2017. De asemenea, 57% dintre cei care au raspuns chestionarului ar prefera sa castige un bun (o masina sau un gadget pe care nu si-l pot permite), fata de 66% in 2018. In schimb, cei care si-ar dori o experienta pe care nu si-o pot permite sunt mai multi anul acesta (36% fata de 34%, in 2018). Recomandari pentru branduri iSense recomanda brandurilor sa usureze procesul de cumparare, sa ajute consumatorul sa castige mai mult timp, sa simplifice lucrurile pentru consumatori si sa optimizeze customer journey de la identificarea nevoii si informare pana la post-cumparare. “Consumatorii ar plati mai mult pe anumite produse, pe anumite branduri, daca ii ajuta sa castige timp pentru ei”, a spus Apreutesei. Conform studiului din 2019, 72% dintre utilizatori considera ca o marca sincera recunoaste cand greseste si indreapta lucrurile, 71% cred ca spune adevarul despre modul in care sunt realizate produsele, 59% considera ca o marca sincera nu promite ce nu face si nu sustine lucruri nerealiste despre produsele ei, iar 57% spun ca un brand onest are principii morale. “Cum putem sa le demonstram consumatorilor ca suntem sinceri? In primul rand, prin realizarea testelor de calitate, dar si evaluari facute de alte persoane din afara companiei”, a explicat reprezentanta iSense Solutions. De asemenea, o marca sincera face teste de calitate (sustin 71% dintre respondenti), este evaluata de persoane din afara companiei (56%), ofera posibilitatea de a vedea cum se realizeaza produsul (55%), nu exploateaza angajatii (50%) si achizitioneaza materii prime la preturi corecte (48%). iSense sfatuieste brandurile sa fie transparente si sa faciliteze interactiunea cu produsul si cu procesul de realizare, sa puna la dispozitie testimoniale ale angajatilor, sa organizeze zilele portilor deschise, sa faca live-stream de la birou si sa educe consumatorii. Branduri curajoase Comparativ cu anul trecut, 52% din respondenti si-ar dori ca brandurile sa fie mai curajoase ca sa abordeze subiecte delicate din societate, iar 32% isi doresc ca marcile sa aiba o abordare non-conformista. “Astfel, 67% au o parere mai buna despre brandurile care intreprind actiuni concrete pentru a solutiona probleme din societate”, a completat reprezentanta iSenese Solutions. Firma de cercetare iSense Solution a prezentat studiul “Inovatie, emotie, implicare in Retail”, realizat pe un esantion de 1.011 persoane, cu varsta cuprinsa intre 18 si 65 de ani, reprezentantiv urban. Studiul a fost realizat in ianuarie 2019, online, din panelul ResearchRomania.ro.