765
Consumatorii de pe tot globul acordă prioritate schimbărilor climatice și costului vieții și caută să profite de reduceri și oferte, ținând cont și de acreditările de sustenabilitate ale achizițiilor lor, conform celui mai recent EY Future Consumer Index.
Costul vieții, principala temere
Pe baza unui sondaj care acoperă 28 de țări și care a inclus peste 22.000 de consumatori, raportul citat de European Supermarket Magazine a identificat costul vieții (94%) și schimbările climatice (89%) drept priorități principale în rândul consumatorilor.
Mai mult de jumătate (54%) dintre respondenți au declarat că intenționează să cumpere mai puțin în viitor, cu accesoriile de modă în fruntea listei de categorii de produse pe care consumatorii intenționează să cheltuiască mai puțin (61%), urmate de jucării și gadgeturi (51% ) și îmbrăcăminte și încălțăminte (44%).
Aproximativ trei sferturi (73%) consideră că este un efort de a economisi bani, 49% spunând că nu au nevoie de articole noi și 39% consideră că este parte a unui efort de a ajuta mediul.
„Consumator intenționat”
Colette Devey, partener EY Irlanda și responsabil pentru produse de consum și retail, a declarat: „Acest ultim indice al consumatorilor viitori dezvăluie un consumator mai intenționat, foarte conștient atât de problemele actuale legate de costul vieții, cât și de impactul schimbărilor climatice.
„Consumatorii iau în considerare cu atenție ce și unde cumpără, acordând prioritate raportului calitate-preț, durabilității și întrebându-se dacă o achiziție este cu adevărat necesară.”
Șase din zece (61%) respondenți la nivel global intenționează să participe la Black Friday, Ziua single-ului sau campanii de vânzare similare, deoarece evenimentele de vânzări din sezonul festiv devin și mai atractive pentru consumatori, se arată în raport.
Șapte din zece (71%) plănuiesc să amâne să facă unele achiziții până în aceste perioade, comparativ cu jumătate (48%) în noiembrie 2021.
Raportul a constatat, de asemenea, o creștere cu 16% a numărului de consumatori care cumpără „mai ales sau doar online” în acest sezon festiv, în timp ce cumpărătorii care cumpără articole „în mare parte sau numai în magazin” au scăzut cu 14%.
AI în slujba consumatorilor
Această tendință oferă companiilor oportunitatea de a explora tehnologii precum Generative AI pentru a satisface nevoile consumatorilor.
Devey a declarat: „Fie că este vorba de hiperpersonalizarea site-urilor web (făcându-le unice pentru fiecare vizitator în parte) sau de comercianții cu amănuntul care folosesc inteligența artificială pentru a oferi probe de îmbrăcăminte sau pentru a previzualiza mobila în propria casă a consumatorului, există o multitudine de posibilități – și este sunt afacerile care profită de oportunitatea care vor continua să încânte viitorul consumator de mâine.”
Consumatorii caută din ce în ce mai mult să împartă costul Crăciunului și al altor evenimente majore cumpărând din timp și profitând de reduceri și oferte ca parte a vânzărilor sezoniere, cum ar fi Black Friday și Cyber Monday.
De exemplu, un număr mare de consumatori din Irlanda este de așteptat să ia parte la vânzările festive în acest an, a adăugat Devey. Mai mult, mulți comercianți cu amănuntul din Irlanda și-au început sezonul de reduceri.
„De aceea, prețurile și inventarul vor fi o prioritate cheie atât pentru companiile de produse de larg consum, cât și pentru comercianții cu amănuntul, pe măsură ce ne îndreptăm spre sezonul sărbătorilor”, a declarat ea.
Schimbarea climei
Mai mult de patru din zece (42%) consumatori globali se gândesc să schimbe alimentele pe care le consumă, deoarece schimbările climatice au crescut prețurile sau au restrâns disponibilitatea bunurilor, arată studiul.
Aproape trei din zece (29%) spun că au fost deja forțați să facă noi alegeri. Mai mult de două treimi (67%) dintre respondenți atribuie eforturile lor de a conduce schimbarea preocupării lor profunde pentru fragilitatea planetei.
Potrivit raportului, generațiile mai în vârstă sunt mai active în adaptarea stilului de viață pentru a-și reduce impactul, 65% dintre baby boomers aducând pungi reutilizabile în magazin, comparativ cu doar 43% din generația Z.
Cu toate acestea, atunci când vine vorba de a cheltui mai sustenabil, generațiile mai tinere sunt mai dispuse să plătească un preț mai mare.
Devey a adăugat: „Din punct de vedere istoric, a existat un decalaj între intenție și acțiune pentru guverne, companii și consumatori în eforturile lor de a aborda sustenabilitatea.