693
Potrivit unui comunicat emis de organizatori, incă o dată, Anuga Meat va reuni industria internațională a cărnii la Anuga din Köln, în perioada 7-11 octombrie 2023. Cu în prezent aproximativ 600 de expozanți, târgul comercial Anuga pentru carne, cârnați și păsări are o aliniere excelentă. În total, la începerea târgului sunt așteptați peste 800 de producători din segmentul cărnii și mezelurilor.
Companii românești și-au anunțat prezența
Pentru a satisface cerințele consumatorilor pentru o dietă mai sănătoasă, mai multă regionalitate, durabilitate și bunăstare îmbunătățită a animalelor, pe lângă carne, cârnați și păsări de curte din acest an, Anuga Meat se va concentra din nou pe alternativele de carne vegană și vegetariană, precum și pe produse substitutive pe bază de legume care conțin proteine. Acesta din urmă va fi în special accentul evenimentului special „Meet more meatless”.
Printre cei mai buni expozanți din acest an se numără, printre altele, Bell, Beyond Meat, Bigard, BRF, Campofrio, Cris-Tim, CPF, ElPozo, Grupo Vall Companys, Inalca, JBS, Lamex, LDC, Noel, Tönnies, Tyson, VanDrie, Vion, Westfleisch și Wiesenhof. Vor lua parte și importante participări la grupuri europene din Belgia, Franța, Marea Britanie, Italia, Țările de Jos și Spania.
În plus, continentul sud-american va fi reprezentat și de Argentina, Brazilia, Paraguay și Uruguay. Standuri importante ale grupului includ: Associação Brasileira das Indústrias Exportadoras de Carnes (Abiec), Associação Brasileira de Proteína Animal (ABPA), German Meat, Meat and Livestock Australia (MLA), Instituto Nacional de Carnes (INAC) și Instituto de la Promoción de la Carne Vacuna Argentina (IPCVA).
Acestea reprezintă întregul spectru al producției de carne în diferitele sale etape de procesare: de la produse din carne neprocesată, la preparate din carne și produse de proximitate, până la produse fine de cârnați și șuncă și specialități regionale.
Subsegmentele Carne Anuga sunt împărțite pe hale astfel, pentru a oferi o mai bună orientare a cumpărătorilor comerciali: Sala 5.2 produse mezeluri, Sala 6 carne roșie, Sala 9 carne de pasăre și carne roșie. Participarea ridicată a furnizorilor la Anuga Meat arată că activitatea de export continuă să fie de o importanță centrală pentru industria internațională a cărnii. Exploatarea noului potențial al pieței este deosebit de importantă aici.
Tendințe și teme
Potrivit statisticilor partenerului de cunoștințe, Innova Market Insights, (date din iulie 2017 până în iunie 2022), industria cărnii înregistrează o rată medie anuală de creștere de 5,4% la nivel mondial pentru introducerea de noi produse. Aceasta indică o piață dinamică și în schimbare, care se caracterizează prin modificarea preferințelor consumatorilor.
Au fost înregistrate mai multe cereri, în creștere puternică, în cadrul categoriei „Carne”. Consumatorii pun mare preț pe regionalitatea și trasabilitatea produselor și încă abordează temele bunăstării și protecției animalelor. Cerințele etice și ecologice au atins o rată de creștere de 17%, urmate de produsele Halal cu 14%. Conținutul ridicat de proteine și cerințele corespunzătoare în ceea ce privește originea au înregistrat și o rată de creștere de 14%.
În ceea ce privește dezvoltarea pieței, Vietnam s-a dovedit a fi piața cu cea mai rapidă creștere, cu o rată de creștere de 51% pentru introducerea de noi produse. Urmărită îndeaproape de Coreea de Sud, cu o rată de creștere de 38% în aceeași perioadă de timp.
În timp ce Vietnam și Coreea de Sud se confruntă cu o creștere rapidă, Regatul Unit, China și Germania au înregistrat cea mai mare activitate pentru introducerea de noi produse între iulie 2021 și iunie 2022. Aceste trei țări au o penetrare pe piață de 19%, 14% și, respectiv, 13%, ceea ce indică o prezență puternică și un mare interes al consumatorilor pentru produsele din carne.
Viitorul înlocuitorilor de carne
O tendință în curs de desfășurare este creșterea cererii pentru alternative pe bază de plante sau produse înlocuitoare de carne, de asemenea, pentru a aborda piața flexitariană în plină dezvoltare. Potrivit unui sondaj efectuat de consumatori (2021), consumatorii sunt mai deschiși către noile tehnologii după ce au văzut evoluția inovațiilor bazate pe plante (41%).
Motivele adoptării unei diete cu carne redusă sunt, în general, similare cu cele ale vegetarienilor pentru a nu consuma carne – adică un amestec între motive de sănătate și de mediu precum reducerea consumului de resurse.
Această tendință duce la dezvoltarea culoarului de carne într-un culoar de proteine, oferind opțiuni făcute din proteine alternative, inclusiv proteine de soia, grâu, mazăre și multe altele.