Ferma

256

Criza sanitară a determinat creșterea practicilor neloiale în relația cu fermierii

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Potrivit Euractiv, fermierii observă o creștere a utilizării practicilor comerciale neloiale (UTP), ca urmare a pandemiei coronavirusului, în timp ce punerea în aplicare a regulamentului UE care ar trebui să îi protejeze este încă în stadii incipiente.

Ca urmare, practicile neloiale creează dezechilibre în lanțul de aprovizionare cu alimente, atunci când operatorii mari pot conta pe mai multă putere de negociere cu partenerii comerciali mai slabi, cum ar fi fermierii individuali și micii proprietari.

Legiuitorii UE au aprobat un set mult de așteptat de reguli pentru a face față UTP-urilor în urmă cu doar un an, fixând unul dintre cele mai importante date ale întregului cadru legal al UE privind produsele alimentare, întrucât între timp deja 20 de state membre au adoptat propria lor legislație pe această temă.

Cu toate acestea, mulți membri naționali ai organizației de agricultori din UE, COPA-COGECA, raportează un vârf al UTP, de la începerea pandemiei, inclusiv presiunea descendentă asupra prețurilor plătite producătorilor, în timp ce prețurile de consum rămân neschimbate, în special pentru produsele perisabile precum fructele și legumele.

Se pare că operatorii din aval în lanțul alimentar aplică sancțiuni contractuale, dacă furnizorul nu livrează volumele comandate, chiar și atunci când cauza este în afara controlului lor direct.

Eliminarea unilaterală a liniilor de produse proaspete din magazine și refuzul în consecință de a accepta livrările de astfel de produse este o altă practică neloială comunicată de fermieri către COPA-COGECA, precum și modificări unilaterale ale contractelor, invocând circumstanțele de „forță majoră”.

Cazurile înșelătoare ale etichetării țării de origine sunt incluse în lista UTP-urilor și înainte de Paște, au fost raportate unele cazuri de etichetare eronată a mielului ca fiind originar din UE, când de fapt proveneau din Noua Zeelandă.

În cele din urmă, retailerii par să utilizeze strategii sau campanii promoționale menite să perturbe segmentarea produsului, de exemplu atunci când sunt vândute ouă de gamă gratuite și ouă de cușcă / hambar la prețuri de consum similare.

Acestea și alte practici se abat în mod clar de la tranzacțiile comerciale solide și etice, a declarat COPA-COGECA, care a solicitat, de asemenea, Comisiei Europene să împingă statele membre să se transpună și să pună în aplicare în mod corespunzător și rapid Directiva UE privind combaterea UTP-urilor de-a lungul întregului lanț de aprovizionare agroalimentară. .

EURACTIV a discutat situația actuală cu eurodeputatul socialist Paolo De Castro, care a fost instrumental pentru a face ca directiva UTP a blocului să se realizeze prin negocierea cu miniștrii UE și cu puternice lobby-uri europene cu amănuntul și cu ridicata.

"Primesc și rapoarte despre această situație", a confirmat De Castro. El a spus că principala problemă este că cea mai recentă creștere a UTP trebuie să fie gestionată chiar de statele membre, potrivit vechilor reguli, întrucât punerea în aplicare a directivei este într-un stadiu incipient.

Într-un interviu anterior, imediat după aprobarea directivei, De Castro a subliniat că adevărata provocare a implementării va fi legată de timp, așteptând ca parlamentele naționale să transpună directiva în termen de doi ani.

„Din punct de vedere procedural, numai Spania a pus în aplicare directiva, datorită inițiativei ministrului agriculturii, Luis Planas, care a reușit să transpună directiva cu un decret-lege”, a declarat pentru EURACTIV săptămâna aceasta europarlamentarul italian.

„În Italia, am aprobat directiva în Consiliul de Miniștri, dar apoi criza COVID-19 a izbucnit să încetinească procesul”, a spus el, adăugând că, totuși, ministerul agriculturii din Italia a pus la punct o linie gratuită pentru agricultori. raportați cazurile de UTP.

„În special în această perioadă de criză, ar putea exista situații în care cine este mai puternic în lanțul alimentar să stabilească condițiile mai slabe”, a concluzionat el.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2