Prezent la ediția din acest an a evenimentului Retail Arena, desfășurat la București sub titlul ”Go (g) Local”, domnul Marius Bicu, Managing Partner De la Ferma, făcut o scurtă declarație pentru revista Fabrica de Lapte. Acesta a declarat în exclusivitate: ”În perioada trecută am avut ceva probleme cu prețul materiei prime, mai precis, al laptelui, care a crescut foarte mult, dar le-am depășit și datorită faptului că, după cum știți, suntem mebri ai cooperativei Someș-Arieș. Cât despre evoluția afacerilor De la Ferma și Unilact, ea a fost constant ascendentă. Acum, însă, ne vom concentra pe declanșarea unui amplu program de rebranding și diversificare a producției, punând un accent deosebit pe evidențierea brânzei noastre de burduf. Totodată, am luat decizia de a ne axa exclusiv pe produse autentic românești, produse după rețete adaptate la gusturile consumatorului de acum, însă, la cele mai înalte standarde de calitate. Pentru a exemplifica, iată cazul brânzei de burduf: dacă o faci picantă, așa cum era înainte, riști să nu o mai vinzi. Consumatorul vrea un gust mai atenuat și o textură mai fină, cremoasă. Dar, calitatea de excepție va fo o constantă a activității noastre.” În altă ordine de idei, proprietarul De la Ferma a declarat: “In 2009, cand am inceput sa iesim la export, provocarea logistica a fost una foarte mare. Clientii nostri aveau transporturi frigorifice rar, nu ne puteam permite sa inchiriem un tir frigorific. Pana la urma, am rezolvat prin asocierea cu un producator de mezeluri. Pe langa logistica, o alta mare provocare a fost legata de obtinerea documentelor necesare exportului. Era o noutate, se schimbasera multe odata cu aderarea la UE si, practic, am obtinut primul certificat sanitar din judetul Mures”. “Lipsa informatiilor din piata este o problema majora. La inceput, nu stiam ce fac distribuitorii mai departe. Noi vindem intr-o piata etnica, ne adresam romanilor din alte tari, vindem in magazine romanesti si prin distribuitorii pe care nu ii cunosteam. In 2010, am fost in vizita in Spania, unde am ramas uimiti: noi aveam deja in Romania retaileri mari, magazine frumoase iar acolo am gasit un magazin mic, prost luminat, cu o vanzatoare in spatele tejghelei si fara autoservire. Abia atunci am inteles de ce nu reuseam sa vindem la fel de bine la export produsele de top din Romania. Am inteles ce fel de produse se vand si ne-am adaptat comportamentului", a adăugat domnul Marius Bicu, managerul De la Ferma.