127

Emergent: Consumatorii vor lactate nefalsificate!

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Conform agenției de marketing Emergent, care a realizat un studiu de piață comandat de compania Schuman Cheese, consumatorii sunt dispuși să plătească mai mult pentru lactatele adevărate și pentru transparență, se arată într-o informare citată de Dairy Reporter. Cercetarea a fost efectuată pe piețele din UK, Franța, Germania, Italia, Spania și Statele Unite, în procentaje egale.Brânzeturile sunt cele mai falsificate   Produsul cel mai vizat de consumatori, ca fiind pretabil la falsuri, este brânza. "Dar, aceasta nu este singura problemă", a afirmat Robert Wheatley, CEO al Emergent.   Potrivit acestuia, problema constă în etichetarea produselor ca fiind "100% parmezan", sau un alt tip specific de brânză, când, în realitate, produsul conține celuloză, un agent anti-aglutinare fabricat din pastă de lemn.   "La suprafață, pare că marca de brânză adevărată reprezintă o garanție pentru consumatori și că aceștia beneficiază de un aliment real", a întărit oficialul Emergent.   Tripla testare a produselor   În urma aflării rezultatelor studiului, pentru a valida integritatea mărcii, Schuman utilizează o tehnologie de validare prin tripla testare denumită Covance Food Solutions (CFS). CFS determină produsul care poate purta sigiliul ”True Cheese”, din trei locuri de vânzare cu amănuntul, în trei momente diferite, asigurându-se că acesta nu conține nici un ingredient aditiv. După care, în caz favorabil, se permite marcarea ”True Cheese”.   Cu toate acestea, presiunile retialerilor, de stabilire a prețurilor minime îi determină pe producători să recurgă la falsuri. "Cred că problema falsificării lactatelor s-a agravat în 2008, odată cu debutul crizei”, a adăugat Wheatley, care a concluzionat: ”Economia sa îmbunătățit de atunci, dar falsurile nu au dispărut."   Wheatley a avertizat că și în cazul în care procentul de producători de lactate care vand falsuri ramane stabil, volumul disponibil pentru consumatori va crește pe măsură ce categoriile de produse vor continuă să crească.   Consumatorii vor "brânză adevărată"   De fapt, un sondaj colateral, realizat de Fountainhead Brand Consulting tot 2016, a constatat că aproximativ 75% dintre consumatori sunt dispuși să plătească mai mult 10, până la 25% pentru ceea ce au identificat ca fiind "brânză adevărată."   Mai mult decât atât, și mult mai îngrijorător, este faptul că 61% dintre respondenți au declarat că nu ar mai avea încredere într-o companie care comercializează lactate fraudate, iar 43 % au declarat, la rându-le, că, pe termen lung, oricum nu au încredere în producătorii de lactate!Etichetarea originii nu este un factor de achiziție   Împotriva falsificării lactatelor și, în special, a brânzeturilor, mai mulți producători europeni au lansat un program denumit chiar așa: ”True Cheese”. Dar programul, susținut activ de agenția Emergent, nu abordează încercarea UE de a pretinde nume comune de brânzeturi, inclusiv "parmesan" și "Romano", în conformitate cu cerința stabilită de către Asociația Internațională a Mărcilor, cu toate că produsele specifice folosesc indicația IG, adică,  eticheta geografică.   Iar studiul a mai constatat că, alături de preț, care e determinant, nici măcar etichetarea originii laptelui-materie primă nu este factor de decizie la raft, ci doar încrederea consumatorului, atâta cât e ea, că produsul pe care îl plătește e chiar brânză, iaurt sau orice altceva făcut cu, și din lapte și ingrediente naturale. Totodată, Emergent a calculat că, numai în 2015, pierderile producătorilor corecți de lactate, din cauza falsificatorilor, au fost de 5,2 miliarde de euro, o sumă considerată a fi ”colosală”.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2