Stiri

216

Eurocommerce: Multinaționalele operează cu marje mici, vrem echilibru în negocierile din lanț

autor

MeetMilk.ro

distribuie

După cum se arată în comunicatul publicat pe site-ul organizației europene a retailer-ilor, și comentând raportul emis de Centrul comun de cercetare al Comisiei Europene cu privire la alianțele de vânzare cu amănuntul și impactul acestora asupra lanțului de aprovizionare cu alimente, directorul general EuroCommerce, Christian Verschueren, a declarat:

„Raportul complet al JRC bazat pe dovezi ajută la clarificarea realității alianțelor de vânzare cu amănuntul și confirmă faptul că există puține dovezi ale impactului asupra fermierilor și că reglementările existente sunt suficiente.

Comercianții cu amănuntul operează pe marje mici. Alianțele le permit să echilibreze ușor puterea de negociere mai puternică a furnizorilor mari pentru a oferi consumatorilor produsele pe care le doresc la un preț rezonabil. Marii furnizori multinaționali operează la nivel global, ating marje semnificative și au puterea de a stabili condiții în lanțul de aprovizionare.

Majoritatea comercianților cu amănuntul sunt prezenți doar într-un număr limitat de țări din Europa și se alătură alianțelor pentru a ajuta la crearea unei baze rezonabile de negociere cu acești mari producători și pentru a transmite beneficiile pentru consumatori. "

Raportul răspunde la o chemare din partea Parlamentului European în urma adoptării directivei UE privind practicile comerciale neloiale în lanțul de aprovizionare cu alimente în 2019. Raportul confirmă faptul că nu există probe reduse ale impactului alianțelor asupra fermierilor; că cutia de instrumente de reglementare existentă este suficientă pentru a rezolva problemele posibile. Acesta concluzionează că alianțele sunt diverse și ar trebui analizate de la caz la caz.

Alianțele cu amănuntul și comerțul cu ridicata joacă un rol cheie în crearea de produse alimentare și a altor produse de consum mai accesibile și în lărgirea gamei de produse oferite clienților noștri. Ele merg într-un anumit fel spre crearea pieței interne europene reale, care ar trebui să existe pentru aprovizionarea cu produse de consum. De asemenea, acestea contribuie la consolidarea ecosistemelor competitive cu amănuntul și cu ridicata, în beneficiul tuturor europenilor și:

- să reunească persoane fizice sau grupuri de comercianți cu amănuntul și / sau angrosiști ​​și grupuri de cumpărare, pentru a negocia condiții de aprovizionare mai bune prin combinarea volumelor și crearea de economii de scară;

- să se ocupe cu furnizori mari de FMCG, care sunt deseori jucători la nivel global, pentru care chiar și cei mai mari retaileri europeni reprezintă o parte neglijabilă a cifrei de afaceri;

- să ofere acces furnizorilor de etichete private pe piețele internaționale;

- să răspundă nevoii de a crea o piață unică europeană pentru aprovizionare atunci când mulți producători mari încearcă să fragmenteze piața unică prin restricții de aprovizionare teritorială, ceea ce face imposibilă sursa unde are sens comercial și operațional;

- sunt esențiali pentru viabilitatea comercianților cu amănuntul de toate dimensiunile, inclusiv a IMM-urilor;

- să ajute furnizorii în comercializarea și promovarea produselor lor în țări;

- să funcționeze în conformitate cu legislația națională și UE, inclusiv cu regulile de concurență și sunt supuse controlului regulat de către autoritățile naționale de concurență și UE;

- să nu se ocupe de mărfuri agricole, produse proaspete sau de a face cu fermieri individuali.

O concurență puternică pe piața de vânzare cu amănuntul și cu ridicata înseamnă că câștigurile de eficiență și condițiile îmbunătățite de aprovizionare sunt transmise direct consumatorilor prin prețuri mai bune și / sau prin îmbunătățirea experienței și inovației clienților. Nu există nicio dovadă a marjelor de vânzare cu amănuntul și a comerțului cu ridicata rezultate din participarea la o asemenea alianță În concluzie, Verschueren a spus:

„Alianțele ajută consumatorii și mențin vii retailerii de produse alimentare mai mici în Europa, inclusiv în orașele și zonele rurale unde joacă un rol social crucial, așa cum s-a făcut și mai evident în actuala criză. Acestea nu au niciun efect asupra prețurilor plătite fermierilor, servesc la moderarea puterii de negociere a multinaționalelor deja puternice și susțin o piață unică de aprovizionare. "

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2