883
Euromonitor International și-a publicat raportul privind tendințele consumatorilor din 2024, care evidențiază noile cerințe pentru asistență convenabilă și eficientă pentru sănătate, transparență în ceea ce privește sustenabilitatea mărcii și implementarea AI pentru a personaliza experiența clienților.
Deschiși la inovații
În cadrul raportului, Alison Angus, șefa de inovare la Euromonitor International, afirmă: „Preferințele consumatorilor sunt strâns legate de agenda de sustenabilitate, progresul tehnologic și impactul problemelor socio-politice. Companiile ar trebui să trateze subiectele sensibile cu prudență, rămânând în același timp fidele valorilor de bază ale mărcii lor.”
Raportul afirmă că majoritatea dintre consumatori caută soluții de sănătate eficiente și eficiente, care să ofere rezultate imediate, prin regimuri în mai multe etape sau tratamente consumatoare de timp. Mai mult, ei acordă prioritate remediilor disponibile care se pot potrivi convenabil în stilurile de viață existente, cu puține investiții sau angajament.
Se spune că astfel de cerințe au însemnat consumatorii mai deschiși către inovații noi, neconvenționale în domeniul sănătății, pentru a oferi aceste rezultate dorite, cum ar fi prin biohacking.
Sprijin eficient pentru sănătate
Raportează că 85% dintre consumatori ar fi dispuși să plătească mai mult pentru produse cu eficacitate sau beneficii dovedite. Se observă că principalele domenii de sănătate pentru care consumatorii caută sprijin includ problemele de somn, gestionarea greutății și stresul și anxietatea. Sănătatea mintală și sprijinul pentru sănătatea pielii au fost, de asemenea, domenii cheie.
Raportul îndeamnă companiile să acorde prioritate eficacității și să investească semnificativ în studii sau studii pentru a susține afirmațiile și a arăta beneficii reale pentru a crea credibilitate.
Acesta adaugă beneficiile datelor pentru a permite afișarea efectelor utilizând monitorizarea în timp real și instrumente inteligente, permițând consumatorilor să-și urmărească progresul și să își ajusteze regimurile după cum este necesar.
„Companiile folosesc bioștiința și tehnologia inteligentă pentru a împinge limitele inovației”, se arată în raport.
„Mâncărurile personalizate, bogate în nutrienți, care necesită o pregătire minimă, continuă să se infiltreze în sectorul alimentar. Mărcile continuă să perfecționeze capacitățile de personalizare în cosmetice și suplimente, de exemplu, pentru a viza preocupări specifice. Noile lansări ar trebui să aibă ca scop să ajute clienții să-și atingă obiectivele de bunăstare.”
Asistență AI
După lansarea ChatGPT, care a ajuns la 100 de milioane de utilizatori în primele două luni, AI generativă este considerată una dintre aplicațiile pentru consumatori cu cea mai rapidă creștere. În timp ce consumatorii folosesc din ce în ce mai mult instrumentul pentru o varietate de rezultate, raportul spune că se vor aștepta ca mărcile să facă același lucru.
Raportul explică: „Luați chatbot-uri și asistenții vocali, de exemplu. Mai mult de 40% dintre consumatori s-ar simți confortabil cu asistenții vocali care oferă recomandări personalizate, dar mai puțin de o cincime au simțit același lucru cu privire la utilizarea roboților pentru a răspunde la întrebări complexe legate de serviciul clienți. Inteligența artificială generativă ar putea îmbunătăți sau rafina aceste funcționalități, rezultând o experiență mai bună pentru utilizator.”
Acesta observă că inteligența artificială generativă poate ajuta companiile cu crearea și ideea de conținut mai eficiente, îmbunătățind în același timp experiența utilizatorului și personalizarea, oferind un nivel îmbunătățit de perspectivă a consumatorilor.
O astfel de companie care implementează o astfel de tehnologie este retailerul francez Carrefour, care a lansat asistentul de cumpărături online Hopla pentru a oferi sugestii de produse bazate pe buget sau restricții alimentare.
Mai mult, Coca-Cola și-a creat Y3000 Zero Sugar cu un profil de aromă unic și un stil viitor utopic, folosind atât inteligența umană, cât și cea a mașinilor.
Fără ”Greenwashed”
Raportul observă că consumatorii au făcut un efort semnificativ de-a lungul anului 2023 pentru a trăi mai sustenabil, peste 60% încercând să aibă un impact pozitiv prin acțiunile de zi cu zi.
Cu toate acestea, în urma evenimentelor climatice extreme continue, consumatorii sunt din ce în ce mai conștienți de faptul că schimbarea reală trebuie să fie un efort colectiv din partea guvernelor și a companiilor mari, mulți punând sub semnul întrebării eforturile acestor unități.
Astfel, a existat o conștientizare sporită a utilizării „spălării ecologice” de către companii și o nouă cerere de transparență și trasabilitate.
În timp ce reducerea emisiilor și cartografierea amprentei de carbon pot fi complexe, raportul subliniază: „Veștile bune: investiția în măsuri eficiente din punct de vedere energetic pe termen lung poate fi o strategie de reducere a costurilor.
Parteneriatul cu furnizorii potriviți vă ajută să evitați penalizările viitoare, iar operațiunile ecologice ar putea avea un efect imediat asupra profitului dumneavoastră.”
Platforma Provenance din Marea Britanie este o companie care validează afirmațiile de durabilitate pentru a lupta împotriva spălării ecologice, consumatorii putând căuta pe site mărci de sănătate cu acreditări verificate.