Stiri

487

Euromonitor: În prezent se vând online mai multe lactate decât în timpul pandemiei

autor

MeetMilk.ro

distribuie

  „Pentru fiecare persoană care a încetat să mai comande online, multe altele au început să facă acest lucru”, potrivit lui David Hedin de la Euromonitor International, care a vorbit despre noul instrument de comerț electronic al companiei de cercetare de piață pentru industria globală de FMCG.

O premieră

Soluția, care oferă date de vânzări online actualizate trimestrial, în funcție de industrie, categorie, companie, marcă și retailer din 12 țări, este „o premieră” pentru Euromonitor. „Punem ceva cu adevărat unic acolo”, a spus David Hedin, manager de proiect e-commerce la Euromonitor International.

„Când ne uităm la datele disponibile pentru spațiul online, acestea se concentrează în principal pe optimizarea zilnică a pâlniei, SEO, publicitatea digitală și urmărirea vânzărilor la anumiți retaileri precum Amazon.”

„Este o provocare enormă să creăm un instrument de urmărire a vânzărilor care să fie comparabil între retaileri – ca să nu vorbim despre țări – care este exact ceea ce am reușit să facem.” - David Hedin, Euromonitor International

Potrivit lui Hedin, aceasta este probabil prima încercare cuprinzătoare de a dimensiona vânzările online de FMCG la peste 400 de retaileri și peste 80% din vânzările online.

„Factorul de activare este capacitatea noastră de a structura big data în taxonomia noastră de categorii existentă, în loc să ne bazăm pe arborele de categorii al fiecărui comerciant, ceea ce face imposibilă compararea cu precizie a vânzărilor între retaileri”, a adăugat el.

Comerțul electronic tinde să rămână o forță dominantă

Creșterea comerțului electronic a încetinit de la creșterea de la începutul deceniului, când vânzările totale cu amănuntul au crescut de la 15% în 2019 la 21% în 2021, în mare măsură accelerate de blocările induse de COVID-19.

Acum, segmentul se află la 22% din vânzările totale, iar Euromonitor estimează că va rămâne o forță dominantă, reprezentând 47% din creșterea comerțului cu amănuntul până în 2027. În 2022, electrocasnice și electronice (652 miliarde dolari), modă (593 miliarde dolari) și alimente. (349 de miliarde de dolari) au reprezentat cele mai mari vânzări online la nivel global.

În cadrul segmentului alimentar, cumpărătorii au crescut volumul de produse lactate pe care le cumpără prin canalele de comerț electronic, potrivit datelor Euromonitor. „Astăzi se vând online mai multe produse lactate decât în timpul pandemiei și, prin urmare, s-ar părea că a existat o lipiciitate semnificativă [când vine vorba de obiceiurile de cumpărături ale consumatorilor].”

„Pentru fiecare persoană care a încetat să mai comandă online, mai multe altele au început să facă acest lucru, iar mulți au devenit cumpărători omni-canal pe termen lung”, a adăugat Hedin.

Băcăniile depășesc piețele în ceea ce privește vânzările de lactate

Pe canalele de distribuție, lanțurile de produse alimentare dețin un avantaj competitiv față de piețe atunci când vine vorba de vânzări de produse lactate, datorită infrastructurii logistice la rece a lanțurilor de alimente, a explicat Hedin.

„O piață poate avea performanțe mai bune în categoriile stabile la raft, cum ar fi formula de lapte sau laptele stabil la raft, dar categoriile refrigerate și congelate sunt domeniul specialiștilor în alimentație”, a spus el. „Amazon, de exemplu, este lider în formula de lapte, dar deține doar 1,2% în produse lactate.”

În Marea Britanie, supermarketurile Asda și Sainsbury’s sunt gât la gât pentru locul doi la cumpărăturile online, a dezvăluit Hedin. „În T4 2022, am văzut că Asda a depășit-o pe Sainsbury’s în vânzările online de lactate, în timp ce acesta din urmă a rămas un câștigător clar în lactatele pe bază de plante, depășind chiar și Tesco și Ocado pentru tot 2022.”

În mediul inflaționist de astăzi, cumpărătorii caută comerțul cu amănuntul online în căutarea unor oferte mai ieftine, ceea ce înseamnă că întreprinderile trebuie să fie mai adaptabile ca niciodată.

„Inflația înseamnă că consumatorii caută să economisească, iar comercianții cu amănuntul care par să aibă prețuri mai mari online decât offline – sau care percep taxe mari de livrare – se vor lupta”, a spus el. „Vedem deja comerțul rapid care suferă de acest efect.”

Deci, cum ar putea datele de vânzări actualizate trimestrial pentru mai mult de 400 de mărci FMCG să ajute retailerii să se adapteze la o piață în continuă schimbare? Hedin a spus că, în mod standard, soluția firmei de cercetare de piață oferă informații despre vânzări pe categorii, cu defalcare pe mărci, companii și retaileri pentru orice industrie sau combinație de țară, de ex. lactate sau alternative la lactate în SUA.

„A apărut un nou start-up în categoria ta? Vom putea să-și reprezentăm vânzările deja în trimestrul următor, astfel încât să știți dacă noua poziționare și marketing sunt eficiente”, a explicat Hedin.

„Dacă un concurent este eliminat temporar dintr-unul dintre lanțurile de produse alimentare, datele trimestriale permit managementului să înscrie echipele de vânzări și marketing să preia cote de piață online și să le urmărească rezultatele atât în lire sterline, cât și în procente, pentru o evaluare corectă, indiferent de tendințele generale online.

Datele personale vor fi monitorizate

” Datele vânzărilor private pot fi, de asemenea, monitorizate, de exemplu, dar instrumentul poate merge și mai profund, în funcție de nevoile specifice ale utilizatorilor săi.

Euromonitor adaugă, de asemenea, o nouă funcție de date la instrumentul său pentru a oferi o imagine mai detaliată a obiceiurilor de cumpărături ale consumatorilor.

„Veți vedea noua funcție de date despre comerțul electronic în conținutul nostru viitor și vom produce, de asemenea, un conținut concentrat cu granularitate pe spațiul online, combinând măsurarea vânzărilor de comerț electronic cu informații de la Digital Consumer pentru a înțelege cum se comportă cumpărătorii,  și ce așteaptă ei de la magazinele online.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2