Argumentele președintelui FCBR sunt cât se poate de solide: “Deși TVA-ul este de 24% pentru toate produsele, cum vă explicați că se găsesc în magazine brânzeturi de proveniență incertă care se vând cu prețul de 10 lei sau chiar mai puțin?! În mod cert acel produs conține orice altceva numai lapte nu. În condițiile în care pentru 1 kilogram de cașcaval este nevoie de 5,5-5,6 kilograme de lapte crud, care trebuie colectat, procesat și la care se aplică și TVA, un astfel de produs nu poate ajunge pe rafturile marilor retaileri la acest preț redicol de doar câțiva lei”, a declarat Claudiu Frânc, pentru Agrointel. ”Riscurile la care sunt expuși românii care consumă lactate produse fără lapte lapte sunt diverse și periculoase, întrucât la baza acestor produse stau uleiuri ce conțin grăsimi esterificate cu grave consecinte asupra sănătății. Apariția acestui tip de produse este cunoscută de autorități încă din primăvara anului trecut, dar nu s-a luat nici o măsură”, a întărit declarația, președintele FCBR. De aceea, fermierii producători de lapte din România, solicită o etichetare corectă a produselor din lapte, existând propuneri concrete, depuse la MADR și discutate cu oficialii Agriculturii: ”Am propus ca etichetele produselor lactate să includă minim patru elemente: țara de origine a laptelui materie primă, cantitatea de lapte proaspăt, cantitatea de lapte reconstituit (lapte praf) din produs și cât la sută din produs este reprezentat de altceva decât lapte. În acest moment există o legislație europeană adoptată în cadrul conferinței din 10 martie 2010 care spune că statele membre pot impune aceste elemente de etichetare”. Totodată, domnul Claudiu Frânc susține începerea de urgență a unei campanii de promovare a consumului de produse românești și măsuri urgente de etichetare corectă.