Tehnologii

141

FrieslandCampina și Milcobel negociază formearea unei mega-companii de lactate

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Două cooperative europene de produse lactate, FrieslandCampina și Milcobel, intenționează să fuzioneze într-un nou jucător global de producție de lactate, informează DSairyReporter. Noua entitate s-ar număra printre cele mai mari firme europene de produse lactate, cu un venit combinat de aproape 14,5 miliarde de dolari.

Acordul-Cadru a fost semnat

Multinaționala olandeză FrieslandCampina și Milcobel, cu sediul în Belgia, au semnat un acord-cadru pentru a forma o operațiune de 22.000 de angajați în 30 de țări.

Cooperativele urmăresc să finalizeze o propunere de fuziune detaliată în prima jumătate a anului 2025 și să o trimită spre aprobare de către acționarii Milcobel și membrii FrieslandCampina. O înțelegere de această dimensiune ar necesita, de asemenea, undă verde din partea autorităților anticoncurență.

Dacă ar fi realizată, fuziunea ar avea ca rezultat una dintre cele mai mari companii mondiale de produse lactate, furnizată de aproape 11.000 de ferme și un venit combinat de 14 miliarde de euro (14,5 miliarde de dolari).

După numărul furnizorilor, noua entitate ar depăși dimensiunea cooperativelor existente de produse lactate din UE, cum ar fi Arla Foods (aproximativ 9.000 de fabrici de lapte), DMK din Germania (aproximativ 8.900) și Sodiaal din Franța (circa 8.500).

„Mai mare decât suma părților sale”

Atât FrieslandCampina, cât și Milcobel au căutat să îmbunătățească eficiența operațională și să-și consolideze expertiza de bază, deoarece mediul provocator pentru consumatori și mărfuri le-a testat rezistența în afaceri.

Multinaționala olandeză a anunțat recent o nouă structură organizațională pentru a profita cel mai bine de oportunitățile de pe piață și pentru a aborda performanța financiară dezamăgitoare, după ce a suferit o pierdere de 149 de milioane de euro (154 de milioane de dolari) în 2023 și a tăiat 1.800 din cele 22.000 de locuri de muncă ale sale.

Între timp, Milcobel a anunțat că va vinde YSCO, unul dintre cei mai mari producători de înghețată cu etichetă privată din Europa, pentru a se concentra pe ingredientele de bază lactate și produsele de consum (mai multe despre asta mai jos).

Posibilele sinergii rezultate din fuziunea propusă sunt în segmente de piață precum mozzarella, produse lactate albe și ingrediente, precum și sustenabilitatea mediului.

Scaunul FrieslandCampina Sybren Attema a comentat: „Combinația dintre FrieslandCampina și Milcobel este mai mare decât suma părților sale. Creează o cooperativă combinată de produse lactate orientată spre viitor, care este rezistentă și capabilă să valorifice oportunitățile de pe piața globală dinamică a produselor lactate.

„Acest lucru ne întărește atractivitatea față de fermierii de lapte membri, partenerii de afaceri și angajații. Mai mult, acest pas ne ajută să realizăm un preț de frunte pentru lapte pentru fermierii noștri membri de lactate, acum și în viitor.”

Betty Eeckhaut, președintele consiliului de administrație al Milcobel, a adăugat: „Filozofia cooperativă, care este profund înrădăcinată atât la Milcobel, cât și la FrieslandCampina, este piatra de temelie pentru această fuziune propusă. Scopul nostru rămâne să creăm valoare adăugată pentru fermierii noștri de lactate membri.

„Prin complementaritatea noastră regională, vom deveni partenerul cooperativ de lactate de alegere pentru membrii actuali și noi, cu o aprovizionare solidă de lapte pentru un viitor de succes.

„Pentru angajați, noua organizație oferă oportunități excelente de dezvoltare într-un mediu internațional. Pentru clienți, această fuziune înseamnă mai multă inovație, un portofoliu extins de produse și o profesionalizare suplimentară a serviciilor noastre.”

Vânzarea YSCO s-a încheiat

În altă ordine de idei, Milcobel a finalizat cesionarea producătorului de înghețată cu etichetă privată YSCO către firma de administrare a fondurilor speculative Davidson Kempner pentru o sumă nedezvăluită.

Davidson Kempner, care deține și producătorul independent de înghețată Gelato d'Italia în cadrul platformei sale de investiții în înghețată Glacier, a declarat că reunirea celor două firme de înghețată ar crea unul dintre cei mai mari producători terți de înghețată la nivel global, cu venituri de peste 600 milioane EUR (619 milioane USD).

Cem Karakaş, președintele Glacier și partener la Afendis, un partener operațional al tranzacției, a declarat: „Glacier este perfect poziționat pentru a valorifica creșterea puternică a sectorului fragmentat al înghețatei terță parte din Europa.

„Prin baza succesului Gelato d’Italia și valorificând amploarea și expertiza YSCO în producția pe termen lung de produse în loturi mari, Glacier este bine plasat pentru a fi un jucător lider în Europa. Această achiziție va fi rampa de lansare pentru extinderea ulterioară pe tot globul.”

YSCO a fost fondată în 1949 și a trecut printr-o perioadă de expansiune rapidă în anii 1990. Compania produce peste 180 de milioane de litri de înghețată anual și furnizează cele mai mari lanțuri de supermarketuri europene și mărcile lor proprii.

Compania deține două unități, în Langemark, Belgia, și Argentan, Franța; aproximativ 1.000 de angajați lucrează în ambele. (Foto: Freepik) 

aflat

anterior

read

newsletter1

newsletter2