129
Compania de consultanță Zenith International arată că în anul 2014 s-au produs 563 de tranzacții de fuziuni și achiziții în industria alimentelor și băuturilor, în comparație cu 481 în 2013, cele mai multe dintre ele având loc pe segmentul ambalajelor (68), lactatelor (63), alimentelor generale (51), băuturilor racoritoare (48) și ingredientelor (47). Richard Hall, președinte al Zenith International, firma care a realizat baza de date, a declarat: ”Acest rezultat echivlează cu o medie de mai mult de 10 fuziuni și achiziții pe săptămână și cu un nivel al acestor tranzacții cu 17% peste nivelul înregistrat în anul 2013”. ”Cele mai mari schimbări comparativ cu 2013 s-au produs în domeniul ambalării unde numărul de fuziuni și achiziții a crescut cu 33, aducând domeniul înapoi pe poziția de lider deținută și în anul 2012, în domeniul produselor de patiserie (+14) și al băuturilor răcoritoare (+13), iar cele mai mari scăderi au avut loc în domeniul producției de vin (-10) și în cel al băuturilor spirtoase (-8). Fuziunile și achizițiile pe segmentele apei minerale și plate au scăzut de la 13 la 11 în 2014, față de 2013 și de la 13 la 10 pe segmentul sucurilor de fructe”, a precizat președintele Zenith International. Coca-Cola, Danone, Anheuser-Busch InBev și DS Services au făcut cele mai multe achiziții, cu șase sau mai multe astfel de operațiuni, în timp ce Lactalis, Diageo, FrieslandCampina, Coca-Cola Bottling Co Consolidated și BBX Capital au realizat cinci achiziții. Un total de 909 de companii au fost implicate, în 75 de țări, cu Statele Unite deținând poziția de lider în clasamentul celor mai mari cumpărători, urmată de Marea Britanie, Franța, Canada și Germania. Vânzătorii de top au fost Statele Unite ale Americii, Marea Britanie, Canada, China, Italia și Australia.