Potrivit unor analize GfK, lactatele sunt cumpărate mai mult de la discounteri. Însă, conţinutul coşului de cumpărături al românilor diferă în funcţie de tipul de magazin în care ajunge clientul. Astfel, din comerţul tradiţional cel mai des se cumpără alimentele proaspete, respectiv legumele şi fructele sau carnea şi mezelurile. Magazinele de tip discount sunt destinaţia preferată pentru lactate, dar şi pentru dulciuri sau conserve. Cel mai des, supermarketurile devin destinaţia preferată a românilor care vor să cumpere băuturi, iar atunci când aceştia sunt în căutare de produse nealimentare, de îngrijire personală sau a locuinţei, hipermarketurile sunt cele mai căutate, arată un studiu al companiei de cercetare de piaţă GfK. Aceste obiceiuri sunt justificate pe de-o parte de oferta de produse a fiecărui magazin şi pe de alta de poziţionarea acestora. Astfel, hipermarketurile au suprafeţe generoase de până la 13.000 mp şi în oferta unui astfel de magazin încap 60.000 de articole. De aceea, aceste unităţi sunt destinaţii de cumpărături în special de weekend pentru săptămâna următoare. Aceste magazine sunt mai căutate pentru produse precum gel de duş sau detergent, pentru că acestea nu sunt achiziţii de impuls, ci mai degrabă o necesitate, o achiziţie gândită anterior. La polul opus, pentru achiziţiile de alimente sau băuturi sunt preferate magazinele mai apropiate de casă sau de birou. De altfel, chioşcarii spun în cor că cea mai mare parte a businessului lor se realizează din produse de panificaţie, ţigări şi alte produse de imediată necesitate. „Există diferenţe semnificative în ceea ce priveşte structura coşului de cumpărături în funcţie de formatul de retail. În timp ce segmentul fresh este vedeta comerţului tradiţional, hipermarketurile performează foarte bine când vine vorba de produse de îngrijire personală şi curăţenie, supermarketurile la categoria băuturi, în timp ce lactatele şi produsele alimentare ambalate (conserve, dulciuri, produse de băcănie, alimente de bază) sunt un important diferenţiator pentru discounteri“, afirmă Raluca Răschip, consumer goods & retail director la GfK România, citată de Zf.