189
(Comunicat) Studiul GfK FutureBuy 2018 realizat în 35 de țări a analizat modul în care digitalul a schimbat atitudinile și comportamentele oamenilor față de cumpărături online și offline, pe categorii de produse și pe categorii de vârste/ generații. Căutarea de produse și servicii, de informații suplimentare despre ele, consultarea review-urilor postate de alți utilizatori și compararea prețurilor sunt comportamentele de cumpărare pe internet cel mai des întâlnite. Obiceiurile cu cel mai rapid ritm de creștere în 2018 față de anul anterior în România sunt cumpărăturile de pe dispozitive mobile în timp ce se uită la televizor, folosirea acelorași dispozitive pentru a plăti în magazine și realizarea de achiziții la click pe reclame online. Rolul Internetului în procesul de cumpărare Peste jumătate dintre utilizatorii de internet din mediul urban folosesc Internetul mai des în 2018 versus 2017 pentru a găsi produsele pe care și le doresc sau pentru a afla detalii despre acestea. Este important pentru ei să consulte recenziile din partea altor utilizatori ai produsului care îi interesează și recenziile experților. De asemenea, este foarte important pentru ei să poată compara prețurile pe site-urile specializate sau pe site-urile de discount, precum și să aibă acces la demonstrații despre cum funcționează produsele. De acești factori țin seama shopperii mai cu seamă în cazul produselor electro-IT, a altor bunuri de folosință îndelungată sau îmbrăcăminte. Compararea prețurilor din diferite magazine este o practică tot mai frecventă pentru 44% dintre cei chestionați, România situându-se peste nivelul global la acest capitol, fapt care arată atenția sporită pentru găsirea celui mai bun raport calitate-preț pentru produsele de care suntem interesați. 41% dintre respondenți au folosit mai des față de anul trecut motoarele de căutare ca ajutor la cumpărături, iar 3 din 10 au apelat la liste de cumpărături, în scădere cu 2 procente față de anul anterior. Telefonul mobil a devenit cel mai important instrument de shopping pentru mai bine de jumătate dintre românii din mediul urban utilizatori de internet. Co-crearea poate crește loialitatea Peste 7 din 10 consumatori afirmă că pentru ei este important ca prețul unui produs să fie același, fie că îl cumpără din mediul online sau din magazine. Loialitatea față de produse sau magazine este din ce în ce mai greu de păstrat. 54% dintre respondenți sunt de acord cu afirmația că retailerii, advertiserii și brandurile le influențează mai puțin ca oricând decizia de cumpărare. De asemenea, tot 54% dintre aceștia spun că ar fi mai loiali unui brand sau retailer care le oferă posibilitatea să personalizeze, să dea sugestii sau să ajute la conceperea produselor sau a serviciilor pe care le cumpără. 53% spun că apreciază când site-urile le fac recomandări pe baza intereselor lor, arătate în vizitele anterioare. Acest procent este în scădere cu 3 puncte față de 2017. Despre studiul GfK FutureBuy 2018 Studiul GfK FutureBuy oferă o radiografie completă a așteptărilor cumpărătorilor români din mediul urban, utilizatori de internet și a modului în care mărcile pot construi relații puternice cu ei pe tot parcursul procesului de cumpărare în mediul online și offline. Studiul a fost derulat în România pe un eșantion de 1000 de respondenți utilizatori de Internet din mediul urban, cu vârsta de minim 18 ani.