Repere

671

GurusFMGC: Tendințele anului 2024 în industria alimentară

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Potrivit ultimei analize publicată de GurusFMGC, va fi esențial pentru mărcile de alimente și băuturi să anticipeze și să rămână înaintea tendințelor cheie care modelează comportamentele și atitudinile consumatorilor în anul viitor.

Piețele au fost modelate

Piețele au fost modelate de o temă predominantă de incertitudine și îngrijorare, deoarece consumatorii se confruntă cu provocări precum războiul, pandemia, inflația prețurilor și presiunile tot mai mari asupra sistemelor alimentare.

Drept urmare, consumatorii au acceptat inevitabilitatea incertitudinii și au adoptat o concentrare de zi cu zi, străduindu-se să-și protejeze bunăstarea fizică și emoțională.

Tendințele de top pe care  GurusFMCG le-au identificat pentru 2024 sunt următoarele: 1) Maximizează-mi valoarea 2) Orizontul verde 3) Farfuria mea, profilul meu 4) Străduiește-te pentru fericire 5) Armonie naturală 6) Spargerea barierelor 7) Tehnologia întâlnește gustul 8) Pentru Astăzi, mâine mai bine 9) Urmărirea simplității 10) Reînvie și prosperă. Iată cele mai importante cinci tendințe:

1. Maximizați-mi valoarea

53% dintre consumatorii globali caută în mod activ să reducă cheltuielile pentru alimente și băuturi (FMCG Gurus, 2023).

Consumatorii resimt impactul inflației prețurilor și încearcă în mod activ să-și reducă cheltuielile cu alimente și băuturi. Pe măsură ce consumatorii adoptă obiceiuri de cheltuieli recesive, loialitatea față de brand scade și devin mai dispuși să exploreze opțiunile de cumpărături.

În ciuda acestui fapt, consumatorii vor încerca să minimizeze compromisurile. Ei vor căuta modalități pline de resurse pentru a evita să renunțe, cum ar fi reducerea risipei alimentare și profitarea de oferte promoționale.

Mărcile ar trebui să răspundă introducând inovații de ambalare pentru a prelungi perioada de valabilitate a produselor și pentru a oferi oferte promoționale personalizate care să răspundă nevoilor individuale.

Sunt așteptate reduceri de cheltuieli pentru ocazii neesențiale și bazate pe confort. Cu toate acestea, consumatorii își doresc în continuare răsfățuri și recompense zilnice fără a face compromisuri. Mulți indivizi caută acum mai multe delicii premium prin canalele de vânzare cu amănuntul. Este esențial ca aceste răsfățuri să rămână accesibile și să nu conducă la vinovăție post-consum.

Sectorul comerțului cu amănuntul este martorul unei cereri din ce în ce mai mari pentru delicii premium, deoarece consumatorii caută să recreeze experiențe de calitate la restaurant acasă sau să se bucure de mici răsfățuri pentru momente de evadare și socializare cu cei dragi.

2. Orizontul Verde

8 din 10 consumatori globali ar avea mai multă încredere într-o companie dacă ar folosi agricultura regenerativă (FMCG Gurus, 2023).

Consumatorii sunt din ce în ce mai conștienți de impactul schimbărilor climatice asupra lanțurilor de producție alimentară și recunosc că agricultura însăși contribuie la această problemă.

Aceștia se așteaptă ca toți producătorii, indiferent de mărime, să adopte practici pline de resurse și ecologice care păstrează biodiversitatea și resursele naturale. Acest control se extinde nu numai la marile corporații multinaționale, ci și la micii producători și locali.

Ingredientele reciclate au câștigat atractiv datorită capacității lor de a aborda problema presantă a risipei alimentare.

Mărcile trebuie să demonstreze ingeniozitate de-a lungul lanțului de aprovizionare pentru a se alinia la valorile consumatorilor. Cu toate acestea, în timp ce consumatorii recunosc urgența crizei climatice, afirmațiile de sustenabilitate singure nu conduc doar deciziile de cumpărare.

Mesajele de mediu pot fi copleșitoare, mai ales în perioadele nesigure, iar asocierea unor astfel de produse cu prețuri mai mari poate descuraja consumatorii. În realitate, obiceiurile de cumpărături nu sunt conduse doar de altruism. Prin urmare, mărcile ar trebui să promoveze valoarea produselor ecologice prin evidențierea beneficiilor suplimentare.

3. Farfuria mea, profilul meu

28% dintre consumatorii globali spun că au depus eforturi mai mari pentru a folosi aplicațiile pentru a-și monitoriza îndeaproape dieta și stilul de viață (FMCG Gurus, 2023).

Popularitatea aplicațiilor de monitorizare a sănătății continuă să crească pe măsură ce indivizii recunosc impactul ADN-ului lor și al machiajului genetic unic asupra bunăstării lor.

Această tendință deschide calea pentru următorul val de inovație pe piața sănătății și wellness: personalizarea personalizată bazată pe eșantionarea genetică. Acest lucru este deosebit de relevant, având în vedere înțelegerea tot mai mare a importanței unui microbiom intestinal sănătos.

Deși pot apărea întrebări cu privire la acuratețea și implicațiile etice ale unei astfel de personalizări, consumatorii se vor aștepta ca progresele tehnologice să permită monitorizarea sănătății în timp real și să ofere soluții personalizate care să răspundă nevoilor și obiectivelor lor specifice.

4. Străduiește-te pentru fericire

57% dintre consumatorii globali spun că au căutat să-și îmbunătățească bunăstarea mentală în ultimul an (FMCG Gurus, 2023).

În ultimii ani, creșterea prețurilor și natura rapidă a lumii noastre post-pandemie au avut un impact semnificativ asupra bunăstării emoționale a consumatorilor. Drept urmare, un număr mare de consumatori caută în mod activ modalități de a-și îmbunătăți starea de spirit și de a-și îmbunătăți bunăstarea mentală.

Când sunt întrebați despre definiția lor pentru bunăstarea mentală bună, consumatorii acordă constant prioritate fericirii ca aspect fundamental.

Ei sunt înclinați să se retragă de la presiunile vieții cotidiene a și să-și reevalueze prioritățile, determinându-i să acorde prioritate obiceiurilor de somn mai bune și modelelor de alimentație mai sănătoase.

5. Armonia naturală

59% dintre consumatorii globali spun că au devenit mai atenți la listele de ingrediente în ultimul an (FMCG Gurus, 2023).

Consumatorii acordă atenție în mod activ ingredientelor utilizate în formulările produselor și caută să ia decizii rapide și informate cu privire la profilul nutrițional al unui produs.

Accentul pus pe realitate și autenticitate este foarte apreciat de consumatori. Ei caută produse pe care le percep ca fiind naturale, deoarece cred că acestea sunt mai bune atât pentru propria lor bunăstare, cât și pentru mediu.

Această tendință de autenticitate a dus la o cerere crescută pentru produse cu pretenții fără pretenții și liste de ingrediente simplificate.

Cu toate acestea, este important să ne asigurăm că orice raționalizare a ingredientelor nu este înțeleasă greșit ca un exercițiu de reducere a costurilor, deoarece consumatorii apreciază atât autenticitatea, cât și calitatea.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2