Stiri

249

În 2020, retailul european va pierde peste 450 de miliarde de euro

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Potrivit unui comunicat emis de Eurocommerce, ca urmare a prezentării de către Comisia Europeană a Planului de Recuperare Economică a Uniunii Europene, organizația retailer-ilor afirmă:

„Suntem încurajați de abordarea pozitivă și ambițioasă a Comisiei de a face din nou economia europeană în mișcare, după daunele masive produse de virusul COVID.

Comercianții cu amănuntul nealimentari și mulți angrosiști ​​au fost afectați cu greu în timpul blocajului. Cu magazinele, restaurantele sau șantierele închise timp de mai multe săptămâni și încrederea consumatorilor într-un nivel permanent, vor exista pierderi majore și o recuperare foarte lentă.

În comerțul cu amănuntul non-alimentar și cel alimentar, pentru UE, ne așteptăm la pierderi de cel puțin 450 de miliarde de euro, pentru 2020. Multe companii nu se vor redeschide niciodată. Doar în Germania, este posibil ca 50.000 de afaceri cu amănuntul să intre în faliment.

Acest lucru va avea efecte dăunătoare în zonele urbane și rurale în egală măsură. Centrele orașe își vor pierde semnificația ca locații de afaceri și de agrement dacă permitem comercianților să meargă la zid. Riscăm nu numai economii, ci și dislocări sociale, pe care nu ni le putem permite, mai ales în aceste momente dificile.

Ei au nevoie de ajutor acum și până când a trecut cea mai gravă criză. Sectorul nostru este atât dependent direct, cât și un motor al restului economiei. Prin urmare, stimularea consumului va însemna sprijin pentru toți din lanțurile de aprovizionare din toată Europa.

Comerțul cu amănuntul și comerțul cu ridicata joacă un rol esențial în crearea unei funcții complexe a economiei europene - angrosiștii oferă servicii vitale și expertiză clienților profesioniști și se asigură că dețin materialele, produsele și serviciile de care au nevoie pentru a-și conduce activitatea.

Comercianții cu amănuntul sunt interfața crucială între producători și consumatori și, așa cum am observat în timpul crizei, lanțurile de aprovizionare ale acestora au lucrat pentru a asigura consumatorii necesarul zilnic de care au nevoie. Numai când ceva nu merge bine, oamenii observă cât de bine funcționează procesul de aprovizionare a milioane de produse diferite de la mii de furnizori.

Mulți, poate chiar 40% în unele țări, în special magazine nealimentare, mici comercianți și comercianți cu amănuntul, sunt susceptibile să renunțe la afaceri. Acest lucru nu va afecta doar comunitățile în care lucrează și furnizează servicii, în calitate de angajatori de 29 de milioane de europeni, dar închiderea acestora va avea, de asemenea, un impact semnificativ asupra șomajului și, astfel, puterea de cumpărare a celor afectați.

Consumul privat constituie 50% din PIB-ul UE și va face o diferență reală. Acesta este motivul pentru care comerțul cu amănuntul și comerțul cu ridicata sunt esențiale: un magazin închis nu poate vinde nimic și toți furnizorii săi vor observa impactul asupra vânzărilor lor.

Pe lângă nevoia de a injecta lichiditate în economie și de a se asigura că banii ajung la companiile care au nevoie cât mai repede posibil, EuroCommerce a pus la dispoziția Comisiei o serie de priorități centrale pentru redresarea economică a Europei, inclusiv:

- Asigurarea că sprijinul se adresează serviciilor, inclusiv comerțului cu amănuntul și cu ridicata ca sector central; și sunt făcute măsuri în toate statele membre pentru stimularea consumului, pentru a permite consumatorilor să contribuie la refluxarea economiei; asta înseamnă să bagi bani în buzunare pentru a cheltui.

- O piață unică care funcționează corect ar dubla efectul PIB al celui mai generos pachet de ajutor. și urmărirea Strategiei industriale urmărește soluționarea numeroaselor bariere în calea furnizării de bunuri și servicii fără probleme în întreaga Europă. O piață internă puternică a UE va ajuta companiile europene să concureze la nivel mondial, întrucât marile piețe naționale din SUA și China îi ajută pe ale lor.

- Eliminarea legislației inutile impuse în timpul crizei; tratează legislația discriminatorie din unele țări și, după cum a subliniat Comisia, leagă ajutorul către țări la respectarea legislației europene, a valorilor și a statului de drept.

- Sprijin pentru investiții pentru companii pentru a accelera tranziția lor digitală și durabilă ca un impuls către noua activitate economică: ajutând afacerile să meargă online, să adopte tehnologii digitale și să devină ecologice.

- Revigorați comunitățile urbane și rurale, asigurând infrastructura vitală a serviciilor, inclusiv comerțul cu amănuntul, sunt disponibile pentru toată lumea pentru a evita decăderea comunităților și persoanele atrase de populism.

- O privire mult mai dură și radicală asupra măsurilor de reglementare ale UE și naționale - oferind noi impulsuri și puteri REFIT pentru a aborda legislația ineficientă care ține de afaceri fără beneficii reale pentru societate.

- Menținerea piețelor internaționale deschise și evitarea presiunii de închidere a noastră; Comerțul mondial ar putea scădea cu 30% în acest an și o continuă subminare a sistemului de tranzacționare globală va dăuna Europei ca un important exportator, atât cât privește industria și consumatorii de produsele de care au nevoie”.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2